Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی در جریان سفر استاندار به تربت حیدریه، یکی از مباحثی که بسیار خبرساز شد و حواشی بسیاری به دنبال داشت ماجرای اعتراض بخشدار کدکن به مصوبات جلسه جمع‌بندی و برخورد استاندار با وی شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی خود، در اولین سفر سال ۱۴۰۰، پنجشنبه ۵ فروردین ماه، از شهرستان تربت حیدریه بازدید کرد و در پایان این سفر نیز جلسه جمع‌بندی این سفر برگزار شد که در این جلسه ۴۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان تربت حیدریه در حوزه‌های گوناگون به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های مختلف، محمدی بخشدار کدکن نسبت به مصوبات این جلسه و توزیع اعتبارات به طور کنایه آمیزی اعتراض کرد که با واکنش تند استاندار مواجه شده و باوجود اینکه چندین بار عذرخواهی کرد از جلسه اخراج شد و همین برخورد باعث شد که وی درخواست استعفا کند.

محمدی ضمن اعتراض به مصوبات این جلسه خطاب به استاندار گفت: «شما بیشتر از بایگ صحبت می‌کنید و از طرفی کدکن خودشان را به نوعی نیشابوری می‌دانند و شاید در سفر شما به نیشابور ما باید آنجا بیاییم» که استاندار این نوع صحبت کردن را بی‌ ادبانه دانست و از وی خواست مودب باشد؛ محمدی نیز ضمن چندین بار عذرخواهی، خواهان ادامه صحبت‌ها و طرح مشکلات شد که اجازه صحبت به وی داده نشد و از او خواسته شد که جلسه را ترک کند.

بخشدار کدکن صبح روز بعد، طی نامه‌ای به فرماندار تربت حیدریه از سمت خود استعفا کرد.

در ادامه گفت‌وگویی داشتیم با فرماندار تربت حیدریه و بحث استعفای این بخشدار را از وی جویا شدیم.

فرماندار تربت‌حیدریه در همین زمینه ضمن تأیید خبر درخواست استعفای بخشدار کدکن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به شرایط موجود و نزدیکی به انتخابات با درخواست استعفای بخشدار موافقت نشد.

حسین شرافتی راد اظهار کرد: در بازدید میدانی استاندار از شهر کدکن، بخشدار کدکن گزارشی از وضعیت منطقه ارائه کرد و استاندار نیز ضمن گفت وگو با مردم در جریان مشکلات منطقه قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز برای توسعه منطقه گرفته شد.

شرافتی راد افزود: باوجود بازدید میدانی و طرح مشکلات منطقه، در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار به شهرستان تربت‌حیدریه، بخشدار کدکن با طرح موضوعات احساسی و به نوعی اختلاف‌انگیز باعث ناراحتی استاندار شد که این اقدام، برخورد استاندار را در پی داشت.

وی ادامه داد: متعاقب این برخورد بخشدار کدکن تقاضای چند هفته مرخصی و استعفا کرد که با توجه به شرایطی که الان در آن قرار داریم و بحث انتخابات و همچنین نظارت بر تامین کالاهای اساسی مردم و حل مشکلاتشان مطرح است با مرخصی و استعفای ایشان مخالفت شد و به وی ابلاغ شد که در بخش مستقر باشد و از طرح موضوعاتی که باعث دلسردی مردم می‌شود، بپرهیزد.

شرافتی راد مدعی شد: به گفته‌ اعضاء شورای اسلامی شهر کدکن، از ۳۴ سال قبل تا کنون هیچ استانداری به شهر کدکن سفر نکرده است و این سفر برای منطقه دستاوردهای فراوانی داشت و استاندار در این سفر کاربردی که در راستای تحقق شعار سال برای حل مشکلات، پشتیبانی، حمایت و رفع موانع بود، سعی کرد به طور عادلانه به همه شهرها توجه شود. 

فرماندار تربت حیدریه در پاسخ به این سوال که در جلسه جمع‌بندی چه مصوباتی برای کدکن در نظر گرفته شده است، گفت: مصوبات جلسه بعد از ابلاغ از سوی استانداری به طور کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی مهمترین خدمت به مردم منطقه را توسعه جاده حادثه‌خیز کدکن دانست و عنوان کرد: ارتقاء محور فرعی رباط سنگ به نیشابور و کدکن به محور اصلی و ادامه توسعه راه کدکن از مهمترین دستورات و مصوبات این جلسه بود که استاندار بر اتمام هر چه سریع تر این پروژه تأکید کرد.

شرافتی راد، بهسازی ورودی‌های چندین روستا، موضوع ورزش جوانان و لایروبی قنات‌ها را از جمله دیگر مصوبات این سفر دانست و تأکید کرد: مصوباتی که برای بخش کدکن در نظر گرفته شده است، هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ ریالی حائز اهمیت است. 

وی افزود: حواشی مربوط به جلسه جمع‌بندی زیبنده این سفر نبود اما در حال حاضر مشکل رفع شده است و بخشدار کدکن در منطقه مستقر است.

اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گزارش داده است، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به تربت حیدریه از شهر کدکن بازدید و با مردم این منطقه دیدار کرده است. استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از ظرفیت‌های این شهر با حضور در جمع عده‌ای از مردم و استماع مشکلات آنان، دستورات مقتضی را برای حل مشکلاتشان صادر کرد. معتمدیان همچنین در جریان بازدید از شهر کدکن، از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه‌روزی شهر کدکن بازدید کرد.

به گزارش ایسنا این سفر که با حاشیه‌هایی همراه بود هم مثل تمامی سفرهای دیگر به پایان رسید؛ از سویی اعتراض بخشدار را می‌توان ناشی از دغدغه‌مندی وی نسبت به مشکلات مردم دانست و از طرفی بنا به گفته‌ فرماندار تربت حیدریه هدف از سفر استاندار نیز تحقق بخشیدن به شعار حل مشکلات مردم و رفع موانع بوده است و به طور کلی شاید هدف مشترک باشد اما این که هر کدام از مسئولان تا چه حد به این هدف جامه‌ عمل پوشانده‌اند را خود مردم باید قضاوت کنند.

گفتنی است بخش کدکن با مساحت ۸۷۸ کیلومتر مربع و با ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر جمعیت، در شمال غربی شهرستان تربت حیدریه واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها استاندار خراسان رضوی تربت حیدریه خبرهای شهرستان تربت حیدریه فرماندار تربت حیدریه شهرستان تربت حیدریه جلسه جمع بندی سفر استاندار بخشدار کدکن خراسان رضوی حل مشکلات شهر کدکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند