Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:11:26 GMT

زندگی ۱۶ هزار پناهنده و اتباع خارجی در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۷۶۵

زندگی ۱۶ هزار پناهنده و اتباع خارجی در استان سمنان

ایسنا/سمنان به گفته مسوولان استان در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار اتباع خارجی در استان سمنان زندگی می کنند.

 عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مهمانشهر سمنان از افغان ها به عنوان میهمانان ایران نام برد و اظهار کرد: شما همه یکپارچه کنار هم بودید و ابرقدرت شوروی را به زانو درآوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آزادی موجود در کشورمان افزود: در ایران اسلامی اقوام و طوایف مختلف از شیعه و سنی با اخوت و مهربانی در کنار هم زندگی می‌کنند.

نماینده سمنان با اشاره به قرابت های فرهنگی دینی و زبانی دو ملت ایران و افغانستان گفت: خباثت انگلیس موجب جدایی افغانستان از ایران شد.

گلرو با بیان اینکه افغانستان منابع غنی مادی و انسانی فراوانی دارد تصریح کرد: افغانستان در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جغرافیایی زمین قرار دارد 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی متفکر و اندیشه فعال یکی از ظرفیت‌های مناسب و قوی افغانستان است اضافه کرد: در حال حاضر آمریکا و ناتو تلاش دارند تا افغانستان را از پیشرفت باز دارند.

 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افغانستان یک کشور غنی و ثروتمند است اظهار امیدواری کرد: روابط دو کشور ایران و افغانستان ، هرچه بیشتر گسترده شود .

 وی با تقدیر از از مسئولان اداره کل اتباع استانداری سمنان گفت: ما همه از یک پیکره و جوهره هستیم و خدمات رسانی به شما وظیفه و افتخار ماست.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی مشکلات شهروندان مهمانشهر سمنان افزود: بخشی از مشکلات مهمانشهر با کمک مدیران استان و کشور و برخی به دست خود شما حل می شود. ما تلاش خواهم کرد تا برخی از نیازها و امکانات لازم را از سازمان ملل و کمیساریای پناهندگان دریافت کنیم.‌

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا بمنظور حل برخی مشکلات و نیازها همچون اخذ گذرنامه و گواهینامه برای اتباع از طریق رایزنی و وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی را به انجام برسانیم.‌

همچنین ایرج کارخایی ؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در بازدید از مهمانشهر سمنان با اشاره به برنامه بازدید از این مهمانشهر اظهار کرد: در این برنامه از مراکز و تاسیسات مهمانشهر بازدید و همچنین با سه خانواده شهید مدافع حرم دیدار کردیم.‌

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که در پرتو تعالیم اسلامی و در راستای آرمان‌های امام راحل رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی ؛ با آغوش باز از مهاجرین و اتباع خارجی پذیرایی و استقبال نموده است.‌

وی افزود: در شرایطی پذیرای اتباع خارجی هستیم که مشکلات و موانع مختلفی از جمله تحریم ها و جنگ اقتصادی را در کشور تجربه کرده ایم.

کارخایی با بیان اینکه با روحیه رفعت اسلامی که ریشه در ارزش های معنوی ما دارد پذیرای اتباع و مهاجرین خارجی هستیم ادامه داد: ارائه خدمات مختلفی همانند فعالیتهای تحصیلی ، بهداشتی، امور اجتماعی و اقتصادی و ...  از جمله اقداماتی است که در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک و خدمات رسانی به مهاجرین و اتباع به انجام می‌رسد.

 سرپرست اداره کل اتباع استان اظهار کرد: استان سمنان ۱۶ هزار پناهنده و مهاجر را در خود جای داده است که اکثر آنها از اتباع افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه مهمانشهر سمنان یکی از مراکز فعال و پویاست که در رتبه‌بندی وزارت کشور رتبه عالی را دارد گفت: زیرساخت‌های مناسبی در مهمانشهر سمنان ایجاد شده است با این همه تلاش می‌کنیم تا خدمات رسانی به مهمانشهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به درخواست های ساکنین مهمانشهر سمنان که در این بازدید مطرح شد افزود: مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای خودگردان مهمانشهر پیگیری و انشاالله برطرف خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماینده سمنان افغانستان مهمانشهر سمنان اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، ساماندهی تمام اتباع خارجی در استان آغاز شده است. 

حمزه سلیمانی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشورهای عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان