Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:32:35 GMT

آب شرب ۵۰ سال آینده خلخال تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۰۱۵

آب شرب ۵۰ سال آینده خلخال تامین می‌شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،  اکبر بهنامجو  در بازدید از طرح آبرسانی و تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال افزود: برای اجرای این طرح شامل احداث سد خانقاه بفراجرد، منبع تامین آب شرب ،خطوط انتقال آب از محل سد تا تصفیه خانه و همچنین اجرای پروژه تصفیه خانه ۲ هزارو ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی با بیان اینکه آب تصفیه شده در تصفیه خانه خلخال با تولید ۲۸۵ لیتر درثانیه و ۶ میلیون متر مکعب و ۲ برابر ظرفیت مصرف شهروندان این شهر است، اظهار کرد: در صورت نیاز ظرفیت این محل تا  هشت میلیون متر مکعب قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در حال حاضر برای عملیات اجرایی و تجهیز  سد خانقاه بفراجرد با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای پروژه خطوط آبرسانی از این سد به تصفیه خانه  با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۵۰ میلیارد ریال و برای احداث تصفیه خانه با استفاده از روش بی او تی توسط مشارکت ۶ شرکت بخش خصوصی  با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این طرح تا پایان بهارسال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد .

استاندار اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه  از اجرای چنین طرح بزرگ آبرسانی بی خبر هستند خواستار اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی برای معرفی این طرح به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی برای مردم این منطقه  شد.

عباس جنگی مرنی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: طرح بزرگ آبرسانی شرب شهر خلخال از جمله طرح‌های موفق این شرکت در بحث تامین آب شرب پایدار در بلند مدت یک شهر است که در طراحی آن علاوه بر تامین آب از محل سد در فصول غیر کشاورزی نیز آب رودخانه هرو چای نیز می‌تواند وارد تصفیه خانه شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در طراحی آبرسانی خلخال مخازنی با ۱۷ هزار متر مکعب ذخیره آب احداث شده که در صورت ایجاد مشکل در شبکه و از کار افتادن تصفیه خانه این مخازن توانایی تامین ۵۰ ساعته آب شهروندان خلخال را دارند که این مدت در شهر اردبیل هشت ساعت است .

وی گفت: در حالی که پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه خلخال از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ و در طول سه سال ۴۶ درصد بوده در سال گذشته پیشرفت فیزیکی این طرح با ۵۰ درصد افزایش به ۹۶ درصد ارتقا یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل افزود: برای بهره‌مندی ساکنین مناطق مرتفع شهر خلخال از آب شرب سالم و بهداشتی تصفیه شده، شرکت آب منطقه ای اقدام به اجرای پروژه زون سه  آبرسانی خلخال کرده و با تکمیل این طرح که برای آن بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتیار هزینه می‌شود همه ساکنان مناطق مرتفع این شهر از آب پرفشار شبانه‌روزی بهره‌مند خواهند شد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل شرکت آب منطقه ای آبرسانی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل شرکت آب منطقه ای خلخال استان اردبیل شرکت آب منطقه ای آبرسانی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای پیشرفت فیزیکی میلیارد ریال تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت