Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:02:27 GMT

مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۶۶۴

مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین باید سرمایه‌های خُرد مردم به سمت تولید سوق داده شود تا آنها هم در این زمینه نقش ایفا کنند.

وی بر نظارت‌ دقیق به اجرای قوانین که یکی از آنها مبارزه با قاچاق کالا است، تاکید کرد و گفت: اگر قرار است کیفیت تولید داخلی بهبود و افزایش یابد باید با ورود غیر قانونی کالا به کشور مقابله کنیم و اجازه ندهیم کالاهایی که با کیفیت مناسب امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهبندان اظهار داشت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» باید زیرساخت‌های لازم برای تولید ملی در بخش پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها دنبال شود. 

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که نامگذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری انجام می‌شود و یکی از مهمترین اهدافی که مد نظر ایشان است، تعیین یک سیاست و توجه بیشتر مسوولان به راهبردی است که در آن سال انتخاب شده همچنین سوق دادن افکار عمومی به این موضوع است که دقت بیشتری داشته باشند و همه بتوانند در راستای تحقق آن هدف گام‌هایی را بردارند.

بیکی گفت: در راستای شعار سال ۱۴۰۰، تولید به عنوان اولین هدف مد نظر است و باید در زمینه افزایش تولید با کیفیت همانطور که سال‌های قبل سال جهش تولید و رونق تولید نام داشت امسال هم در زمینه تولید داخلی قوی‌تر کار کنیم و از واردات بی‌نیاز شویم یا واردات را به حداقل برسانیم همچنین اولویت‌گذاری کنیم کالاهایی اساسی که بیشتر مورد نیاز است و باید به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد، با برنامه‌ریزی مناسب تامین و تولید شود.

وی اظهار داشت: در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تقویت و پشتیباتی از تولید یکی از اهداف اساسی است و مجموعه دولت و مجلس باید قوانینی را وضع کنند که تولید محور و حامی تولید باشد و بتواند موانعی که گاهی به شکل حقوقی و قانونی ممکن است پیش پای تولید کننده باشد را از میان بردارد و نیز ابزارهایی را برای حمایت مالی تولیدکنندگان فراهم کنند.

وی گفت: با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال بخشی از نقشی که برای تحقق شعار سال لازم است حتما باید توسط بخش‌های عمومی و مردم اعم از تولیدکننده و سرمایه‌گذار که در تولید نقش دارند، انجام شود همچنین در راستای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید دولت و مجموعه حاکمیت که سه قوه و سایر نهادهای هستند گام‌های مستحکم‌تری بردارند.

فرماندار نهبندان افزود: از دهه ۹۰ طی ۱۰ سال اخیر اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی به دلیل تحریم‌ها همیشه مد نظر بوده و سال‌ها این موضوع برای سال نامگذاری شده که ارتباطی هم به اقتصاد و تولید در این دهه داشته است.

وی گفت: یکی از راهکارهای قوی شدن، مقابله با تحریم‌ها و زورگویی‌های استثمارگران و کشورهایی که خواهان یکه‌تازی در دنیا هستند این است که بتوانیم از درون قوی شویم و در این راستا تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است.

بیکی افزود: تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اینکه بتوانیم کالاها و محصولاتی را تولید کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی بتواند برای ما ارزآوری هم داشته باشد و اقتصاد کشور را به چرخش درآورد، دارای اهمیت زیادی است.

وی اظهار داشت: ما قوانین زیادی داریم و در حقیقت هدف از تصویب آنها این نبوده که مانعی برای تولید باشد اما ممکن است در ادامه اجرا برداشتی که از آنها صورت گرفته مواردی باشد و امسال فرصت بسیار مغتنمی است برای کسانی که مرتبط با تولید هستند تا شرایط را برای سرمایه‌گذاری تسهیل کنند و وقتی سرمایه‌گذار مراجعه می‌کند به دلیل برخی سیستم‌های پاسخ دهنده استعلام و نگاه جزیره‌ای که وجود دارد، معطل نماند.

وی گفت: در این راستا باید با ساز و کارهایی که به ویژه در حوزه فناوری و دولت الکترونیک وجود دارد، سرمایه‌گذار با سرعت بتواند کارهای اداری مربوط به سرمایه‌گذاری را انجام دهد و اینها نیاز به وضع قوانین و آیین‌نامه‌هایی در مجلس و دولت دارند که تدوین و ابلاغ کنند و آنها را در راستای پشتیبابی از تولید در اختیار دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور بگذارند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی تولید داخلی نهبندان فرمانداران خراسان جنوبی مشارکت های مردمی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی تولید داخلی نهبندان سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی تولید داخلی نهبندان فرمانداران خراسان جنوبی مشارکت های مردمی سرمایه گذاری اخبار کنکور مانع زدایی ها مانع زدایی پشتیبانی ها تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • هلال احمر دارای سرمایه عظیمی است
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت