Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:31:44 GMT

حمام تاریخی وکیل شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۱۰۷۱

حمام تاریخی وکیل شیراز

حمام وکیل در دوره زندیه به‌دست کریم خان زند ساخته شد، این حمام در خیابان لطفعلی‌خان زند و در کانون شهر شیراز و نزدیک دیگر بناهای زمان زندیان، همچون بازار وکیل و مسجد وکیل جای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حمام وکیل در دوره ی زندیه به‌دست کریم خان زند ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمام در خیابان لطفعلی‌خان زند و در کانون شهر شیراز و نزدیک دیگر بناهای زمان زندیان، همچون بازار وکیل و مسجد وکیل جای دارد.

از بخش‌های نگریستنیِ این حمام، بخشی به نام شاه‌نشین است که ویژه ی شاه بوده‌است. این بنا با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت و نگاشته شده‌است.   عکس: احمدرضا مداح/

منبع: دانا

کلیدواژه: خان زند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم