Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: مدیران و فعالان فرهنگی کشور باید توجه داشته باشند که کارهای کلیشه ای و غیرخلاقانه به خصوص در شرایط امروز، دیگر پاسخگوی نیازها و مسایل فرهنگي جامعه نيست. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از الزامات مهم در طرح ریزی و انجام برنامه ها و فعالیت های مؤثر فرهنگی، خلاقیت و روزآمدی و همچنین توجه به نیازهای اصلی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طبعاً وقتی نیازسنجی واقعی صورت نگرفته باشد و از آن سو به مساله بسیار مهم خلاقیت و نوآوری توجه جدی نشود، لاجرم فعالیت های فرهنگی نیز اثرگذاری و خاصیت لازم را نسبت به جامعه هدف نخواهد داشت و این نکته مهمی است که هم مدیران ما و هم فعالان فرهنگی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

 

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: گاهی اوقات انسان، فعالیت های فرهنگی را مشاهده می کند که در آن ها همچنان بر کارهای کلیشه ای و غیرخلاقانه اصرار ورزیده می شود و گرچه ممکن است نیت ها بسیار هم خوب باشد، اما اثربخشی لازم را ندارد.

 

وی تأکید کرد: به خصوص در زمینه ی استفاده از ابزار هنر و رسانه که اقتضای فعالیت در عصر کنونی است، باید این روزآمدی و خلاقیت و نیز مخاطب شناسی و زمان شناسی به خوبی رعایت شود تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست یافته یا دست کم به آن ها نزدیک شویم.

 

نوروزی در خاتمه گفت: واقعیت آن است که ما در جهانی زندگی می کنیم که هر چه جلوتر می رویم بر اهمیت استفاده از ابزار هنر و رسانه در آن افزوده می شود و لذا در این شرایط برای انجام فعالیت های فرهنگی اثربخش باید بتوانیم به منظور ترویج ارزش های دینی و انقلابی خصوصاً در مواجهه با نسل جدید، از این ظرفیت ها و امکانات روز به خوبی بهره برداری کنیم.
 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: كارهاي فرهنگي نوروزي فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود

محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس  با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

او تصریح کرد : شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل گفت:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشوند.

او  با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، تصریح کرد:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

او  گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل بیان کرد : دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور