Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:48:10 GMT

ربیعی: انتخابات‌ها تکرار رفراندوم 12 فروردین است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۰۸۹

ربیعی: انتخابات‌ها تکرار رفراندوم 12 فروردین است

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،  علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه 10 فروردین) در نشست خبری ضمن تبریک عید نوروز اظهار داشت: در آستانه قرن نوین و در روزهای دل انگیز بهاری ما با همپوشانی اعیاد دینی و مذهبی و بزرگ و نوروز شکوهمند مواجه بوده و آن را تنفس می‌کنیم که این موضوع نشان دهنده ابعاد گوناگون و هویت این ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه جلوه نوروز، نیمه شعبان و 12 فروردین با یکدیگر هم نشین شده‌اند.

وی افزود: ما دیروز نیمه شعبان را جشن گرفتیم، جشنی که برای ایرانیان در طول قرن‌های متعدد مایه امید و آرزو بوده است؛ ما با امید نیمه شعبان سختی‌ها و دشواری‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و در فراز و نشیب‌ها هم با همین امیدها و راهکارهای آینده خود را ساخته‌ایم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در جهان پرآشوب امروزی و دنیای پرتلاطم، ظلم‌ها و یکجانبه‌گرایی‌ها، مقاومت یک جامعه به آینده روشن و با آرزو برای سعادت همه انسان‌ها تجربه‌ای است که این سال‌ها بیش از سال‌های دیگر ما ایرانیان با آن روبرو بوده‌ایم.

ربیعی گفت: بدون تردید از سال‌های سخت رنج‌های توأمان تحریم و کرونا هم با امید به آینده بهتر در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج)‌ عبور خواهیم کرد و مطمئن هستیم که آینده‌ای بهتر را رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: امید بزرگ در سایه امیدها و موفقیت‌های کوچک جامعه به وجود خواهد آمد، ما برای امید به جامعه‌ای مهدوی امروز باید با جامعه‌ای با خیر و نیکوکاری و همکاری با هم و با دادن امید به آینده بهتر را سامان داده و در آن جهت حرکت کنیم.

وی گفت: 12 فروردین به سرعت از یک انقلاب مردمی تمام عیار و عظیم اجتماعی جامعه ایران به ساختار  قانونمند صندوق رأی رسید؛ 12 فروردین نماد رفراندوم محور بودن جمهوری اسلامی است. پدران قانون اساسی تمهیداتی اندیشیدند که در نگاه نسلی در صندوق‌ها متبلور می‌شود و مردم هم باید بدانند که صندوق‌های رأی میراث گرانبهایی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و همگان وظیفه داریم تمهیداتی بیندیشیم که برمبنای آن هر نسلی آراء و اندیشه‌های خود را بتواند در صندوق‌ بیندازد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آنچه که در 12 فروردین دیدیم یک  حضور برای همیشه نبوده است و برعکس آن است که هر بار ملت با تنوع رنگین کمانی خود یک طیف انتخاباتی را در گستره همگانی کشور تشکیل می‌دهد، آن رفراندوم در اشکال نوین خود تکرار می‌شود و نسل‌های جدیدتری را با نگاه‌های نوین در پای صندوق‌های تعیین سرنوشت مشخص می‌کند.

ربیعی گفت: عمل تاسیس جمهوری اسلامی در پای صندوق‌های رأی در اشکال مشخص‌تر خود تکرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 12 فروردین سالگرد رفراندوم تاسیس جمهوری اسلامی ایران، امسال برای ما معنای خاص دارد؛ قرنی را پشت سر گذاشته‌ایم که با کودتای شوم علیه دستاوردهای مشروطیت و علیه قانون اساسی مشروطیت آغاز شده است و با کودتای آمریکایی 28 مرداد تداوم یافت و به یمن یک انقلاب شکوهمند و همگانی اختلال هویت ملی ایرانیان رفع شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اکنون که ملت ما همچنان که در بیانات مقام معظم رهبری در 29 بهمن به روشنی منعکس شد، یک جمهوریت سرشار از نشاط و پویایی را تجربه می‌کند؛ یعنی یک سازگاری و تلفیق و ترکیب شیرینی میان سه عنصر جمهوری، اسلامی و ایرانی رأی یکپارچه ملت ما به جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین 58 رأی به هر سه مولفه جمهوریتی، اسلامیتی و ایرانیتی نظام ما بود و ملت ما همه این موارد را در ترکیب یک هندسه سازگار با یکدیگر را دارند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی دولت نوروز قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

این روزنامه نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت(ایرنا) بانک مرکزی در پاسخ به گزارش این روزنامه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد و نوشت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری دولت افزود: توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

‏ حالا عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتی نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

این در حالی است که سال گذشته نیز برخی رسانه ها از ثبت نرخ تورم بالای ۷۰ درصد در دولت رئیسی خبر داده بودند که بانک مرکزی بدون اعلام جزئیات نرخ تورم، آن را تکذیب کرده بود.

از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی آمارهای اقتصادی به شدت سانسور می شوند.

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟