Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@03:41:23 GMT

قیمت نفت به مسیر نزولی بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۳۲۶

قیمت نفت به مسیر نزولی بازگشت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در پی ازسرگرفته شدن عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز و تغییر توجه بازار به سمت نشست هفته جاری اوپک پلاس، کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۴ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات نفت آمریکا با یک سنت کاهش، به ۶۱ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با یک درصد کاهش بسته شده بود.

پس از این که یدکشها موفق شدند کشتی کانتینری غول پیکر اورگرین که از سه شنبه گذشته به گِل نشسته بود و مسیر کانال سوئز را مسدود کرده بود را شناورکنند، کشتی‌ها روز سه شنبه عبور از این مسیر را از سرگرفتند. مسدود شدن کانال سوئز ترافیک سنگینی ازکشتی‌ها را در هر دو جهت این آبراه ایجاد کرده بود.

اکنون که احتمال مختل شدن عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به حداقل رسیده است، توجه بازار به نشست روز پنج شنبه اوپک و متحدانش شامل روسیه در وین معطوف شده است.

این تولیدکنندگان که در قالب گروه اوپک پلاس با یکدیگر همکاری دارند، قرار است درباره حفظ محدودیت عرضه میلیونها بشکه در روز نفت به منظور حمایت از قیمت‌ها مذاکره کنند. استراتژی مذکور در ماههای اخیر از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.

یک منبع آگاه اظهار کرد: عربستان سعودی آماده پذیرش تمدید کاهش تولید تا ژوئن می‌شود و همچنین آماده است کاهش تولید یکجانبه ای را که به اجرا گذاشته است در بحبوحه جدیدترین موج قرنطینه های کرونایی ادامه دهد.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور در این باره گفت: انتظارات بازار برای عدم تغییر سطح تولید اوپک پلاس تا حدود زیادی در قیمت‌ها لحاظ شده است. احیای قرنطینه‌های اروپا برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا مانع افزایش قیمت‌ها شده است.

طبق برآورد رویترز، بیش از ۱۲۷.۴۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و شمار قربانیان پاندمی به مرز سه میلیون نفر نزدیک شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا رشد آمار مبتلایان در موج سوم پاندمی مقامات را نگران کرده است به طوری که برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اظهار کرده است همه گزینه‌ها برای حفاظت از سلامت عمومی روی میز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نفت برنت اوپک پلاس کانال سوئز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار