Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: در حمله به شرکت سولار ویندز هکرهایی که مظنونان آن روس ها هستند، به حساب ایمیل متعلق به سرپرست وزارت امنیت داخلی دولت دونالد ترامپ و کارکنان امنیت سایبری که وظیفه آنها تشخیص تهدیدهای کشورهای خارجی بوده است دسترسی پیدا کرده اند.

به گزارش برنا، این رسانه آمریکایی نوشت: ارزش اطلاعاتی هک کردن ایمیل چاد وولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا و کارکنان آن در حمله به سولار ویندز معلوم نیست اما این ابهام را ایجاد کرده که وقتی دولت آمریکا نمی تواند از خود حفاظت کند چگونه می تواند از افراد، شرکت ها و نهادهای مختلف محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راب پورتمن سناتور ارشد جمهوریخواه عضو کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا گفت: حمله هکری به سولار ویندز پیروزی برای دشمنان ما و شکستی برای وزارت امنیت داخلی آمریکا بود.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا همزمان با ارزیابی اقدامات تلافی جویانه علیه روسیه تلاش کرده دامنه حمله به سولار ویندز را مخفی نگه دارد. اما تحقیقات آسوشیتدپرس به جزییات جدیدی درباره  نفوذ به وزارت امنیت داخلی و دیگرنهادهای آمریکایی از جمله وزارت انرژی دست یافته که در این حمله هکرها به طرح های خصوصی مقامات مربوطه دست یافتند.

آسوشیتدپرس در تحقیقات خود با بیش از ۱۲ نفر از مقام های کنونی و پیشین آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، مصاحبه کرده است.

آسیب پذیری وزارت امنیت داخلی آمریکا به ویژه به دنبال حمله به سولار ویندز و حتی یک حمله هکری گسترده تر به برنامه ایمیل اگسچنج شرکت مایکروسافت تشدید شد به ویژه که در هر دوی این موارد یک شرکت خصوصی و نه دولت آمریکا توانست چنین هکرهایی را شناسایی کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ هکرهای روس وزارت امنیت داخلی سولار ویندز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با ارسال ایمیلی خطاب به روسای دانشگاه‌های آمریکا گفت: جامعه جهانی توقع دارد که شما به عنوان یک دانشمند، این حملات را محکوم کنید و به دانشجویان نوع دوست خود فرصتی برای اعتراض بدهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اسماعیل چمنی رییس دانشگاه محقق اردبیلی به روسای چند دانشگاه آمریکا ایمیل ارسال کرد.

متن ایمیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به شرح زیر است:

از آزار و اذیت دانشجویان و دانشکده‌های عدالت خواه جلوگیری کنید

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

پروفسور گرامی کریستینا اچ پکسون، رئیس دانشگاه براون

پروفسور رودریگز،رئیس دانشگاه سیتی نیویورک (CUNY)

پروفسور دکتر کنت ای جسل، رئیس دانشگاه بین المللی فلوریدا،
پروفسور محترم دکتر ریچارد دی مک کالو، رئیس دانشگاه ایالتی فلوریدا،


گزارش‌های ناراحت کننده در مورد بازداشت چندین دانشجو و اعضای هیئت علمی مؤسسه شما توسط مجریان قانون، نگرانی قابل توجهی را برانگیخته است. دانشجویان و اساتید باید آزادی عمل داشته باشند تا آشکارا احساس انصاف و عدالت خود را به اشتراک بگذارند. رژیم سرنگون شده اسرائیل به عمد نسل کشی کرده و هزاران زن، کودک و مردم بی گناه را به قتل رسانده است. شرایط مخرب زندگی که بر فلسطینی‌ها تحمیل شده و آسیب‌های جسمی و روحی جدی که به بار آورده است، همگی فریاد اعتراض مردم با وجدان را برمی انگیزد. دانشجویان و جوامع علمی قادر به تحمل چنین خشونتی نیستند. به همین علت، هیچ فردی که برای آزادی ارزش قائل است نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

من درک نمیکنم که چگونه می‌توانید شاهد چنین اتفاقات ناراحت کننده‌ای باشید و ساکت بمانید.

جامعه جهانی توقع دارد که شما به عنوان یک دانشمند، این حملات را محکوم کنید و به دانشجویان نوع دوست خود فرصتی برای اعتراض بدهید. بی انصافی است که دانشجویان را در اختیار نیرو‌های ظالم قانون قرار دهیم.

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها