Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@10:29:26 GMT

روياي رياض در اجراي طرح خاورميانه سبز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۶۶۸

روياي رياض در اجراي طرح خاورميانه سبز

خبرگزاری آریا- محمد بن سلمان در گفتگوی تلفنی با سران برخی از کشور‌های منطقه برلزوم اجرای طرح موسوم به خاورمیانه سبز (بزرگ‌ترین طرح جنگل کاری مصنوعی جهان ) تاکید کرد.  
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در گفتگوی تلفنی با مقامات روسیه، اردن و امارات درباره طرح موسوم به خاورمیانه سبز (بزرگ ترین طرح جنگل کاری مصنوعی جهان در حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس ) و گسترش همکاری امنیتی در خلیج فارس تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    
در این طرح عربستان سعودی با شعار مقابله با گرمایش زمین قرار است  50 میلیارد درخت در غرب آسیا در راستای برنامه چشم‌انداز 2030  کاشته شود .

رایزنی محمد بن سلمان
ولیعهد سعودی با مقامات کشور‌های مختلف از جمله اردن، جیبوتی، اریتره و امارات درباره طرح خاورمیانه سبز گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی دیروز با عبدالله دوم پادشاه اردن، اسماعیل عمر جیله رئیس جمهور جیبوتی، ایسایاس آفورکی رئیس جمهور اریتره و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، تلفنی گفتگو کرد.
 
طرح خاورمیانه سبز
در این تماس ها، در مورد طرح خاورمیانه سبز که ولیعهد سعودی مطرح کرده است بحث و گفتگو شد.
هدف از این طرح، همکاری با کشور‌های منطقه برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی در منطقه و بهبود کیفیت زندگی در آن و اجرای بزرگترین برنامه جنگل کاری در جهان است. این طرح همچنین به کاهش میزان کربن در جهان منجر خواهد شد.
عبدالله دوم، اسماعیل عمر جیله، ایسایاس آفورکی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، با استقبال از طرح محمد بن سلمان، بر آمادگی کشورهایشان برای همکاری با عربستان سعودی برای رسیدن به اهداف این طرح تاکید کردند.

رایزنی با روسیه
میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و کشور‌های آفریقایی و معاون وزیر خارجه روسیه نیز دیروز در تماس تلفنی با عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، در اوضاع سوریه و لبنان و برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین طرح خاورمیانه سبز گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین تحولات سوریه و لبنان و اوضاع برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران در این تماس تلفنی بررسی شد.
در این تماس تلفنی همچنین برنامه‌های سازنده و یکپارچه در منطقه خلیج فارس، بر اساس طرح مفهوم تضمین امنیت جمعی در این منطقه که اهمیت راهبردی دارد بررسی شد و این همان طرحی است که روسیه قبلا ارائه کرده بود.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: بوگدانف و الجبیر در گفتگوی تلفنی، درباره مسائل دارای اولویت برای توسعه تدریجی روابط روسیه و عربستان با تأکید بر افزایش هماهنگی سیاست خارجی درباره موضوعات بین المللی و منطقه‌ای گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ریاض خاورمیانه طرح خاورمیانه سبز محمد بن سلمان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم