Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های ملی ایران و سوریه عصر امروز برای بیست و هشتمین بار مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در حالی در چارچوب دیداری تدارکاتی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز برای بیست و هشتمین مرتبه مقابل هم قرار می‌گیرند که در ۲۷ مسابقه قبلی ۱۵ پیروزی، ۱۱ تساوی و یک باخت سهم تیم ملی کشورمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*علی دایی بهترین گلزن

در مجموع تقابل‌های دو تیم ۵۸ گل به ثمر رسیده است که ۴۳ گل آن سهم ایران و ۱۵ گل سهم سوری‌ها بوده است. علی دایی در تقابل دو طرف با ۴ گل بهترین گلزن لقب گرفته است. تا کنون ۸ مسابقه دو تیم با نتیجه یک بر صفر به پایان رسیده که از این تعداد ۷ مرتبه مربوط به ایران است.

*محل میزبانی‌

از ۲۷ مسابقه برگزار شده، ۱۳ بازی در ایران، ۷ بازی در کشور بی طرف و ۷ بازی هم به میزبانی سوریه برگزار شده است. ورزشگاه آزادی با ۹ میزبانی، بیشترین محلی بوده که تقابل دو تیم در آن صورت گرفته است.

*آخرین تقابل

آخرین تقابل دو تیم در ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی پنج بر صفر یوز‌ها به پایان رسید. در آن بازی طارمی هت‌تریک کرد، جهانبخش و صیادمنش هم هر کدام یک بار موفق به گلزنی شدند.

*بدرقه با هفت گل؛ پرگل‌ترین تقابل

پرگل‌ترین تقابل دو تیم مربوط به تیرماه سال ۱۳۸۳ است که تیم ملی ایران با نتیجه ۷ بر یک از سد سوریه عبور کرد. آن بازی در ورزشگاه آزادی و در چارچوب فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴ برگزار شد. نکته جالب این تقابل گلزنی سرخابی‌ها برای ایران بود. ستاره‌هایی که بیشترشان به صورت جدی وارد دنیای مربیگری شده‌اند: علی دایی، علیرضا واحدی نیکبخت، محمد نصرتی، آرش برهانی (دو گل)، علی کریمی و فرهاد مجیدی.

*تنها پیروزی سوریه

تنها پیروزی سوری‌ها به اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ بازمی‌گردد. آن بازی در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد و با برتری یک بر صفر حریف به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: پنجعلی: تفکر غیرحرفه‌ای میزبانی را از ایران گرفت/ اسکوچیچ پولش را می‌گیرد و می‌رود

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی فوتبال ایران علی دایی تیم ملی سوریه آمار ایران و سوریه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران علی دایی تیم ملی سوریه آمار ایران و سوریه ایران و سوریه تقابل دو علی دایی تیم ملی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شمس آذر قزوین بعد از ظهر سه شنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر توانست با نتیجه۲ بر یک از سد پیکان تهران عبور کند.

در این بازی که از ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار شد، شمس آذر توانست با گلهای پوریا سرآبادانی و حسین گودرزی پیکان را شکست دهد.

گفتنی است این بازی با حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگران قزوینی برگزار شد.

کد خبر 6093466

دیگر خبرها

  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ NBA| پیروزی لیکرز با آمار خیره‌کننده دیویس
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان