Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@10:55:12 GMT

بانک‌ها آمادگی اقاله واحدهای تملک شده را دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۳۵۵

بانک‌ها آمادگی اقاله واحدهای تملک شده را دارند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن درویشیان امروز دهم فروردین ماه در دیدار با تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی لرستان با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو اظهار کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در دو بخش است که بخش اول ملی و مربوط به قوانین و مقرراتی است که باید اصلاح شود  و بخش دیگری استانی و مدیریتی است که می‌توان جلساتی با هماهنگی و همراهی بین‌بخشی را تشکیل و مشکلات را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها اظهار کرد: آمار این واحدها در کشور احصا شده و به استان‌ها اعلام کردیم مشکلات بخش استانی مرتفع شود و آنچه که مربوط به مرکز است منعکس شود تا آنها را پیگیری کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بانک‌ها نیز آمادگی اقاله واحدهای تملک شده را دارند، گفت: تعدادی از واحدهای تملک شده را اقاله کردند.

وی اضافه کرد: رایی را که دیوان عالی کشور صادر کرد و نسبت به عدم محاسبه سود مازاد بر آنچه شورای پول و اعتبار تعیین کرده در حال حاضر ملاک عمل است و دادخواستهای بانکها که مازاد براین سود است توسط مراجع قضایی پذیرفته نمی‌شود.

درویشیان افزود: به همکاران قضایی اعلام کردیم افرادی که بدهی به بانک‌ها دارند که بخشی از آن محاسبه سودهایی است که باید پیگیری شوند و قبل از ارجاع به مرجع قضایی در سازمان بازرسی بررسی شود و بانک‌ها نیز موظف هستند این سودها را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تملک شده ناشی از عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات است و سودهایی که محاسبه شده قانونی است که باید استمهال شود و یا تسهیلاتی در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا این واحدها از تملک بانک خارج شود، گفت: کار بانک مشخص است و اداره کننده خوبی برای این واحدها نیستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: لرستان با همه ظرفیت‌های خوبی که در حوزه‌های صنعت و کشاورزی دارد اما به لحاظ بیکاری جزو استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود.

درویشیان اظهار کرد: چنانچه واحدهای بزرگ صنعتی لرستان احیا و فعال شود بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان حل خواهد شد.

وی یادآور شد: براساس شعار سال و منویات مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور رفع موانع تولید و افزایش اشتغال است و در حد اختیارات و وظایفی که داریم ورود پیدا می‌کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قانون کم نداریم و چنانچه این قوانین به درستی اجرا شود با این مشکلات مواجه نمی‌شویم، گفت: چنانچه قانونی در زمان خود و یا به موقع اجرا نمی‌شود حتما به عنوان یک ترک فعل محسوب می‌شود و متخلف( مسئول و دستگاه اجرایی) مورد تعقیب قرار می‌گیرد.

درویشیان یادآور شد: تلاشمان این است که موانع تولید را امسال  در کشور به حداقل برسانیم.

پربیننده ترین هشدار بازارساز به تلاش‌های سفته بازان برای افزایش نرخ ارز دو سال معافیت حق بیمه برای کارفرمایان نسخه الکترونیک هنوز وارد فاز اجرایی نشده است چالش‌های حذف دفترچه بیمه بیمه ملت تنها شرکت خصوصی دارای مجوز قبولی اتکایی خارجی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک برجام سازمان بازرسی کل کشور واحدهای تملک شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان