Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «آساهی شیمبون» ژاپن، در پی تشدید ناآرامی‌ها در میانمار، بیش از ۲ هزار تن از روستائیان میانماری به سوی مناطق مرزی در شمال غربی تایلند یورش بردند.

بر اساس این گزارش، مقامات تایلندی می‌گویند تاکنون هیچگاه مانع ورود آوارگان به این کشور نشده‌اند، ولی از خروج آوارگانی که در مکان های امن اسکان داده شده‌اند، جلوگیری به عمل می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش های خبری نشان می‌دهد، به دنبال بمباران استان کارن که در اختیار یک گروه قومی مسلح توسط ارتش میانمار بود، بیش از ۲ هزار نفر از روستائیان این استان میانمار به تایلند گریخته‌‎اند.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده است و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند.

تکذیب مقامات تایلندی در حالی مطرح می‌شود که «مارک فارمنر» رئیس کمپین برمه در انگستان به خبرگزاری رویترز گفته است که هزاران تن از آوارگان میانماری به سوی کمپ آوارگان در استان «ای تو هتا» در مرز میانمار فرستاده شده‌اند.

به گفته برخی از فعالان حقوق بشر شمار آوارگان میانماری حدود دو هزار و ۹ تن اعلام شده است.

فیلم های ضبط شده از سوی خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد روستائیان میانماری تحت نظر سربازان تایلندی سوار بر قایق شده و مجبور به بازگشت به سوی مرز میانمار شده‌اند.

این در حالیست که به گفته «تیچای جیندالانگ» استاندار مایی هونگ سون در تایلند، آوارگان به میانمار با نمی‌گردند بلکه در مناطق امن در مناطق «مایی ساریانگ» و «سوپ ماوویی» در این کشور نگهداری می‌‎شوند.

برچسب‌ها میانمار خبرگزاری رویترز تایلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار خبرگزاری رویترز تایلند میانمار خبرگزاری رویترز تایلند اخبار کنکور شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با پیروزی دو بر یک برابر استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) فینالیست این دوره از مسابقات شد.

ملی‌پوشان ساحلی با امتیازات ۲۱ بر ۱۰، ۱۶ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۰ حریف را شکست دادند تا برای دومین بار در طول تاریخ به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال مردان آسیا راه یابند. حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک(انگوینهووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی با کسب این نتایج در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود. نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند
  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا