Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاملو گفت: طرح توسعه منظومه های پایدار روستایی از دیگر اقداماتی است که در سال ۱۴۰۰ تعمیق پیدا می کند و فعالیت آن بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا شاملو» ظهر امروز (دوشنبه 10 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 52 درصد روستاها طرح هادی به اجرا در آمده است و در برخی روستاها اجرای طرح های در  فاز یک و دو و یا سه اجرا شده است و برخی نیز در حد محورهای اصلی شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  ادامه داد: پنج هزار میلیارد تومان سالانه برای بازنگری طرح های هادی در کشور اعتبار نیاز دارد که بتوانیم در یک دوره 10 ساله محورهای اصلی و فاز یک را به اتمام برسانیم.

 

 شاملو یادآور شد:  تا پایان سال 99 برای بیش از 39 هزار و 460 روستای کشور طرح هادی تهیه شده است و برای  بیش از 11 هزار و 470 روستا بازنگری طرح هادی روستا تهیه شده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن متذکر شد: اجرای طرح هادی و بهسازی میحط روستا در بیش از 20 هزار و 280 روستای کشور انجام شده است.

 

شاملو یادآور شد: سه میلیون 384 هزار واحد روستایی در طول این سال ها سنددار شدند و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز 264 هزار و 700 واحد روستایی سنددار شدند.

 

وی ابراز داشت: در طول این سال ها بنیاد مسکن در زمینه تهیه طرح های ساماندهی روستایی در قالب طرح منظومه های روستایی که طرح های  در کالبدی و اشتغالزایی  است در 289 منطقه اقدام کرده است و برای تامین مسکن افراد ساکن در روستا بیش از 680 هزار قطع زمین تاکنون واگذار شده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بابیان اینکه دو میلیون 940 هزار واحد استعلام فنی دهیاری ها را پاسخ دادیم،  یادآور شد: 150  روستا نیز طرح بهسازی و احیای بافت های با ارزش روستایی را تهیه کردند و در 102 روستا نیز کارهای اجرایی انجام شده است.

 

شاملو خاطرنشان کرد: در راستای مسکن دار شدن جوانان در مناطق روستایی سالانه 200 هزار مسکن روستایی طبق برنامه ششم توسعه پیش می بریم و بنیاد مسکن در این زمینه کماکان این فعالیت را ادامه می دهد.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  یادآور شد: بنیاد مسکن ضمن تلاش برای تامین اراضی مورد نیاز برای آن دسته از افرادی که توان خرید زمین ندارند زمین را به صورت اجاره 99 ساله در سالجاری واگذار خواهیم کرد و این مهم از سیاست های جدی ما در سال جاری است.

 

شاملو متذکر شد: در اجرای این طرح هر فرد می تواند براساس توانمندی پول زمین را در سنوات آینده بپردازد و اراضی به صورت شرایط سهل و آسان به این افراد واگذار می شود.

 

وی گفت: در زمینه تحقق شعار سال هر روستایی که اراضی در اختیار بنیاد مسکن باشد و امکان فعالیت اقتصادی و تولیدی در آن وجود داشته باشد برای فعالیت های تولیدی اختصاص خواهیم داد و کسانی که در روستاها اشتغال و صنایع تبدیلی ایجاد می کنند مورد حمایت قرار می گیرند.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  ابراز داشت: طرح توسعه منظومه های پایدار روستایی از دیگر اقداماتی است که در سال 1400 تعمیق پیدا می کند و فعالیت آن بیشتر می شود و در حال حاضر  هفت منظومه به صورت پایلوت در استان ها فعال است.

 

شاملو متذکر شد: کسانی که  در روستاها فعالیت اقتصادی انجام می دهند حمایت می کنیم و با سیستم بانکی هماهنگ شده که کمک کنند و تسهیلات در اختیار این افراد قرار دهند و صدور مجوزهای این افراد آسان تر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای بحث تهیه و بازنگری طرح های هادی یک هدف گذاری داریم که در کشور سه هزار روستا طرح های آن مورد بازنگری قرار بگیرد و برای بهسازی محیط روستایی در سطح کشور سه هزار و 500 پروژه جدید و نیمه تمام وجود دارد که امیدواریم بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  یادآور شد: پیش بینی ما این است که حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن در سالجاری اعتبار اختصاص داده شود.

 

شاملو خاطرنشان کرد: 99  درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی مصوب است و مبنای ما برای طرح های هادی برای روستاهای بیش از 20 خانوار است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای طرح هادی طرح هادی طرح هادی روستایی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن یادآور شد طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی