Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:28:51 GMT

حمایت ۳۷ تشکل دانشجویی کشور از توافق ایران و چین

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۶۲۸

حمایت ۳۷ تشکل دانشجویی کشور از توافق ایران و چین

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ ۳۷ تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه؛ حمایت خود را از توافق ۲۵ ساله ایران و چین اعلام کردند. 

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب دکتر محمد جواد ظریف 
وزیر محترم امور خارجه دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران 
باسلام 

دانشجویان و نخبگان ایرانی در مقاطع زمانی سرنوشت‌ساز و حساس همواره از دیپلماسی‌های موفق که به نفع ملت ایران بوده است و قرارداد‌هایی که نقطه عطف مثبتی در تاریخ روابط دیپلماسی جمهوری اسلامی می‌داند، حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جامعه نخبگانی سالهاست منتقد فضای حاکم در دستگا‌ه‌ دیپلماسی بوده است، فضایی که در گذشته باهدف اقناع و اثبات خود به غرب، ملت ایران شاهد نتایج مخرب و منفی آن بوده است. عرصه‌ای که با عدم توجه کافی به ظرفیت‌های کشورهای شرقی همراه بوده و معطلی ۶ساله این قرارداد شاهدی بر این گزاره است. 

دانشجویان ضمن حمایت از این رویکرد راهبردی نسبت به کشور پر ظرفیتی مثل چین و آرزوی تداوم این‌گونه قراردادها اعلام می‌دارند که همچون مانند مسائل مهم و حساس انقلاب و کشور، نسبت به این مسئله هشیار هستیم و همچنان که سیاست‌ کشورهای شرقی را متعهدتر و پایبندتر با ارزش‌ها و تعهدات بین‌المللی می‌دانیم، با توجه به تجربه‌های پیشین، دیگر هیج‌گونه غفلتی نسبت به منافع ملی و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی از جمله نه شرقی و نه غربی را از سوی دستگاه دیملماسی نمی‌پذیریم. 

نکته پایانی، همزمان با انتشار خبر انعقاد قرارداد همکاری ۲۵ ساله میان کشورهای ایران و چین، محمل بروز شبهات و پرسش‌هایی شده است. برخی ازین شبهات کلیت کارآمدی و آینده‌نگری مسئولین سیا‌ست خارجه این کشور را زیر سوال می‌برد. پوشیده نیست که شرط قوان جمهوری اسلامی با همین مشارکت‌های مردمی و دعوت‌های عمومی جامعه است و مادامی که تصمیم سیاستگذاران، تفسیرناپذیر و سوءتفاهم بردار، باقی بماند،عرصه برای تشویش یا تبلیغات ضد انقلاب گشترده خواهد بود.

لذا در کنار تقدیر و تشکرها از رویکرد نو و جدید این دستگاه، خواستار شفاف سازی ادامه روند کار برای نخبگان و دانشجویان و عموم مردم هستیم. امیدواریم تجربه تلخ برجام شما را قانع کرده باشد که باید از نظرات و مشورت‌های نخبگان عرصه سیاست خارجه و بین‌الملل و دانشجویان خودتان را محروم نکنید. 

والسلام علیکم

1- بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) 
2- بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی ایلام 
3- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرلنگه 
4- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم 
5- بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مطهری 
6- بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری ارومیه 
7- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران 
8- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه 
9- هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان 
10- بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه 
11- دانشگاه علوم پزشکی ایلام 
12- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران 
13_ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب 
14- بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری 
15- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی 
16- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان 
17- بسیج دانشجویی علوم پزشکی بقیه الله 
18- بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی(پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور) 
19- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه 
20- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه 
21- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج 
22- بسیج دانشجویی دانشکده نفت تهران 
23- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد 
24- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب 
25- بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی 
26- بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر یزد 
27- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان 
28- بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد ارومیه دامپزشکی و پیراپزشکی 
29- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس 
30- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی آمل 
31- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد ایوانغرب 
32- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان 
33- بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی کرمانشاه 
34- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر 
35- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه 
36- بسج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان 
37- بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شهرستان ایلام 
38- بسیج دانشجویی پیام نور استان ارومیه 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان محمد جواد ظریف ایران ایران و چین توافق ایران و چین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد

مهدی دهقانی اشکذری عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که سومین المپیاد تخصصی برق ویژه هنرجویان رشته برق استان یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این المپیاد انجام آزمون‌های تئوری و عملی و معرفی نفرات برتر هنرستان‌های استان یزد در برای جذب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و معرفی این افراد به صنعت و آموزشگاه‌ها بود.


 
عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر افزود: این المپیاد به صورت استانی و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد و با حمایت شرکت شیوا امواج و شرکت آریان نیرو در دو محور طراحی مدار‌های فرمان و قدرت و طراحی و اجرای مدار‌ها توسط کنترل کننده‌های منطقی برگزار شد و در مجموع ۶۰ شرکت‌کننده از هنرستان‌های شهید رجایی، شهید چمران و شهید منتظر قائم و ذکایی یزد، شهید چمران میبد، شهید باهنر بافق، عباس ابن علی تفت، شهید مدنی زارچ، شهید بهشتی مهریز و هنرستان نمونه دولتی خادمی شهرستان اشکذر در این المپیاد شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی، ۶ نفر برگزیده آزمون تئوری و تیم هنرستان عباس ابن علی شهرستان تفت برگزیده آزمون عملی شدند.

دهقانی اشکذری متذکر شد: در حاشیه برگزاری این المپیاد، دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات رشته مهندسی برق دانشگاه از جمله آزمایشگاه‌های PLC و کارگاه مدار فرمان، کارگاه اتوماسیون، کارگاه PLD کنترل بازدید کردند.
 
وی تشریح کرد: در پایان این المپیاد ایمان باقریان تفتی و امیر محمد دره شیری به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم از هنرستان عباس ابن علی تفت و محمدمهدی یاوری فرد، سید سجاد امامی و امیر حسین خانی از هنرستان شهید چمران یزد و محمد اسلامی مهدی‌آبادی از هنرستان شهید منتظر قائم یزد به عنوان نفرات برتر المپیاد معرفی شدند و در مراسمی که در سالن اجتماعات دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد اشکذر با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد از آنان تجلیل شد.

عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر عنوان کرد: : هنرجویان برگزیده به شرط انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برای ادامه تحصیل از تخفیف شهریه در دوران تحصیلی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است