Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:15:27 GMT

سرمایه‌گذاری کلان اتریش برای زیرساخت‌های ریلی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۳۸۶۶

سرمایه‌گذاری کلان اتریش برای زیرساخت‌های ریلی

طرح نوسازی و مدرن سازی ایستگاه‌های قطار و فضاهای ریلی ایالت تیرول اتریش و توسعه هاب‌های حمل‌ونقل برای بهبود شرایط آب و هوایی، رونق اقتصاد و امنیت شغلی در اولویت کاری مسئولان این کشور اروپایی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در فوریه امسال، ایالت تیرول اتریش یک قرارداد بزرگ توسعه خط آهن با راه‌آهن فدرال اتریش (OBB) امضا کرد؛ مبلغ سرمایه‌گذاری جدید در زیرساخت‌ها ۲۴۰ میلیون یورو است که برای نوسازی ایستگاه‌های قطار و راه‌آهن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"قرارداد تیرول ۲" در پی اولین پروژه "قرارداد تیرول ۱" که قبلاً منعقد شده است، در اینسبروک (Innsbruck) امضا شد. از کل هزینه ۲۴۰ میلیون یورویی، سهم ملی ۵۵ میلیون خواهد بود؛ بودجه طی ده سال ارائه می‌شود و ۸.۴ میلیون یورو به طور خاص در خدمات شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

فرماندار ایالت تیرول گفت: "مجموعاً ۱۸ ایستگاه حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰ در تیرول مدرنیزه می‌شوند یا برخی از آن‌ها مجدد احداث می‌شوند، در نتیجه اتصال بین حمل‌ونقل ریلی، اتوبوس، ایستگاه دوچرخه و پارک-سوار نقش اساسی را ایفا می‌کند."

پارک-سوار، از زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که اجازه می‌دهد مسافران برای رفتن به مراکز شهرها، وسایل نقلیه خود را در آن مکان پارک کنند و با وسایل نقلیه دیگر مانند اتوبوس، قطار، قطر شهری، یا قطار سبک شهری یا راه‌آهن به مقصد خود بروند؛ پارک-سوارها شامل پارک-سوارهای دوچرخه، راه‌آهن، اتوبوس و غیره می‌شود.

تغییر شرایط آب‌وهوایی

گسترش خطوط راه‌آهن در تیرول به ایجاد یک محیط آب و هوایی مناسب با ایستگاه‌های مدرن دوچرخه، هاب‌های جابجایی (Mobility Hub) و ایستگاه‌های قطار مدرن کمک می‌کند. این اقدام‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری‌هایی محسوب می‌شوند که به محافظت از اقلیم کمک می‌نمایند و در عین حال اقتصاد پایدار را تضمین و مشاغل را در مناطق تضمین می‌کنند. اقدامات صورت گرفته به کاهش ترافیک در جاده‌ها و بزرگراه‌ها و افزایش کارکرد حمل‌ونقل همگانی برای سهولت در رفت‌وآمد منجر می‌شود. تولید کربن راه‌آهن فدرال اتریش حدود ۴.۲ میلیون تن دی اکسید کربن در سال است.

امنیت شغلی

تحرک اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی سرمایه‌ها را به تیرول و اتریش جذب خواهد کرد؛ با در نظر گرفتن همه‌گیری کرونا که نرخ بالای بیکاری را به همراه داشته است، هر میلیارد سرمایه‌گذاری باعث ایجاد ۱۵۰۰۰ شغل می‌شود که تعداد آن‌ها بیشتر از حد انتظار است. علاوه بر این، قرار است پارکینگ‌های جدیدی در ایستگاه‌های قطار ساخته شود و راه‌آهن فدرال اتریش قصد دارد مسیر و شبکه‌های حمل‌ونقل بیشتری برای جذب مسافران بیشتر بسته به نیاز سفر آن‌ها ایجاد کند.

کد خبر 445191

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهرهای جهان تیرول اتريش حمل و نقل حمل و نقل عمومی توسعه خطوط راه آهن حمل و نقل ریلی توسعه حمل ونقل ریلی کاهش کربن رونق اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایستگاه های قطار سرمایه گذاری حمل ونقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود