Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، همه گردشگرانی که منطقه جنوب به ویژه سواحل خلیج‌فارس را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، اغلب بخش شرقی استان بوشهر را که شهرستان عسلویه در آن واقع است، نادیده می‌گیرند و مسیر دیگری را برای تفریح و تفرج برمی‌گزینند.

در این میان گردشگرانی هم پیدا می‌شوند که رفتن به عسلویه را در برنامه‌های سفر خود می‌گنجانند و دیدنی‌های غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر ساحلی عسلویه همچنین بازار و مراکز خرید قابل توجهی وجود دارد که بیشتر اجناس در آنجا به قیمتی ارزان‌تر از سایر نقاط کشور به فروش می‌رسند.

طبیعت عسلویه غیرقابل توصیف است. اگر هر کسی به هر نقطه‌ای از آن پا بگذارد، بی‌درنگ شگفت‌زده خواهد شد. سواحل اعجاب برانگیز و جادویی عسلویه دهان و چشم هر گردشگری را که برای نخستین بار به آنجا سفر کرده برای دقایقی باز خواهد گذاشت.

خلیج نایبند و ساحل پر از صدف

خلیج نایبند نزدیک‌ترین ظرفیت گردشگری ساحلی عسلویه به شهر و منطقه صنعتی آن است. در آن سوی ساحل تا چشم کار می کند تالاب‌هایی وجود دارد که خود زیست‌گاه منحصر به‌فرد فلامینگوهاست. این ساحل با هزاران صدف  رنگین‌کمانی برای شنا کردن بسیار مناسب است.

شب نشینی در ساحل هاله

بعد از خلیج نایبند، ساحل روستای هاله هم دیدنی است که دقیقا روبه روی منطقه صنعتی واقع شده. ساحل هاله شب‌ها دیدنی‌تر است چون مشعل‌های فروزان گاز عسلویه از این‌سوی ساحل ساعت‌ها چشم آدمی‌ را خیره می‌کند. مردم منطقه شب‌نشینی در ساحل هاله را بیش از هرجای دیگری می‌پسندد. برخی‌ها هم شب را در آن به صبح می‌رسانند.

نگین عسلویه

ساحل صخره‌ای بنود را باید نگین عسلویه نامید. حتی تماشای از نزدیک این ساحل بی‌همتا، شگفت‌انگیز و غیر قابل توصیف هم  هر بیننده‌ای را به عجز وا می‌دارد. ساحل بنود به تنهایی می‌تواند به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایران معرفی شود. در جوار این ساحل بندر ماهیگیری بنود قرار دارد. قایق‌های ماهیگیری با صیادان فعالش، بنود را مدام در جنبش و تکاپو قرار می‌دهند. با این توصیف آنچه در این ساحل گردشگران را زمین‌گیر می‌کند، غار ساحلی آن است که موج‌های خلیج فارس لحظه‌ای نمی گذارند این غار در خواب فرو رود.  

بین بندر بنود و غار ساحلی مجموعه‌ای از صخره‌های زیبا وجود دارد که تماشایی هستند. نکته جالب اینجاست که این بخش از ساحل، لوکیشن فیلم  محمد رسول‌الله (ص)  ساخته مجید مجیدی بوده و اکنون تبدیل به جاذبه گردشگری شده‌است. البته باید گفت ساحل بنود محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها نیز هست.

 

چشمه کلات

عسلویه بین کوه و دریا واقع است. به همین دلیل همه جاذبه‌های گردشگری آن مختص به دریا و سواحل خلیج فارس نمی‌شود. یکی از این جاذبه‌ها چشمه کلات است که در ارتفاعات روستای کلات  قرار دارد. مسیر دسترسی به چشم فوق‌العاده سحر انگیز و جادویی است. بعد از مسافتی یکی دوساعته و گذر از دره‌های عمیق تقریبا بی‌آب و علف، ناگهان بهشتی کوچک با نخلستان‌های خودرو و سرسبز برابر چشم آدمی خودنمایی می‌کند.

عسلویه همیشه گرم و زیباست. اما زیباتر و گرمتر از طبیعت عسلویه را هم می‌توان در همین منطقه دید؛ مردم عسلویه. باید از آن‌ها به عنوان مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز یاد کرد که کمتر مانند آنها را می‌توان جایی سراغ ‌گرفت.

دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه دیدنی‌‌های عسلویه کد خبر 592303 برچسب‌ها استان بوشهر سفر - گردشگری خلیج فارس عسلویه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر سفر گردشگری خلیج فارس عسلویه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد، از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک، به‌زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم