Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:30:47 GMT

۹۰ درصد نسخ تامین اجتماعی در کشور الکترونیک است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۴۲۲۹

۹۰ درصد نسخ تامین اجتماعی در کشور الکترونیک است

۹۰ درصد نسخ تامین اجتماعی  در کشور الکترونیک استبه گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هوشنگ فولادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه خوشحالم مدیرکل امور اجتماعی همدان تلاش همکاران ما را در مدیریت تامین اجتماعی این استان ارج نهاد و نیروهای کادر درمان، ما را روسفید کردند اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان در کنترل بیماری کرونا خوش درخشید و به لحاظ آمار و عملکرد جزو استان موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قطعا با تدبیر همکاران اقدامات خوبی در استان همدان صورت گرفته تا شاهد کمترین آمارهای مربوط به بیماری کرونا با وجود استانی پرتردد، تاریخی و توریست‌پذیر باشیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی سعی کردیم همگام با دولت تا جایی که در توان داریم به نحو احسن کار انجام دهیم و کرونا را مدیریت کنیم گفت: بین ۱۵ تا ۱۸ درصد تولید درمان کشور در سازمان تامین اجتماعی اتفاق می‌افتد که در این راستا وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات از سوی سازمان تامین اجتماعی به بالغ بر ۴۵ میلیون نفر که این بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود گفت: این آمار حجم و تراز کار را در سازمان مشخص می‌کند که بسیار قابل توجه است.

فولادی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه سطح‌بندی خدمات یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در توسعه تامین اجتماعی جدای از مصوبه سالانه، بودجه اختصاص داده و هزینه کردیم افزود: مصوب احداث ۶۱ درمانگاه در شهرهایی که مرکز ملکی نداشتیم و بالای ۲۰ هزار نفر بیمه‌شده مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با توجه به عملکرد خوبی که سالها پیش استان همدان داشت در همه شهرهای آن جز کبودراهنگ مرکز ملکی وجود داشت اما در برخی استان‌ها حتی ۶ مرکز ملکی مصوب کردیم گفت: در استان همدان یک درمانگاه و مرکز ملکی مصوب شد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۲۹ درمانگاه داخلی را مصوب کردیم که به فضای بیرون بیمارستان منتقل و فضای داخلی بیمارستان نیز توسعه یابد عنوان کرد:‌ ارتقای فضای تهویه بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۷۷ بیمارستان زیرپوشش دارد که هفت بیمارستان به صورت هیات مدیره اداره می‌شوند و در ۷۰ بیمارستان کار تهویه، فشارهای منفی و مثبت و ... مصوب شده تا کار انجام شود خاطرنشان کرد: قریب به  ۷۰ میلیارد تومان برای تامین و جبران کمبود اکسیژن در پیک سوم کرونا که بسیاری از بیمارستا‌ن‌ها با عدم پاسخگویی اکسیژن‌سازها مواجه شدند، مصوب شد.

 فولادی با اشاره به اینکه در استان همدان در بیمارستان آتیه یک دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت بالا اضافه شد که امیدواریم هیچگاه نیاز نباشد اما دغدغه مواقع مورد نیاز را رفع خواهد کرد افزود: تجهیزات «های تک» در نظر گرفته شد که در سال آینده نیز تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحول بزرگی در حوزه تامین نقدینگی برای رفع چالش‌های سازمان داشتیم از پرداخت به‌روز مطالبات خبر داد و افزود: اعتبارات در حوزه درمان مستقیم هم خیلی بیشتر و مطلوب‌تر از گذشته بوده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی اجرای طرح نسخه الکترونیک و عدم صدور دفترچه‌های جدید تامین اجتماعی را جزو برنامه‌های شاخص این دولت دانست و گفت: طرح تحول نظام سلامت، دولت الکترونیک و نسخه‌نویسی الکترونیک از طرح های مهم دولت بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از سالها قبل طرح نسخه الکترونیک را آغاز کرده بود اما پیشرفت کندی داشت که با مدیریت جدید سرعت خوبی گرفت افزود: در ماه‌های اخیر به نقاط بسیار خوبی در این طرح رسیده‌ایم و امروز یک اجماع سراسری با همراهی رئیس جمهور و وزارت بهداشت و اطلاعات در این زمینه شکل گرفته است.

فولادی خاطرنشان کرد: آمار هفته اخیر بسیار امیدوارکننده است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نسخ تولید شده در مطب‌های کشور الکترونیک شدند که در استان همدان هم همینطور بوده است.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین داروخانه‌ها، مطب‌ها و پاراکلینیک‌ها برقرار شده و درمانگاه‌ها در حال اتمام پروژه هستند افزود: دانشگاه علوم پزشکی را کنار خود می‌بینیم و منتظر هستیم تجهیزات سخت‌افزاری هم مستقر شود که آخر فروردین ماه طبق توافق صورت گرفته قرار است دفترچه کاغذی حذف شود و شاهد یک اتفاق و تحول مهم باشیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه چند موافقتنامه خوب با وزارت بهداشت داشتیم و در این راستا امکان استفاده از نیروهای متخصص ضریب k را خواهیم داشت گفت: با موافقت علوم پزشکی در مراکز ملکی ما این نیروها خدمت خواهند کرد که هم حق‌الزحمه آنها پرداخت خواهد شد و هم گواهی کارشان تایید می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم گام‌های بلندی برداریم افزود: مسوولیت‌ها ماندگار نیست و اگر ماندگار بود به ما نمی‌رسید، این چرخه مدیریت باید در حال چرخش باشد که در این چرخش‌ها خیرات و برکات زیادی وجود دارد.

فولادوند با اشاره به اینکه دکتر صفری ۱۱ سال در مدیریت تامین اجتماعی همدان منشا خیر بودند و از نیروهای بسیار فنی هستند و دکتر نوری نیز جای بحث ندارند و به لحاظ اخلاقی نمونه هستند و از ایشان مطالب زیادی یاد گرفته‌ام گفت: فرایند انتخاب مدیران با آمدن دکتر سالاری در تامین اجتماعی تغییر کرده و آن برقراری آزمون مدیران است.

وی با بیان اینکه این آزمون امکانی فراهم می‌کند کسانی می‌توانند خود را امتحان کنند که در نوع خود ابداعی و جالب  است عنوان کرد:‌ در این راستا برای مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان کسانی که صاحب تراز بودند، در کمیته‌ها مصاحبه شدند که با خانم دکتر نوری و دکتر عروتی کار پیش رفت و با وجود شایستگی دکتر نوری قرعه فال به نام دکتر عروتی افتاد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دکتر عروتی از بازماندگان دوران دفاع مقدس هستند و هرجا بودند بسیار موفق  عمل کرده‌اند که امیدوارم در سمت جدید نیز خوش بدرخشند گفت: خانم دکتر نوری نیز همچنان به عنوان سرپرست بیمارستان آتیه خواهند بود.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه استان همدان جزو کم مشکل و حتی بی‌مشکل‌ترین استانها در حوزه ارتباط مدیریت درمان تامین اجتماعی  با دانشگاه علوم پزشکی شناخته شده است که امیدوارم همچنان این تعامل باشد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی همدان مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیک مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی استان همدان دکتر نوری مرکز ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم

عضو کمیسون عمران مجلس تاکید کرد : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : یکی از مشکلات اصلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، عدم شفافیت سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود : این سازمان، آمار و ارقام دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده، ارائه نمی‌دهد.

شاکری اظهارداشت : همچنین، مشخص نیست که چه تعداد از کارگران ساختمانی، بیمه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: این موضوع، باعث شده تا بسیاری از کارگران ساختمانی از حقوق خود محروم شوند.

شاکری ابراز داشت : مجلس از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، شفافیت کامل داشته باشد.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مجلس خواستار شفافیت آمار افرادی است که به طور غیرقانونی، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است