Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس فرماندهی و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «هادی فرخ‌نیا» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید هادی فرخ‌نیا، ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۲۶ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. پس از سپری کردن تحصیلات اولیه و اخذ مدرک دیپلم از طریق شرکت در کنکور ورودی دانشکده افسری در تاریخ ۱۸ مرداد سال ۱۳۴۵ به استخدام ارتش در آمد. او از جسور مردان دانشکده افسری بود و همواره در بین استعداد‌های درخشان، نمونه بود. در شنا، کوهنوردی، جودو، کاراته و عبور از موانع سخت جزء بهترین‌ها به شمار می‌رفت و صداقت و پاکی از ویژگی‌های بارز او بود.

شهید فرخ‌نیا پس از طی دوره سه ساله دانشکده و دوره‌های لازم در تاریخ ۱۸ مردا سال ۱۳۴۸ در رسته مهندسی به درجه ستواندومی نائل آمد. پس از طی دوره مقدماتی رسته مهندسی در مرکز آموزش مهندسی بروجرد به لشکر ۹۲ زرهی اهواز منتقل و در گردان آماد و ترابری مشغول خدمت شد و در تاریخ ۱۸ مهرماه سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد و از وی ۲ فرزند به یادگار مانده است.

پس از پیروزی انقلاب به لنگرود رفت و بعد از سر و سامان دادن به شهربانی این شهر و آموزش افراد انقلابی به لشگر زرهی اهواز (آخرین یگان او قبل از انقلاب) مراجعت کرد و به عنوان افسر رابط لشگر و ستاد مشترک ارتش مشغول انجام وظیفه شد.

وی در عملیات‌های رزمی علیه ضد انقلابیون شرکت کرد و همیشه از خود رشادت و فداکاری نشان می‌داد و مورد تمجید فرماندهان قرار می‌گرفت.

شهید فرخ‌نیا عمری را به مبارزه با شاه و رژیم فاسد گذرانده بود. از درگیری‌هایش با مقامات مافوق خود که کاری جز سوء استفاده نداشتند تا سرپیچی از دستور استاندار نظامی خوزستان که از او سرکوبی مردم را خواسته بود و تا فرارش به تهران و مبارزه بر علیه طاغوت، همه و همه راه‌هایی بودند که او گام نهادن در آن‌ها را وظیفه خود می‌دانست.

اکنون که رژیم طاغوت سرنگون شده بود، راه هادی همچنان استوار و پاینده بود. او و امثال او نمی‌توانستند شاهد دشمنی‌های ضد انقلاب باشند و حال که به هدف خود که همان استقرار حکومت صالحان بود رسیده بودند، مصمم‌تر از قبل به حفظ این نهال قیام کردند و برای سرکوبی وابستگان استعمار به کردستان شتافتند.

سرانجام در تاریخ پنجم شهریورماه سال ۱۳۵۸ در درگیری مستقیم با ضدانقلاب، پس از ساعت‌ها مبارزه زخمی شد و درحالی‌که خونریزی شدیدی داشت، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد؛ اما آمبولانس حامل ایشان توسط ضدانقلاب ربوده شد و ایشان را که حاضر به همکاری نشده بود، به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید گمنام ارتش جمهوری اسلامی ایران فرخ نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاء غزه

منابع خبری از کشف یک گور جمعی دیگر در بیمارستان شفا در غزه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته‌ها بعد از کشف چند گور دسته جمعی در حیاط و محوطه مجمتع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه (شمال)، نیروهای امدادی گور دسته جمعی دیگری کشف کردند که شامل پیکر ده‌ها شهید است.

این بیمارستان به مدت یک هفته در اشغال ارتش رژیم اسرائیل بود و نظامیان این رژیم در سایه بایکوت و محاصره این بیمارستان، دست به کشتار زده و ده‌‌ها شهید را در اطراف آن به صورت دسته جمعی دفن کردند. با خروج ارتش اسرائیل از این منطقه، ابعاد جنایت آن‌ها عیان شد.

روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزهگزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن 20 نفر در بیمارستان ناصرکشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هادرخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • کشف گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاء غزه
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد