Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که جهت شرکت در کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا در دوشنبه‌ به سر می برد امروز - سه شنبه - در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، روند صلح در این کشور، مسایل منطقه‌ای و روابط دوجانبه را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس جمهور افغانستان در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات افعانستان، آمادگی کشورش را برای گسترش روابط در همه عرصه‌ها و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اعلام کرد.

آینده صلح در افغانستان و جایگاه ایران در کمک به استقرار صلح و ثبات در جمهوری اسلامی افغانستان از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.

دیدار و گفت و گو با امامعلی رحمان رییس جمهوری و سراج الدین مهر الدین وزیر خارجه تاجیکستان، جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری ‌آذربایجان، ‌جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان و کایرات ساریبای، دبیر اجرایی سیکا از برنامه‌های وزیر امور خارجه در این سفر بوده است.

ظریف امروز همچنین در دیدار سه جانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان ضمن برشمردن اهمیت همکاری‌های سه کشور در ایجاد همگرایی و ثبات در منطقه، آمادگی ایران برای آغاز همکاری های فرهنگی در قالب یک برنامه عملیاتی را اعلام کرد.

۱۵ کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می‌روند.

کنفرانس قلب آسیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در استانبول، کابل، الماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

برچسب‌ها افغانستان عربستان سعودی امامعلی رحمان محمد جواد ظریف استانبول امارات‌ متحده ‌عربی ترکیه محمد اشرف غنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان عربستان سعودی امامعلی رحمان افغانستان عربستان سعودی امامعلی رحمان محمد جواد ظریف استانبول امارات متحده عربی ترکیه محمد اشرف غنی اخبار کنکور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قلب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است