Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به طور کل تمام کابینت‌ها به 8 دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارت است از:

کابینت آشپزخانه های گلاس کابینت آشپزخانه انزو کابینت آشپزخانه ممبران کابینت آشپزخانه چوبی کابینت آشپزخانه با روکش چوب کابینت آشپزخانه ام دی اف کابینت آشپزخانه فلزی کابینت آشپزخانه ملامینه

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف کابینت مدرن آشنا کنیم و آنها را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینت ام دی اف (MDF) چیست؟

ورق کابینت ام دی اف بسیار شبیه به ورق کابینت ملامینه است (ورقی با روکش ملامینه) اما توجه داشته باشید که مغزی ان متفاوت است. در مغزی این نوع از ورق‌های کابینت به جای استفاده از نئوپان از جنس نوعی متریال به اسم ام دی اف استفاده شده است که ای متریال دارای فشردگی بسیار بیشتری نسبت به نئوپان است. لام به ذکر است که در بازار ایران منظو از ام دی اف ورقی با مغز ام دی اف و روکش شده با ملامینه است.

به طور کلی حساسیتی که ورق ام دی اف در برابر رطوبت و آب دارد نسبت به ورق ملامینه بسیار بسیار کمتر است اما در هر صورت باید در نظر گرفت که به آب و رطوبت حساسیت دارد و حتما باید به محل قرار گیری‌اش دقت داشته باشیم چرا که هیچ گونه مقاومتی در برابر آب و رطوبت ندارد و احتمال خراب شدن و آسیب پذیری‌اش بسیار بالا است.

کابینت ام دی اف نیز یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است زیرا قیمت آن متوسط رو به پایین است و اگر در ساخت کابینت از ورق ام دی اف ایرانی استفاده شود امروزه حدودا 2300000 تومان الی 2700000 تومان به ازای هر متر طول محسوب می‌شود. ولیکن اگر در ساخت کابینت از ام دی اف خارجی استفاده شده باشد حدودا 2600000 تومان الی 2900000 تومان هزینه کلی ان می‌شود.

کابینت ملامینه چیست؟

 در حقیقت ملامینه یک اصطلاح است که در برخی از مناطق کشور با استفاده از ورقی با مغزی نئوپان و روکش شده با ملامینه به کار میرود. البته باید توجه داشته باشید که برای این نوع از ورق به کار بردن اصطلاح ملامینه اشتباه است زیرا ورق ام دی اف نرمال و معمولی نیز دارای روکش ملامینه است. ولیکن به هر حال اگر در بازار ایران از اصطلاح ورق ملامینه و یا کمد ملامینه استفاده کنید منظور در حقیقت همان ورقی با مغز نئوپان و روکش شده با ملامینه است.به طور کلی نئوپان با استفاده از  براده‌های درشت چوب، رزین و هچنین چسب ساخته می‌شود.

لازم به ذکر است که نئوان نسبت به کابینت ام دی اف آشپزخانه تراکم بسیار کمتر را دارد. اما کابینت نئوپان مقاومت بسیار کمتری در برابر رطوبت و آب دارد. توجه داشته باشید که کابینت ملامینه یکی از ارزان‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است. در قدیم الایام بیشتر از سایر کابینت‌های آشپزخانه از کابینت ملامینه استفاده می‌شد اما امروزه با گسترش یافتن تنوع در ورق‌های کابینت و ورق‌های ام دی اف از نئوپان بیشت در مکان‌هایی که احتمال نفوذ رطوبت و آب در آنها وجود ندارد و یا کم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کابینت ملامینه حدودا در هر متر طول 1800000 تومان الی 2100000 تومان است.

باید ذکر کرد که حتی با وجود اینکه نسبت به دیگر کابینت‌های آپزخانه ارزان قیمت‌تر است اما تفاوتی که با کابینت ام دی اف دارد از این نظر زیاد نیست و تقریبا به یک دیگر شباهت دارند. به هر حال کابینت ملامینه یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است که می‌توان تهیه کرد اما ریسک آسیب‌پذیری بالاتری نسبت به رطوبت دارد.

کابینت های گلاس (High Gloss) چیست؟

یونیت کابینت های گلاس به طور کلی از ام دی اف سفید ساخته می‌شود. اما بخش‌های قابل مشاهده این کابینت‌ها همانند درب آن از جنس های گلاس است. مغزی این نوع متریال ساخته شده از ام دی اف خام است و روکش آنها از ورق براقی به نام پلکسی گلاس ساخته می‌شود. کابینت های گلاس از نظر زیبایی شکل ظاهری بسیار درخشنده‌تر و براق‌تر از کابینت آشپزخانه ام دی اف است همچنین چشم نوازی بیتشر و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه و دکوراسیون می‌بخشد. قیمت کابینت های گلاس به طور کلی از کابینت ام دی اف بسیار بیشتر است.

کابینت ممبران (به عبارتی دیگر همان ویکوم) چیست؟

تنها کابینتی که در میان سایر کابینت‌های آشپزخانه پیچیده‌ترین مراحل ساخت را طی می‌کند کابینت ممبران است که همین امر سبب شده قیمت بالا و گرانی را داشته باشد. ولیکن در پایان کار زیبایی و جذابیت چشم نوازی را به دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه می‌بخشد. یونیت‌های کابینت ممبران (وکیوم) به طور معمول از ام دی اف سفید ساخته می‌شود اما بخش‌های قابل مشاهده همانند درب‌های آن از با استفاده از ورقی با مغزی ام دی اف که با اعمال اقداماتی خاص بر روی آن ساخته می‌شوند.

روش تولید کردن ورق ممبران به این شکل است که ام دی اف خام را از طریق دستگاه سی ان سی (CNC) حکاکی می‌کنند و پس از آن تحت خلا و مکش روکشی دارای طرح و از جنس پی وی سی بر روی ام دی اف خام حکاکی شده چسبانده می‌شود ولیکن باید دقت داشته باشید که فقط در یک طرف از ورق این مراحل انجام می‌شود و اما در طرف دیگر ورق یک لایه از جنس پی وی سی سفید است که از ابتدا در طرف پشت ام دی اف خام به وسیله خود کارخانه چسبانده می‌شود. طبیعتا قیمت کابینت وکیوم (ممبران) از دیگر کابینت‌های آشپزخانه بالاتر و گران قیمت است.

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو در حقیقت دارای مغزی ام دی اف است که طرح مورد نظر بر روی آن حکاکی شده و سپس آن را با روکش‌های متنوعی می‌پوشانند. تقریبا می‌توان گفت که کابینت انزو هم یک نوع کابینت ممبران است چرا که روش ساخت آنها بسیار شبیه یک دیگر است. ولیکن کابینت انزو طراحی ساده‌تری نسبت به کابینت ممبران دارد.

در این مطلب با انواع کابینت‌های مدرن آشنا شدید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت عالی سازادیزاین هر نوع کابینتی که مد نظر دارید در هر طرح و رنگی که می‌خواهید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به راحتی تهیه کنید.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کابینت مدرن آشپزخانه کابینت های آشپزخانه کابینت آشپزخانه کابینت های گلاس کابینت ام دی اف داشته باشید کابینت ممبران ساخته می شود ام دی اف خام ام دی اف طور کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!

پاسپورت؛ مدرکی ضروری برای ثبت نام در آزمون آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس به‌عنوان معتبرترین تست بین‌المللی زبان شرایط ویژه‌ای دارد. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون باید کاملا با مراحل ثبت نام و مدارک لازم آشنا باشند. نقص مدارک در زمان بارگذاری آن‌ها یا همراه نداشتن برخی سندهای هویتی مانند پاسپورت، امکان شرکت در آزمون آیلتس را از آن‌ها سلب می‌کند. از سوی دیگر همراه داشتن پاسپورت برای آیلتس یک موضوع ضروری است و شرکت‌کنندگان این تست، باید با برخی نکات درباره این سند هویتی را بدانند. بر همین اساس در این مطلب به بررسی نکات و استانداردهای یک پاسپورت معتبر برای شرکت در آزمون آیلتس می‌پردازیم.

در میان تمام مدارک لازم برای آیلتس، پاسپورت اهمیت بیشتری دارد

مدارک فراوانی برای شرکت در آزمون آیلتس مورد نیاز هستند که در میان آن‌ها داشتن پاسپورت یا جایگزین‌های آن اهمیت بیشتری دارد. اعتبار پاسپورت برای آیلتس بسیار مهم است؛ زیرا در زمان اخذ کارنامه نهایی، شماره این سند در آن درج می‌شود. پاسپورت متقاضی شرکت در آیلتس باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. بهتر است قبل از شرکت در آیلتس نسبت به گرفتن پاسپورت اقدام کرده یا اگر اعتبار آن رو به اتمام است، بعد از تمدید اعتبار در این آزمون شرکت کنید.

سایر مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس نیز عبارت‌اند از:

فرم تکمیل‌شده ثبت نام آزمون آیلتس ((IELTS Aplication Form

اسکن رنگی از برگ اول و دم پاسپورت متقاضی

اسکن رنگی از کارت ملی داوطلب (اگر کارت ملی او هوشمند نیست، می‌تواند از اسکن شناسنامه یا گواهینامه هوشمند استفاده کند)

اسکن عکس پرسنلی

دقت کنید که پاسپورت یا مدارک جایگزین آن حتما باید در روز آزمون همراهتان باشند. با توجه به شرایط موجود برای شرکت در آزمون آیلتس، درصورتی‌که سن شما کم‌تر از 18 سال است، باید علاوه بر ارائه پاسپورت در زمان ثبت نام، فرم‌های consent form for minors و consent formرا نیز پر کنید.

مدارک جایگزین‌ پاسپورت‌ آقایان برای شرکت در آزمون آیلتس‌ آکادمیک

خانم‌ها برای شرکت در آیلتس مشکلی برای دریافت پاسپورت ندارند و حتما ارائه پاسپورت برای آیلتس از طرف آن‌ها ضروری است. در مقابل بسیاری از داوطلبان آقا برای شرکت در آزمون آیلتس، به دلایل مختلف مانند دانشجو بودن، نداشتن کارت پایان خدمت یا دلایل دیگری پاسپورت ندارند. این افراد می‌توانند فقط برای اخذ مدرک آیلتس آکادمیک از برخی مدارک جایگزین به‌جای پاسپورت استفاده کنند. توجه داشته باشید که آقایان برای ثبت نام در آزمون آیلتس جنرال حتما باید پاسپورت داشته باشند و هیچ مدرک جایگزینی پذیرفته نیست.

مدارک زیر را می‌توان به‌جای پاسپورت‌ در زمان ثبت نام آیلتس‌ آکادمیک ارائه کرد:

تاییدیه اشتغال به تحصیل

نامه فراغت از تحصیل

گواهی سازمان نظام وظیفه (پلیس 10+)

نکات مهم در زمان اسکن پاسپورت برای ثبت نام در آیلتس

در زمان اسکن پاسپورت در سایت باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. مرکز آیلتس استرالیا (IDP) و بریتیش کانسیل به‌عنوان طراحان این آزمون، سخت‌گیری بالایی را برای وضوح و کیفیت مدارک اسکن شده اعمال می‌کنند. به همین دلیل در صورت عدم کیفیت مناسب برای اسکن پاسپورت، احتمال رد شدن درخواست یا حتی لغو شدن آزمون برای شما وجود دارد.

توجه به نکات زیر به شما در اسکن پاسپورت برای آیلتس کمک می‌کند:

فایل پاسپورت ارسالی باید در فرمت JPG باشد. سایر فرمت‌های ذخیره عکس مانند PNG یا GIF پذیرفته نمی‌شوند

فایل ارسالی باید کاملا واضح و خوانا باشد و بتوان تمام نوشته‌ها و شماره‌های درج‌شده در آن‌ها را بدون دردسر خواند

منظور از اسکن صفحه اول و دوم همان برگ اول پاسپورت است

نیازی به امضای صفحه دوم پاسپورت ندارید؛ اما برای اطمینان این کار را انجام دهید. این امضا به هیچ تاییدیه خارجی نیاز ندارد

توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت بسیار مهم است. مرکز IDP پاسپورت‌های فاقد اعتبار را نمی‌پذیرد

در زمان ثبت نام آیلتس به کامل بودن مدارک توجه کنید

توجه به کامل بودن مدارک و بارگذاری باکیفیت و دقیق آن‌ها در سایت مربوطه، فرایند مهمی است که در صورت وجود کوچک‌ترین نقصی می‌تواند مانع از حضور شما در آزمون آیلتس شود. بنابراین پیش از اقدام برای ثبت نام در این آزمون، ابتدا تمام تاریخ‌های مدارک لازم مانند پاسپورت و کارت ملی را چک کرده و در زمان خواسته‌شده آن‌ها را در سایت بارگذاری کنید. همچنین اسکن پاسپورت ارسالی حتما باید گذرنامه خودتان باشد تا در زمان اخذ کد آن در کارنامه مشکلی برای شما به وجود نیاید.

حال که اطلاعات کافی برای شرکت در آزمون دارید باید بفکر تقویت مهارت های خود بپردازید. برای این کار بهتر است به یک مرکز آموزش آیلتس معتبر و با کیفیت مراجعه کنید. مراکز زیادی در حال آموزش و برگزاری دوره های آیلتس هستند اما ما بعنوان مرکز آیلتس آفاق لیستی از بهترین آموزشگاه های آیلتس را برای شما معرفی کردیم تا تصمیم گیری در این باره برای شما ساده تر باشد.

سوالات متداول آیا برای‌ شرکت در آزمون آیلتس‌ پاسپورت‌ نیاز است؟

بله. داشتن پاسپورت معتبر در زمان ثبت نام و همراه داشتن آن در روز آزمون برای درج کد در کارنامه الزامی است.

من هنوز سربازی نرفته‌ام، چطور می‌توانم بدون پاسپورت‌ در آزمون آ‌یلتس ‌شرکت کنم؟

نامه اشتغال به تحصیل، مدرک فراغت از تحصیل یا نامه پلیس 10+ مدارک جایگزین برای شما در این زمینه به‌شمار می‌روند.

آیا می‌توانم از مدارک جایگزین پاسپورت ‌برای‌ شرکت در آزمون جنرال آیلتس‌ استفاده کنم؟

خیر. مدارک جایگزین پاسپورت‌ فقط در آزمون آکادمیک کاربرد دارند.

دیگر خبرها

  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!