Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت اله رئیسی گفت: سامان کاشی، عظیم خودرو، صدر فولاد و سیمان خرم آباد باید ظرف 3 ماه تعیین تکلیف شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: ضروری است تا مسئله شناسی نسبت به مسائل استان صورت گیرد و راهکار برون رفت از مشکلات هم مشخص و زمانبندی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی افزود: برخی از واحدها به دلیل نقدینگی، مواد اولیه، عدم مدیریت و … تعطیل و یا نیمه فعال هستند، آیا شرکت پارسیلون یک شبه اینگونه شد یا به مرور زمان به این روز درآمده است، مسئولین چرا کاری نکردند و دستگاه های ناظر چرا وارد نشدند که به این روز افتاد و دو هزار و 500 کارگر بیکار شدند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در بازدید از یکی از واحدهای استان که امروز رفتیم فقط سوله باقی مانده بود و چند دستگاه فرسوده و سالهاست می گذرد که عده ای مسئول و ناظر هستند چرا وضعیت اینگونه است؟ امروز همچنین بازدی از مجموعه کشاورزی صورت گرفت که هم جلوه خصوصی سازی خوب و هم بد است، در مقطعی واگذار شده و مجموعه به ویرانه تبدیل شده بعد به مجموعه توانمند واگذار شده و آباد کردند و هزار روستایی به کار گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اگر خصوصی سازی خوب باشد جواب می دهد، مدیر جدید شرکت ماشین سازی قول داد در صورت کمک، حدود 9 ماه 500 کارگر را مشغول به کار می کند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: منظور ما از پیگیری، نامه نیست بلکه پیگیری مجدانه است. لرستان آب، خاک، هوا و نیروی انسانی کارآمد که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند دارد و زمینه و بستر آماده است و در این قضیه با این میزان بیکاری که همه نگران هستید، این مهم است.

وی با اشاره به عدم استقبال از سرمایه گذاری گفت: سهیم کردن مردم یکی از راه های ثبات سرمایه گذاری است چرا که وقتی اهالی روستا بدانند خودشان سهم دارند، احساس مسئولیت می کنند و نقش دادن به مردم بسیار مهم است به طوری که در این سالها هر جا مردم حضور داشتند موفق بوده ایم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب داریم یا کمبود مدیریت آب، اظهار داشت: در هر استانی نسبت به آب اظهاراتی دارند و شورای عالی آب باید تقسیم عادلانه کند و شاخص ها را در نظر بگیرد و می خواهیم استانی مانند لرستان که برکات تولید آب دارد به صورت عادلانه تصمیم بگیرند.

وی افزود: آبخیزداری برای لرستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و 20 درصد آبخیزها در این سیل دچار آسیب شد؛ سیل درس هایی داشت که یکی از این درسها این بود که در بستر رودخانه ساختمان سازی نشود.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بانکهاست چرا که بانکها در این راستا نقش جدی دارند که نیاز است اقدام متفاوتی انجام دهند و وقتی شعار سال را اینگونه نامگذاری کردند، دغدغه کشور باید تولید، پشتیبانی و حمایت باشد.

وی بیان کرد: ضروری است تا همه پرونده هایی که از واحدهای تولید در دستگاه قضایی است خارج از نوبت تعیین تکلیف شوند که سامان کاشی، عظیم خودرو، صدر فولاد، سیمان خرم آباد حداکثر بین دو تا سه ماه باید تعیین تکلیف شوند و حکم قطعی صادر گردد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: فعال شدن تولید نیاز به اقدام و عمل جدی دارد و در بخش های دیگر وظیفه بانکها و مسئولین است که نیازمند همکاری مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه 70 درصد واحدهای تولیدی در استان غیر فعال و نیمه فعال هستند و وقتی بیکاری هم در کنارش قرار می گیرد، عدد نگران کننده ای است.

آیت الله رئیسی گفت: انگشت اتهام نباید به سمت افراد برد بلکه باید افراد در امنیت شغلی باشند و اگر کسی خلافی کرد، مرجع قضایی بررسی کند.

وی با بیان اینکه ماه های پایانی دولت است و نباید به سادگی گذشت، افزود: در این چند ماه می شود کارهای زیادی انجام داد و در برخی از موارد کار انجام شده و در میانه راه رها شده و تا هر روزی که مدیری مسئولیت دارد باید با جدیت کار انجام دهد.

رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: دوستان قضایی و بازرسی کشور حامی مدیر با کفایت و شجاع هستند که در این میدان مبارزه اقتصادی ملت را تنها نمی گذارد و با ابتکار به دنبال دور زدن تحریم است و ما از این مدیران حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: چرا تاکنون خسارتهای سیل در برخی از موارد پرداخت نشده که لازم است پیگیری شود و مردم باید مطلع باشند و علت را بدانند و اگر شفاف به مردم گفته شود بهتر است.

آیت الله رئیسی با اشاره به خارج کردن زندان ها از محدوده شهری، عنوان کرد: زندان بروجرد که در شهر است آمادگی داریم به خارج از شهر منتقل شود؛ زندان در درون شهر باید به خارج از کالبد شهرها برده شود که اینآمادگی را داریم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برخی از پرونده ها گفتند پنج سال طول می کشد در صورتی که آسان کردن امور برای مردم ضرورت دارد و مردم گرفتار بروکراسی اداری نشوند.

وی گفت: دیوان سالاری و بروکراسی که در نظام اداری وجود دارد که هفتاد خوان است سبب می شود تا سرمایه گذاری که می خواهد کاری انجام دهد، انجام ندهد و لازم است غیر از سخنرانی ها در عمل هم انجام شود و رهبری فرمودند راه را برای سرمایه گذاری باز کنید.

آیت اله رئیسی اظهار داشت: باید مدیران بر مدار قانون حرکت کنند؛ دولتها و مجلس ها می آیند و می روند اگر قرار است کشور بر مدار ثبات حرکت کند آن مدار قانون است و قانون مداری و قانون گرایی اصل مهم است.

وی افزود: شکل قانونی کار از دست داده نشود و برای جذب نیرو رقابت باشد؛ عدم تبعیض در بکارگیری نیروها سبب می شود تا مردم به نظام اداری خوشبین باشند و هر کاری که امیدواری مردم را دارد باید انجام داد اما تبعیض مردم را ناراحت می کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: عدالت اجتماعی با بخشنامه حل نمی شود و باید عملا اقدام شود و این امید در دل مردم ایجاد می کند و ناامیدی امریست که دشمن به دنبال آن است.

وی بیان کرد: مدیران باید تلاش کنند مردم را نسبت به کارآمدی نظام و کارآمدی نظام اداری در کشور امیدوار کنند، در تشییع حاج قاسم مردم به عشق نظام و رهبری آمدند و باید کاری کرد مردم به نظام اداری هم خوشبین باشند.

آیت الله رئیسی گفت: اگر کاری درست است بدون تردید و با توکل به خدا انجام دهید و در این کارها باید جدی بود و خدا هم برکت می دهد و این تلاش ماندگار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی واحدهای تولید سرمایه گذاری تعیین تکلیف نظام اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر شنبه در جلسه با شورای معاونین، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسؤولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواستهای حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

کد خبر 6089790

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است