Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مدت زمان حضورم در مجلس شورای اسلامی توانستم قوانین بسیار محکم و غنی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب برسانم، همچنین در دولت دهم که تازه به مجلس وارد شده بودم، بحث انحلال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادغام آن با وزارت راه و شهرسازی مطرح بود که از این طرح نیز جلوگیری کردیم و از ادغام و انحلال وزارت خانه جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ماده واحده‌ای را به تصویب رساندیم که کلیه درآمد مربوط به این بخش در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شود و این هم یکی از آن دسته مواردی بود که توانست به حوزه ارتباطات کمک کند.

موضوع برون سپاری مجموعه‌های وزارت ارتباطات نیز بحث دیگری بود که در آن زمان مطرح شده بود تا در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار گیرد، اما با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در واگذاری مخابرات داشتیم، الگویی را از کشور‌های دیگر هم به عنوان یک تجربه دریافت کردیم و در نهایت اساسنامه جلوگیری از واگذاری کامل شرکت ملی پست و پست بانک به بخش خصوصی صادر شد.

این‌ها را فردی می‌گوید که تجربه ۲۰ سال خدمت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین حضور ۲ دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی را دارد.

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست متولد سال ۱۳۴۴ است و توانسته در زمینه توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های شرکت ملی پست و وزارت ارتباطات اقدامات مناسبی را انجام دهد و در گفت‌وگویی صمیمانه با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه‌ها و فعالیت‌ها خود در مدت زمان حضورش در شرکت ملی پست سخن گفت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا خودتان هم برای ارسال بسته و... از پست استفاده می‌کنید؟

سبحانی‌فر: بله، خودم هم از پست استفاده می‌کنم و نمی‌توان آن را از چرخه زندگی حذف کرد. در زمانی که در شرکت پست نبودم هم از خدمات پست استفاده می‌کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: تعطیلات نوروز به کدام شهر سفر می‌کنید؟

سبحانی‌فر: تا روز اول فروردین شیفت دارم و در اداره باید حضور داشته باشم، اما با توجه به اینکه چند ماهی هست به دیدار مادرم نرفته‌ام، به احتمال زیاد چند روزی را برای دیدار با مادرم به شهر سبزوار استان خراسان رضوی بروم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه سوابقی در وزارت ارتباطات، مجلس شورای اسلامی و شرکت ملی پست داشتید؟

سبحانی‌فر: خداوند را شاکرم که پس از یک دوره نزدیک به ۱ دهه، مجدد به خانه خودم در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازگشتم و حدود ۲۰ سال است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده‌ام، همچنین نزدیک به یک دهه نیز در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم.

در مجلس شورای اسلامی عضو کمیته صنایع و رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدت ۸ سال بوده‌ام و در حال حاضر هم نزدیک به ۷ ماه است که در شرکت ملی پست فعالیت دارم و اقدامات خوبی را در این مدت زمان ۷ ماهه انجام داده‌ایم.

امروز بر اساس نیاز‌های جامعه که با توسعه تکنولوژی و پیشرفت همراه است، توانسته‌ایم بسترها، زیرساخت و ... را در شرکت ملی پست توسعه دهیم. در گذشته فعالیت‌های پستی محدود به پاکت و بسته‌های کوچک بود، اما الزامات امروز ما با گذشته متفاوت است و این نیاز‌ها فضای بیشتری را برای تجزیه و مبادلات می‌طلبید.

در حال حاضر باتوجه به این حجم از مرسولات پستی این ابزار و لوازم قدیمی پاسخگو نیست و از روز اول تلاش کرده‌ایم که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و در این زمینه توانسته‌ایم در ۷ ماه بخش زیر ساختی و انگیزشی را برای کارکنان تقویت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره آخرین جزئیات از تقویت زیرساخت‌ها توضیح می‌‌دهید؟

سبحانی‌فر: در حال حاضر زیرساخت‌های ما فراهم شده، اما هنوز به صورت کامل تکمیل نشده، اما نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است و تا چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ ظرفیت زیرساخت‌ها را به حدی می‌رسانیم که از آنچه که امروز هست، بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

موضوع تجزیه مبادلات را پیگیری کرده‌ایم و مرکز شماره ۲ ما نیز اخیرا افتتاح شد. موضوع هوشمندسازی مرکز تجزیه و مبادلات را نیز پیگیری کردیم و به زودی به صورت مکانیزه فعالیت خود را آغاز می‌کند، امیدواریم در نیمه اول سال آینده این مرکز هم به بهره برداری برسد.

مرکز شماره ۲ تجزیه و مبادلات می‌تواند در هر ساعت ۱۲ هزار مرسوله را تفکیک کند، همچنین در استان البرز، گیلان، قزوین و .. هم تغییرات خوبی را در جهت توسعه تجزیه و مبادلات ایجاد کرده‌ایم و موضوع توسعه و تقویت ناوگان هم در دستور کار است.

بیشتر بخوانید

آمادگی توزیع کتب درسی در مدارس سراسر کشور با استفاده از کدپستی مکان محور

همچنین ۵ مرکز هاب منطقه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که در این مراکز هاب، سرعت کار بسیار بالا رفته و در این مراکز نیز خدمات به صورت هوشمند انجام می‌شود. در حال حاضر برای ارسال مرسولات پستی هموطنان از ظرفیت قطار نیز استفاده می‌شود و به زودی ظرفیت ناوگان شهری ما به صورت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

با این ۴۰۰ دستگاه وانت که قرار است به شبکه پست اضافه کنیم، سرعت کار و ارسال مرسولات پستی بسیار بالا می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان: برای حفاظت از مرسولات مردم در حین جابجایی چه اقدامات جدیدی صورت گرفته است؟

سبحانی‌فر: ما ۴ هزار ترولی یا همان باکس‌های فلزی چرخدار را خریداری کرده‌ایم و به زودی قرار است وارد شبکه پست شوند و این ترولی‌ها می‌تواند در بحث حفاظت و جلوگیری از مفقودی مرسولات کمک بسیار مطلوبی کند و رضایت هموطنان را بیشتر کسب کنیم. در زمینه ارتقا شبکه الکترونیکی نیز در حال برنامه ریزی هستیم و به دلیل ضرورتی که دارد، این اقدام را در دستور کار گذاشته‌‎ایم.

موضوع استفاده از خطوط هوایی نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم از طریق هواپیما مرسولات هموطنان را ارسال کنیم و باتوجه به محدودیت‌هایی که داشتیم، در حال حاضر روزانه حدود ۸ تن مرسوله را به ۱۹۲ کشور ارسال می‌کنیم و این موضوع هم نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده.

در گذشته ارسال روزانه مرسولات پستی به خارج از کشور نزدیک به ۲ تا ۳ تن مرسوله بود و در حال حاضر این عدد به ۸ تن رسیده است.

یکی از عوامل بسیار موثر ما پرسنلمان بوده و به لحاظ اینکه بخش عمده کار ما متکی به نیروی انسانی است، باید رضایتمندی نیروی انسانی را به همراه داشته باشیم و در این راستا بحث ارتقا امنیت و معیشت شغلی را برای کارکنان داشته‌ایم. در این مدت ۷ ماهه حدود ۲ هزار نفر از کارکنان را توانسته‌ایم تغییر وضعیت دهیم و دنبال هستیم تا بحث سختی کار هم حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره اقدامات رفاهی که برای پرسنل انجام داده‌اید مقداری توضیح دهید؟

سبحانی‌فر: چندسالی بود که لباس برای موزعین خریداری نشده بود و در حال حاضر لباس‌های جدید هم تحویل پرسنل داده شده و توانسته‌ایم تا حدودی رضایتمندی پرسنل را ایجاد کنیم و در حال حاضر هر چه عملکرد کارکنان بیشتر باشد، به همان میزان دستمزد دریافت می‌کنند و با این شیوه هم سازمان و هم پرسنل سود می‌برند.

در زمینه تجارت الکترونیک ما روستا بازار را ایجاد کردیم که به روستاییان کمک کند و از طریق پست، تجارت از تولید کننده به مصرف کننده با حذف واسطه انجام شود. نزدیک به ۵ هزار فروشگاه در این سامانه عضو هستند و ما  کالا را ما از تولید کننده به دست مصرف کننده می‌رسانیم تا از این طریق رونق اقتصادی را هم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: پرچالش‌ترین اتفاق سال ۹۹  چه بود؟ 

سبحانی‌فر: پر چالش‌ترین اتفاق سال ۹۹ موضوع کرونا بود و زمانی که قرنطینه انجام شد باتوجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها غافلگیر شدیم. چالش بعدی این بود که حدود ۲ هزار نفر از همکاران ما دچار ویروس کرونا شدند و متاسفانه ۸ نفر از همکاران را از دست دادیم.

گزارش از میثم نامنی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ملی پست شرکت پست وزارت ارتباطات مرسولات پستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران جوان مجلس شورای اسلامی تجزیه و مبادلات حال حاضر مرسولات پستی شرکت ملی پست توانسته ایم زیرساخت ها سبحانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول بی‌واسطه با مردم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای این برنامه، دلاوری؛ مجری برنامه مسئله مهاجرت نخبگان از کشور را مطرح می‌کند و از دکتر محمدعلی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علت این مسئله شایع را جویا می‌شود که دکتر طهرانچی در پاسخ به این سوال می‌گوید: وقتی که دانشجویان برای دریافت مدرک دانشگاهی به ما مراجعه می‌کنند کم و بیش در جریان آمار مهاجرت‌ها چه در رشته‌های پزشکی و چه در رشته‌های غیرپزشکی قرار میگیریم.

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد با نوآوری و خلاقیت برای ماندن علم و هنر در این سرزمین تلاش می‌ کند

دکتر طهرانچی با بیان اینکه امید به آینده مهمترین نقطه ای است که هر فردی برای خود ترسیم میکند، ادامه داد: بچه‌های ما مشکل امروز ندارند، مشکل بچه‌های ما مشکل فردا است. حقیقت این است که ما توقعاتی را به وجود آورده‌ایم که بچه‌های ما از سر کلاس درس به آینده روشن فکر می‌کنند اما این آینده پشتوانه‌ای ندارد. ما باید دانشگاه امیدآفرین تولید کنیم.

دکتر طهرانچی در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تولید دانشگاه امیدآفرین موفق بوده است؟ هم گفت: معتقدم ما در دانشگاه آزاد اسلامی ریل گذاری این مسیر را به خوبی انجام داده‌ایم.

اما در بخش بعدی دوربین برنامه بی‌واسطه به شهر مجلسی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی میرود. دکتر طهرانچی در خصوص این واحد به مجری برنامه توضیح می‌دهد: واحد مجلسی یکی از بهترین واحدهای آموزشی بود اما به مرور تعداد دانشجویان این واحد کم شد به گونه ای که وقتی ۵ سال پیش من به دانشگاه آزاد آمدم این واحد جزو واحدهای زیان ده بود بنابراین ریل دانشگاه را عوض و این واحد به سایت فناوری تبدیل شد.

تجلی گام دوم دانشگاه در واحد مجلسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه گام دوم قدم می‌زنیم که نسل فناوری از نسل آموزش جدا شده است. دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان امسال ۲ ماه از حقوق را میتواند تأمین کند.

ثبت ۶۰ نوع بذر هیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان

اما در بخش بعدی، دوربین برنامه بی واسطه به معرفی شرکت دانش بنیان «نگین بذر دانش» واحد مجلسی می‌پردازد. مریم گل آبادی سهامدار و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش از ثبت ۳۶ نوع بذر هیبریدی خبر می‌دهد و می‌گوید: امسال ۲۴ رقم دیگر نیز به ثبت خواهد رسید.

دکتر طهرانچی در تکمیل صحبت‌های گل‌آبادی خاطرنشان کرد: در گذشته کشاورز بذر را از محصول خود میگرفت اما امروز محصولاتی چون گوجه، خیار، فلفل دلمه و...بذر نمی‌دهند و عقیم هستند بنابراین کشاورزان نیازمند این هستند که بذر را بخرند. این بذر از ترکیه، اسپانیا و خارج از کشور می‌آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که دانشگاه مدرن و نسل جدید همین دانشگاه است و نه ساختمانهایش! یک اندیشمند اروپایی می‌گوید دانشگاه های جهان اگر به همین شیوه پیش بروند به موزه تبدیل می‌شوند و هوش مصنوعی از ما بهتر تولید می‌کند.

دانشگاه، آزمایشگاه فناوری است

دکتر طهرانچی ادامه داد: اینجا آزمایشگاه فناوری است. زندگی علمی گسترش پیدا کرده و فناوری و نوآوری زنجیره‌ای شده است که دانشگاه باید این امتداد را داشته باشد. اینجا گوجه و خیار انبوه تولید نمی‌شود بلکه بحث بذر و بوته های بذری است که سرمایه ملی کشور است.

اما در ادامه دلاوری مجری برنامه از گل آبادی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش سوال میکند که این شرکت چند درصد یا چه بخشی از بذر ایران را تامین می‌کند؟ که گل آبادی توضیح می‌دهد: پیش بینی ما این است که امسال بتوانیم بین ۵ تا ۷ درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین کنیم اما چشم انداز ما تا تامین ۳۰ درصدی برای ۵ سال آینده است.

گل آبادی تصریح کرد: قیمت تمام شده ما نصف قیمت جهانی است به علاوه اینکه محصول تولیدی ما با آب و هوای کشور خودمان سازگار است.

دکتر طهرانچی در ادامه می‌افزاید: سلامت غذایی و امنیت غذایی دو بحث جدا از یکدیگر هستند در واقع استقلال سیاسی، استقلال غذایی می‌خواهد و اگر لاین مرغ، گوجه و...نبود از ابزار تحریم مردم را محروم میکردند.

مدل دانشگاه تبدیل دانش به فناوری است

اما پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در ادامه این گفت و گو وارد برنامه می‌شود، تصریح میکند: تبدیل دانش به فناوری یکی از محورهای اصلی و روال این دانشگاه است.

ادامه دارد

نرگس موذنیان کد خبر: 1228631 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای