Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:52:39 GMT

تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۴۰۱

تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲ برابر شد

عبدالله یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرغداری های استان شامل پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار، مرغ مادر، مرغ اجداد، شتر مرغ، بوقلمون، جوجه کشی و سایر ماکیان است.

وی افزود: از مجموع ۱۱۴ واحد مرغداری موجود در استان  ۵۴ واحد آن در شهرستان شیروان است.

وی اظهار داشت: در بجنورد ۲۸ واحد، اسفراین ۹، مانه و سملقان هشت، گرمه ۶ و جاجرم چهار واحد مرغداری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ظرفیت این واحدهای فعال استان  را ۲ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۲۰ قطعه دانست.

یوسفی اظهار داشت: پرورش ۲۹ هزار قطعه مرغ ایرانی مادر (نژاد آرین) در این استان برای نخستین بار در سال گذشته اجرا شد و اینک به تولید رسیده است.

وی اظهار داشت: این واحد توسط شرکت تعاونی مصرف اتکا در شهر «پیش‌قلعه» شهرستان مانه و سملقان ایجاد شده و تمامی حمایت های لازم از جمله تامین نهاده های مورد نیاز آن صورت گرفته است.

وی افزود: این مزرعه تولیدی (فارم) با ظرفیت پرورش ۸۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی ایجاد شده است که با توجه به نیاز کشور، با درخواست متصدیان آن برای پرورش مرغ اجداد در آن، به دلیل داشتن امکانات مناسب، موافقت شد و از اواخر خردادماه امسال پرورش مرغ ایرانی در آن آغاز شد که هم اینک به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه با پرورش مرغ نژاد آرین، وابستگی به نژادهای مرغ گوشتی خارجی کاهش می یابد، گفت: در سال های گذشته برخی تحریم های خارجی در این خصوص، منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین گوشت سفید در کشور شده بود.

وی گفت: همچنین  چند تن از مرغداران استان برای ایجاد واحد پرورش مرغ مادر ایرانی سلامت، درخواست داده‌اند که بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی، مجوز راه اندازی واحد مرغ مادر سلامت به متقاضیانی اعطا می شود که در حوزه مرغداری فعالیت داشته است و از امکانات و زیرساخت های پرورش آن برخوردار باشند تا روند اجرای طرح ها طولانی نشود.

وی افزود: گوشت مرغ مصرفی سالانه استان ۲۸ هزار تن است که در این استان ۲۳ هزار تن تولید و مابقی از سایر استان‌ها تامین می‌شود اما در این اواخر جوجه ریزی در استان مدیریت شده و نیاز را پاسخگو است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ فراهم شده است، افزود: مجوزهایی برای ایجاد واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار صادر کرده ایم که با راه اندازی آنها حتی بیش از نیاز تولید خواهیم داشت و صدور مجوز واحد پرورش ۳۷۰ هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی، ۸۰ هزار قطعه ای مرغ مادر تخم گذار و یک میلیون قطعه ای مرغ تخمگذار از آن جمله است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی مرغداری اخبار کنکور خراسان شمالی پرورش مرغ هزار قطعه مرغ گوشتی مرغ مادر گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی