Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:59:01 GMT

هرگونه قطعه‌بندی مرغ در قم تخلف است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۷۳۸۲

هرگونه قطعه‌بندی مرغ در قم تخلف است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم  در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جدید که به صورت ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد  از ۱۳ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در قالب طرح ویژه نظارتی نوروز خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده است و ۲۲ تیم نظارتی  از واحد‌های صنفی بازرسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به این که عمده تخلفات صورت گرفته در واحد‌های صنفی، گران فروشی و درج نکردن قیمت است، افزود: در این مدت بیش از هزار پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان تشکیل و به دستگاه قضایی استان معرفی شده است.


رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم همچنین از اجرای طرح پایش در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح نگهداری مرغ بیش از ۴۹ روز در واحد‌های مرغداری تخلف است و با این واحد‌ها برخورد می‌شود.


او با بیان این که هیچ مرغ زنده‌ای نباید بیش از ۷ هفته در مرغداری‌ها نگهداری شود، تاکید کرد: هرگونه قطعه‌بندی مرغ تولیدی استان تخلف است و کشتار گاه نیز حق قطعه بندی مرغ تولیدی استان را ندارد.

سرمست ،استاندار قم  نیز در این جلسه تفاوت نرخ مرغ تولیدی استان با سایر استان‌های هم جوار را یکی از عوامل اصلی کمبود مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: در خصوص رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار کشوری باید یک وحدت رویه در کشور وجود داشته باشد و قوانین به درستی در همه استان‌ها اجرا شود.


او در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی و نظارت دقیق در تولید مرغ تاکید کرد و گفت: در سال جدید برنامه ریزی‌های دقیق تری برای نظارت از جوجه‌ریزی تا مصرف کننده باید شکل بگیرد تا مرغی خارج از شبکه توزیع نشود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ زنده مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ