Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:08:15 GMT

آبگیری و افتتاح ۵ سد مخزنی در نیمه اول ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۶۸۱

آبگیری و افتتاح ۵ سد مخزنی در نیمه اول ۱۴۰۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شبکه خبر؛ رضا اردکانیان در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه پویش «هر هفته الف ب ایران» از نیمه سال ۹۸ آغاز شد، گفت: به پایان رساندن ۲۲۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان از مهرماه ۱۳۹۸ تا پایان سال، از عملکردهای خوب وزارت نیرو است.

وزیر نیرو افزود: در سال ۱۳۹۹ توانستیم ۳۰۷ طرح شامل ۱۴ سد مخزنی، بیش از ۵۵ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری - زهکشی، ۱۰ طرح آبرسانی شهری، آبرسانی به ۱۶۵۰ روستای کشور، ۹ تصفیه خانه آب، ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب، در بخش برق: ۹ نیروگاه حرارتی، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک و غیره با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان را عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: بخش عمده این سرمایه‌گذاری از خارج از دولت، حدود ۱۰ درصد از بودجه عمومی، حدود ۲۰ درصد از منابع داخلی، ۳۷ درصد از صندوق توسعه ملی و بیش از ۵۰ درصد سرمایه بخش خصوصی انجام گرفت.

وزیر نیرو گفت: با اجرای این طرح‌ها در سال ۹۹ حدود ۱۳۳ هزار اشتغال غیرمستقیم و حدود ۳۵ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شد.

اردکانیان افزود: بعد از گذشت چهل سال هیچ چالشی در بخش فناوری و تولید نداریم و به میزان زیادی خوداتکا هستیم اما در بخش مصرف بی‌چالش نیستیم.

او گفت: در یکی دو سال اخیر همراهی خوب مصرف‌کننده آب و برق و به‌ویژه انرژی موجب شده رشد اوج بار در سال ۹۸ و ۹۹ که بیش از ۵ درصد در تابستان بوده را به یک درصد کاهش دهیم.

وزیر نیرو بیان کرد: «پویش هر هفته الف ب ایران» را از سه‌شنبه هفته آینده در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌کنیم.

اردکانیان افزود: آبگیری و افتتاح ۵ سد مخزنی، به اتمام رساندن حدود ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۳ تصفیه‌خانه آب که جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند، اتمام ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب با جمعیت تحت پوشش بیش از ۳۶۰ هزار نفر، آبرسانی به حدود ۲۰۵ هزار هموطن روستایی و تعدادی از سامانه‌های نمک‌زدایی به منظور شیرین‌سازی آب شور در استان‌های ساحلی و همچنین افتتاح ۳ نیروگاه حرارتی و ۷ نیروگاه تجدیدپذیر از جمله طرح‌هایی است که برای نیمه اول سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی و قطعی شده است.

وزیر نیرو گفت: در سال آبی امسال (مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد و نسبت به متوسط دراز مدت ۳۳ درصد با کاهش بارش‌ها مواجه هستیم.

اردکانیان بیان کرد: اگر سال گذشته متوسط بارندگی ۲۵۰ میلی متر ثبت شده است، این مقدار بارندگی امسال ۱۷۰ میلی متر خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بارش‌ها با کاهش ۴۰-۳۰ درصدی مواجه است، اما حجم مخازن نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وزیر نیرو گفت: اگر می‌خواهیم امسال از نظر تأمین آب شرب مشکلی نداشته باشیم از کشاورزان و بخش خانگی تقاضا می‌کنم در مصرف آب صرفه جویی کنند

انتهای پیام/

منبع:شبکه خبر

کد خبر: 1091978 برچسب‌ها رضا اردکانیان وزارت نیرو سدسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو سدسازی تصفیه خانه وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها