Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتحادیه باغداران تهران گفت: در حال حاضر صادرات محصولات باغی ما روان نیست و هزینه تولید و نگهداری محصولات به شدت افزایش یافته است.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت تولید محصولات باغی و شرایط تولید گفت: در شرایطی به سر می‌بریم که تولیدکنندگان ما توانسته‌اند با تمام مشکلات تولید از جمله تورم، کمبود شدید در بحث نهاده‌ها، گرانی ادوات کشاورزی و مشکلات نیروی انسانی در بخش کشاورزی به راه خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه باغداران تهران در توضیح روند تولید محصولات باغی در سال جاری گفت: تولیدکنندگان ما با استعانت از کلام حق و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تجربیات و علاقه‌مندی به کار تولید توانسته‌اند افزایش تولید در اغلب محصولات باغی را به ثبت رسانند.

وی افزود: افزایش تولید در حالی رخ داده است که در بهار سال ۹۹ برخی از حوادث غیرمترقبه از جمله بارندگی‌های مستمر در زمان گلدهی، سرما و تگرگ میزان تولید محصول را تحت تأثیر قرار داده است.

شادلو در مورد قیمت محصولات باغی گفت: محصول پرتقال از همان زمان که هنوز به طور کامل نرسیده بود با رقم کیلویی ۵ هزار تومان بر روی درخت فروخته می‌شد و همین محصول در ادامه به کیلویی ۷ هزار تومان در زمان برداشت رسید.

نایب رییس اتحادیه باغداران گفت: پرتقال برداشت شده هزینه نگهداری و بسته‌بندی و ضایعات دارد که با این تفاسیر قیمت در بازار با افزایش روبرو می‌شود.

وی افزود: هرکیلو پرتقال با میانگین کیلویی ۶ هزار تومان، ۲ هزار تومان نیز هزینه بسته‌بندی اولیه دارد تا به انبار‌ها منتقل شود و در این بین ضایعات و خرابی میوه‌ها باعث اُفت محصول می‌شود.

شادلو گفت: بعد از بسته‌بندی اولیه محصول پرتقال از انبار با بسته‌بندی کوچک‌تر روانه بازار می‌شود که ۲ هزار تومان دیگر نیز به هزینه محصول اضافه می‌شود که تقریبا هر کیلو پرتقال ۱۱ هزار تومان تمام می‌شود.

نایب رییس اتحادیه باغداران در ادامه تأکید کرد: البته مردم قیمت پرتقال را نسبت به سال مقایسه می‌کنند که باتوجه به شرایط نابسمان حاکم در آن زمان، قیمت‌ها بسیار کمتر از قیمت امسال بوده است.

وی افزود: در حال حاضر با اینکه قیمت تمام شده پرتقال تقریباً ۱۱ هزار تومان تمام می‌شود این محصول با رقم‌های ۷ تا ۸ هزار تومان هم در بازار فروخته می‌شود که کمتر از قیمت تمام شده است.

افزایش چندبرابری هزینه‌های تولید و نگهداری محصولات باغی

شادلو در رابطه با وضعیت قیمت سیب در بازار و دلایل قیمت‌های بالای محصول گفت: محصول سیب امسال بر روی درخت کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان فروخته شده است و هزینه نگهداری سیب بسیار بیشتر از محصول پرتقال است چرا که ابزار‌ها و مصالح خاصی برای این محصول لازم است.

نایب رییس اتحادیه باغداران در مورد قیمت مصالح و ابزار‌های مورد نیاز برای نگهداری سب گفت: سال گذشته کاغذ گراف کیلویی ۴ تا ۵ هزار تومان بود که این رقم امسال به کیلویی ۲۸ تا ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: سبد میوه تقریباً در سال گذشته ۴ هزارو ۵۰۰ تومان قیمت داشت و امسال قیمت آن به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است.

شادلو تصریح کرد: نیروی انسانی در سال گذشته هر روز حدود ۶۰ هزار تومان بود و امسال برای هر نیروی انسانی در روز از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان دستمزد پرداخت شده است.

نایب رییس اتحادیه باغداران گفت: میانگین قیمت سیب بر روی درخت حدود ۷ هزار تومان بوده و ۴ هزار تومان نیز هزینه نگهداری و بسته‌بندی به آن افزوده شده است که در کل کیلویی ۱۱ هزار تومان هزینه تمام شده محصول در هر کیلوگرم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سیب قرمز درجه یک در بازار بیش از ۸ هزار تومان و سیب زرد درجه یک بیش از ۱۲ هزار تومان فروخته نمی‌شود و میانگین قیمت سیب درجه ۲ کمتر از رقم‌های اعلامی است که نشان می‌دهد باغدار محصول خود را کمتر از قیمت تمام شده عرضه می‌کند.

نایب رییس اتحادیه باغداران در مورد روند صادرات، گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات محصولات باغی ما روان نیست و مصرف محصولات باتوجه به شرایط کرونا و کم شدن مجالس و سمینار‌ها به شدت کاهش یافته است و باید فکری به حال فروش محصولات صادرات آن شود.

وی افزود: اگر الان برای صادرات محصولات تلاش نشود فرصت بسیار خوبی را از دست خواهیم داد.

شادلو گفت: تلاش‌های بسیاری شده است تا ما به این درجه از تولید محصولات باغی برسیم و امیدواریم با تلاش مسئولان مشکلات صادرات ما تسهیل شود.

رشد ۶ برابری تولید محصولات باغی نسبت به دهه ۶۰

نایب رییس اتحادیه باغداران گفت: تولید محصولات باغی کشور ما از ۲۰ میلیون تن تولید در دهه ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تن افزایش یافته که رشد ۶ برابر داشته است و برای حفظ این ارزش لازم است صادرات محصولات ما تقویت شود.

وی افزود: امسال صادرات محصولات باغی به یک سوم تولید رسیده در حالی که باید دوسوم محصولات باغی صادر شود و با تغییر این معادله مشکلات بسیار رخ داده است.

شادلو تأکید کرد: کیفیت محصولات باغی کشور ما در دنیا بی‌نظیر است و به واسطه طبیعت، خاک و اقلیم مناسب محصولات طبیعی با کیفیت تولید می‌شود که در دنیا خواهان بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش نقاط عرضه میوه شب عید / تشکیل ۱۵ هزار و ۴۵۰ پرونده تخلف صنفی در ۲ ماه گذشته


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی صادرات محصولات باغی تولید محصولات باغی تولید محصول حال حاضر هزار تومان بسته بندی تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمیل زرگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبار‌های روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم‌ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلو‌های مکانیزه هستند.

وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبار‌های سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت