Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:47:24 GMT

تغییرات نرخ تورم استان‌ها در اسفند 99

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۱۷۷

تغییرات نرخ تورم استان‌ها در اسفند 99

خبرگزاری آریا - مرکز آمار ایران با بیان تغییرات نرخ تورم استان‌ها، اعلام کرد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٦.٤ درصد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٨,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می ­دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کرمان با ٢.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ٠.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨.٧ درصد می ­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (٥٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (٤٠.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٣٣.٣ درصد) است.
خانوارهای شهری
در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٤,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان جنوبی با ٣.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خوزستان با ٠.٩ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٧.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (٥٨.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٦.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (٣٩.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های آذربایجان غربی (٣٢.٥ درصد) است.
خانوارهای روستایی
در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣١٦,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٠.٣ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٣.٣ درصد می­ باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٦١.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان­ وبلوچستان (٤٥.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٣٧.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ همدان (٤٣.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣٣.٢ درصد) است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای خانوارهای کشور خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری درصد افزایش نسبت به ماه درصد رسید شاخص کل ٨ درصد ٣ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، سیاست بانک مرکزی در سال جاری هدف‌گذاری برنامه‌ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید است. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در ابتدای سال جدید در راستای بهبود متغیرهای کلان اقتصادی و به خصوص مهار تورم موفقیت‌آمیز بوده است. به طوری که بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر ادامه روند کاهشی این شاخص در فروردین سال ۱۴۰۳ می‌باشد. بر اساس آخرین آمار، تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته که موید کاهش ۶.۱ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در ادامه روند کاهشی خود از سال گذشته، با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش از ۴۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۲۳.۸ درصد در فروردین‌ماه سال جاری رسیده است. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از کاهش تورم نقطه به نقطه هر دو گروه اختصاصی «کالا» و «خدمت» به ترتیب از ۴۱.۰ و ۴۰.۰ درصد در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۶ و ۳۱.۴ درصد در فروردین سال ۱۴۰۳ است.
تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۱.۳ درصد رسید. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۲.۱ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۴ واحد درصد و تورم ۰.۴- درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۱- واحد درصد می‌باشد.


شاخص بهای تولیدکننده - فروردین ۱۴۰۳

‌ کد خبر 6090650 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین