Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@19:28:58 GMT

کاهش ۷۰ درصدی فروش آجیل و شیرینی عید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۴۷۸

کاهش ۷۰ درصدی فروش آجیل و شیرینی عید

سیامک جعفری در خصوص وضعیت خرید آجیل و شیرینی در عید نوروز، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنف ما جزو اصناف گروه ۱ است، شیرینی و آجیل‌فروشان با وجود وضعیت قرمز کرونا در اهواز و خوزستان، در ایام تعطیلات نیز به فعالیت خود ادامه دادند و بیشترین میزان فروش آجیل و شیرینی، در روزهای پایانی سال ۹۹ بوده است.

وی گفت: در مقایسه با عید دو سال گذشته، میزان فروش آجیل و شیرینی امسال با ۷۰ درصد افت مواجه شده است؛ در بازارهای پرفروش شهر اهواز و در سال‌های قبل از شیوع کرونا، قنادان برای عید نوروز تا ۹ تن فروش شیرینی داشته‌اند اما امسال این مقدار به یک تن تا یک و نیم تن کاهش یافته است و مردم استقبال آنچنانی از خرید شیرینی و آجیل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان اهواز با اشاره به افت بسیار شدید فروش آجیل در ایام نوروز امسال نیز بیان کرد: به جدیت می‌توان گفت که ۸۰ درصد از مردم امسال آجیل و شیرینی نخریدند و اکثر آجیل‌فروشان فروش‌های بالای یک کیلوگرمی نداشته‌اند.

جعفری افزود: با توجه به وضعیت پیش رو از قبیل افزایش حقوق کارگران و نرخ بیمه، به نظر می‌رسد که امسال، سالی سخت برای اصناف باشد.
۲۲۳۲۲۹

کد خبر 1500070

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آجیل و خشکبار شیرینی و شکلات آجیل و شیرینی فروش آجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده برای از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب است که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.


وی افزود: کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه رامین اهواز هستند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب برای استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.


پرشی ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل  تیپ  ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve  مدرنیزه در هد پمپ کردیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.


سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود  ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل براساس مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند و سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر