Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:45:31 GMT

شهیدعلیرضا حاج‌بابایی شهید شاخص سال همدان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۴۸۱

شهیدعلیرضا حاج‌بابایی شهید شاخص سال همدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز و با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در منزل شهیدان حاج‌بابایی، سردار شهید علیرضا حاج‌بابایی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن معرفی شهید علیرضا حاج بابایی بعنوان شهید شاخص سال از خانواده حاج جلال حاج بابایی به عنوان خانواده‌ای که همگی در دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند و با تقدیم چندین شهید از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع و صیانت کردند، یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه شهید علیرضا حاج بابایی از فرماندهان توانمند دفاع مقدس در لشگر انصارالحسین(ع) استان همدان در هشت سال دفاع مقدس بود گفت: از سال ۹۲ هر ساله تعدادی از سرداران و فرماندهان به عنوان شهید شاخص سال معرفی شدند که امسال نیز توفیقی بود شهید علیرضا حاج بابایی به عنوان شهید سال ۱۴۰۰ معرفی شود.

شهید سردار علیرضا حاجی بابایی اولین فرمانده تیپ استان همدان در پانزدهم فروردین ۱۳۳۵ به دنیا آمد، او در مبارزات انقلابی بسیار فعالانه شرکت داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای خاموش کردن قائله کردستان وارد پیکار با ضد انقلاب شد. با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌های جهاد در راه خدا پیوست.

در طول مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شد اما بعد از بهبودی نسبی به سرعت به محفل عشاق بسیجی و سپاهی بازمی‌گشت، سرانجام شهید در ۲۳ رمضان ۱۳۶۱ مصادف با ۲۴ تیرماه ۱۳۶۱ با سمت مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب در شب‌های قدر و ایام شهادت سرور مظلومان عالم حضرت امیرالمومنین(ع) و در جریان عملیات رمضان در منطقه جنوب شرق بصره مورد اصابت گلوله‌های پدافند ضد هوایی قرار گرفت و شهید شد.

 

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه انصارالحسین ع استان همدان شهید شاخص سال استان همدان عنوان شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، قصه زندگی شهید غلامعباس ملک مکان قطره‌ای از دریای بیکران معرفت شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدافع وطنی که با همکاری شهید آوینی با تولید مستندی به ظلمِ و روزگویی‌های خان‌های به جا مانده از دوران پهلوی پایان داد.
شهید غلامعباس ملک مکان یکی از ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان بوانات است که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ در آبادان به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| معرفی نفرات برتر در اهواز
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم