Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:06:37 GMT

مروری بر تاریخ حماسی «نقطه ایثار» هشت سال دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۴۰۶

مروری بر تاریخ حماسی «نقطه ایثار» هشت سال دفاع مقدس

یکی از یادمان هایی که در هشت سال دفاع مقدس شاهد دلاورمردی و رشادت های فرزندان ایران بوده، «نقطه ایثار» در منطقه قلاویزان بوده که در ۶ کیلومتری جاده گمرک و در جنوب غربی شهر مهران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، ارتفاعات استراتژیک قلاویزان واقع درجنوب شهر مهران از جنوب به شهرهای حصبان و العاده عراق،از غرب به شهرهای بدره و زرباطیه و از شرق به ارتفاعات آبزیادی محدود میشود،و بدین ترتیب از بهرام آباد تا منطقه آبزیادی جزوارتفاعات قلاویزان محسوب میشود و نزدیک به ۳۰کیلومتر مربع وسعت دارد و مشرف بر شهرهای بدره،زرباطیه و جاده طیب عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاعات قلاویزان یادآور عملیات‌هایی از جمله کربلای۱ است که بعد از چهار بار دست به دست شدن شهر مهران منجر به آزاد سازی آن شد و قلب امام را شاد کرد.

نقطه ایثار واقع در ارتفاعات قلاویزان مکان کوچکی در بین هزاران منطقه جنگی و خاطرات دفاع مقدس در کشور است که شاهد ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس بوده است و در این منطقه نیز هرگاه در متن ماندگار سرزمین سینه سرخان عاشق قرار بگیریم، وسعت روح و روانمان سرشار از عطر دل انگیز عشق ایثار می شود.

در نقطه ایثار  می‌توان دشت های بزرگ مهران را دید که روزگاری شاهد نبردهای مهم دفاع مقدس بوده است و در بدو ورود به این قطعه بهشت عکس و نام عزیزانی گذاشته شده است که در این نقطه در نبردی نابرابر رخت شهادت پوشیدند.

انتها پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهران یادمان قلاویزان راهيان نور نقطه ایثار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان

دریافت 7 MB کد خبر 6096179

دیگر خبرها

  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • بارش باران و پیدا شدن ۲ قبضه نارنجک در مهران
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان