Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را از اولویت‌های برنامه‌های امسال‌ استان بیان کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت‌هایی مواجه، راکد یا نیمه فعال هستند؛ آسیب‌شناسی و به صورت میدانی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارسلان زارع صبح امروز در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت که در حوزه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل(خانگی و صنعتی) و همچنین انواع گونی‌های با نخ پلاستیکی فعالیت دارند، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های راهبردی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما را به اهداف مطلوب هدایت می‌کند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه‌های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته توسط بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و تعاونی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط طی سال گذشته افزود: حاصل این تلاش‌ها، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، برنامه‌ریزی برای ایجاد و احداث ده‌ها واحد تولیدی - اقتصادی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بود که در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار گیلان بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش تولید سال گذشته عنوان و اضافه کرد: بررسی‌ دقیق میدانی و آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت‌هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه‌های سال‌جاری است.

وی فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را اولویت برنامه‌های سال‌ ۱۴۰۰ گیلان بیان کرد و گفت: بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در نیمه نخست سال‌جاری، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.

زارع با بیان اینکه برخی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک‌ها و شماری نیز با مشکلات حقوقی مواجه هستند، افزود: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی‌های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی، در افزایش تولیدات و اشتغال موثر هستند.

وی بومی‌سازی‌ قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی را از مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده طی روز جاری عنوان کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بود، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه‌های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه‌ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

زارع بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش بسزایی ایفا کنند.

به گزارش ایسنا؛ در واحد تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) که امروز مورد بازدید استاندار گیلان قرار گرفت؛ ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند. در واحد تولید انواع گونی های با نخ پلاستیکی نیز ۱۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار گیلان رونق تولید تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها واحدهای تولیدی واحد تولید نیمه فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون عملیات اجرایی احداث واحدهای جدید با ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در استان هرمزگان آغاز شده است.

مهدی دوستی، امروز (پنجم اردیبهشت ماه)، در نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس و شهید بهشتی که با حضور سرلشکر رحیم صفوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که شاید در عملیات احداث آن بیش از ۱۵ هزار کیلومتر کابل کشی به‌کار رفته است، یعنی دو برابر مرزهای آبی و خاکی کشور و  ۶.۵ میلیون اینچ جوشکاری انجام شده که معادل ۶ فاز پارس جنوبی است و مجموع مخازن پالایشگاه نیز ۱۱.۵ میلیون بشکه است.

وی با اشاره به بازدید دانشجویان در خصوص اهمیت بندر شهید رجایی، گفت: بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت کانتینری دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت از آن طی دولت سیزدهم اضافه شده است.

وی افزود: کل توسعه بندر شهید رجایی از ابتدای احداث تا قبل دولت سیزدهم ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است اما در این دولت توسعه ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار دیگر آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت جزایر سه گانه، عنوان‌کرد: برنامه‌های توسعه‌ای غرب جزیره قشم را با راه اندازی اکوسیستم دریایی از باسعید و در فاصله ۳۵ کیلومتری با جزایر سه گانه را در دستور کار قرار دادیم تا تردد به جزایر سه گانه را رونق دهیم.

دوستی گسستگی زنجیره‌های ارزش در هرمزگان را ضعف استان عنوان کرد و گفت: از ۴.۵ میلیون تن تولید فولاد استان حتی یک کیلو گرم هم به درد صنعت پیشران استان هرمزگان که کشتی سازی است نمی‌خورد از این رو در واحدهای فولادی جدید  تولید گریدهای فیزیکی مورد نیاز صنایع پیشران را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون عملیات اجرایی احداث واحدهای جدید با ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در استان هرمزگان آغاز  شده و این امر نشان‌گر تحقق عقلانیت در توسعه کشور است چون‌در مرکز ایران صنعت فولاد دیگری ایجاد نشده است.

استاندار هرمزگان صنایع پالایشی را دیگر ظرفیت استان هرمزگان معرفی کرد و عنوان کرد: مجموع ظرفیت پالایشی استان هرمزگان یک میلیون بشکه است و یک میلیون بشکه‌ نیز ظرفیت پالایشی جدید در استان آغاز شده است و در پروژه‌های جدید به دنبال ایجاد پتروپالایشگاه‌ها هستیم تا به جای سوخت، مواد اولیه برای کالا تولید کنیم که در این راستا مهم‌ترین پروژه ما پتروپالایشگاه نگین مکران است و می‌تواند به تنهایی ایران را به قطب نساجی دنیا تبدیل کند.

دوستی ابراز داشت: در زنجیره‌های شیمی_ معدنی نیز ورود کردیم و با ترکیب ظرفیت‌های نفتی با ظرفیت‌های معدنی به دنبال تولید کودهای فسفاته و خودکفا کردن کشور در این حوزه هستیم.

وی شیلات و آبزی‌پروری را دیگر مزیت نسبی استان دانست و اظهارداشت: در ابتدای دولت کل ظرفیت تولید ماهی در قفس استان هرمزگان ۵ هزار تن بود اما با ایجاد ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید امروز به ۱۶ هزار تن تولید ماهی در قفس رسیده‌ایم و در پرورش میگو نیز طی دو سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو اعتبار تخصیص داده شد تا بتوانیم بهره‌وری را در این مزارع بالا ببریم.

استاندار هرمزگان در رابطه با آب شیرین‌کن‌ها نیز گفت: در حال حاضر به ازای هر ۳.۵ کیلووات ساعت برق یک متر مکعب آب شیرین‌سازی می‌شود اما هدف‌گذاری ما رسیدن به شیرین سازی یک مترمکعب آب به ازای هر یک کیلووات ساعت برق است که اگر  بتوانیم به این تکنولوژی دست پیدا کنیم کشاورزی با آب شیرین‌سازی شده در کشور اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود