Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرکات استان بوشهر نقش بسیار مهمی در عرصه صادرات و واردات کشور دارند و بخش عمده حجم تبادل کالای کشور مربوط به این استان است.

وی از صادرات ۲۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت ۴۸۲ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: میزان صادرات و واردات استان بوشهر در سال گذشته ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار تن بوده که ارزش آن هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار بوده است.

۲۲ درصد صادرات کشور از بوشهر بوده است

وی با اشاره به اینکه سهم گمرکات استان بوشهر در صادرات و واردات ۱۱ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۲ درصد از حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت گرفته است.

قره‌بیگی مهمترین مقاصد صادراتی استان بوشهر را کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق دانست و افزود: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی مهمترین کالای صادراتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واردات ما از چین، امارات، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا بوده است گفت: موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات نیز بیشترین واردات بوده است.

کد خبر 5178613

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل گمرک بوشهر صادرات و واردات ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه امام زمان حضرت مهدی عج سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه گرگان عکس استانها خرم آباد ایلام گمرکات استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان فروردین‌ را با رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش، رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در ماه نخست سال جاری کالا، در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات صورت پذیرفته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میل‌گرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 751474

دیگر خبرها

  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • جزییات صادرات و واردات دارو اعلام شد/ واردات ۱۳ درصد کاهش یافت
  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان