Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@22:09:51 GMT

ترکیب اصلی ،ذخیره و یا سکو فرقی ندارد(عکس)

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۱۶۶۶

ترکیب اصلی ،ذخیره و یا سکو فرقی ندارد(عکس)

تیم ملی ایران روز گذشته برابر سوریه با سه گل به برتری رسید ، برتری که با نمایش 17بازیکن در مستطیل سبز حاصل شد

به گزارش "ورزش سه "، سوریه رقیب سنتی ما در دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی در چند دهه اخیر بوده است .این تیم هر بار در گروه ایران قرار نگرفت  یکی از کاندیداهای ایران در دیدارهای تدارکاتی بوده است و برای همین در این سالها این دو تیم به دفعات مختلف با یکدیگر روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم ملی کشورمان که در یک سال گذشته از روزهای فیفا دی بهره خوبی برای شناسایی توان تاکتیکی خود نکرده است روز گذشته برابر سوریه قرار گرفت و با سه گل این تیم را از پیش روی برداشت.


اسکوچیچ سرمربی کشورمان برابر سوریه از شش تعویض مجاز خویش استفاده کرد تا تحلیلی بهتر از عملکرد شاگردانش بدست آورد. با توجه به قوانین فیفا در دیدارهای تدارکاتی که اجازه شش تعویض را به مربیان نمی دهد شرایط برای استفاده از شش بازیکن دیگر اردو فراهم نشد . بازیکنانی که می توانند کمک دست هر مربی برای تغییر تاکتیک در مسابقات رسمی باشند و از بهترین های ایران در پست خودشان هستند.

 


در درون دروازه علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی تیم ملی کشورمان است .روز گذشته پیام نیازمند به همراه حامد لک از روی سکوها بازی را دنبال کردند. به این ها اضافه کنید امیرعابدزاده و رشید مظاهری را که می توانند رقابت در این پست را جذابتر از همیشه کنند.


مهدی تیکدری دفاع راست تراکتور و سید مجید حسینی نیز نتوانستند در بازی دیروز به میدان بروند. حضور مرتضی پورعلی گنجی به همراه عارف غلامی و گزینه های متعدد دفاع راست که همچنان توسط اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت نمی شوند ،نشان می دهد رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی بسیار سخت شده است .


علی کریمی هافبک خوش نقش الدحیل به دلیل مصدومیت روز قبل از بازی از تفکرات اسکوچیچ کنار گذاشته شد تا شرایط برای استفاده از نورالهی و حاج صفی در میانه میدان فراهم باشد. امید ابراهیمی  و سعید عزت الهی و حتی امید نورافکن هم در این پست از بهترین های ایران هستند و آنها هم می توانند در میانه میدان کشورمان یکی از گزینه های نهایی کادر فنی در بحرین باشند.


سجاد شهاز زاده آقای گل حاضر برتر لیگ کشورمان نیز روز گذشته نتوانست به میدان برود. فوتبالیستی با کیفیت که لیگ امسال را متفاوت آغاز کرده است و آماری خیره کننده از خود به جای گذاشته است. رقابت در نوک پیکان تیم ملی با حضور مهدی طارمی ، سردار آزمون ، کریم انصاریفر،کاوه رضایی، الهیار صیادمنش و مهدی قایدی به قدری بالاست که شرایط برای حضور سجاد در درون زمین بسیار سخت می باشد.


فرقی نمی کند چه کسانی به میدان می روند و چه گزینه هایی برای تعویض انتخاب می شوند. تیم ملی کشورمان برای رسیدن به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا و مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی چاره ای جز استفاده از تمامی داشته های خود در زمین بازی ندارد و شرایط و همدلی باید طوری در اردوها ایجاد شود تا همه بازیکنان برای پیروزی تیم ملی از جان مایه بگذارند. چه بازیکنانی  که 90دقیقه در زمین بازی هستند و چه ذخیره هایی  که از دقیقه 90به عنوان یار تعویضی به زمین مسابقه می آیندو یا کسانی که بازی به آنها نمی رسد.

تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ سرمربی روز گذشته تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟

مفهوم شهر فرودگاهی در ایران با نمونه های واقعی تفاوت دارد. صرف احداث یک باند پروازی و ترمینال مسافربری را نمی توان شهر فرودگاهی نامید. 

به گزارش تین نیوز، سالهاست که واژه شهر فرودگاهی در ادبیات هوانوردی ایران مورد استفاده قرار گرفته است، به طوریکه علاوه بر شهر فرودگاهی امام خمینی تهران دیگر مناطق کشور نظیر قم و چابهار نیز مدعی ساخت چنین مجموعه ای شده‌اند.

اما آنچه که بر همگان مبرهن شده، عدم توفیق چنین پروژه هایی در کشور است به نحوی که صرفا طراحی پروژه به همراه تصاویری جذاب از پروژه ارائه شده و ضمن به کما رفتن ساخت فرودگاه نظاره گر احداث شهرهای فرودگاه هایی مدرن توسط همسایگان هستیم. 

تعریف اشتباه از مفهوم شهر فرودگاهی در ایران

عده ای در ایران بر این باورند که صرف احداث باند پروازی و یک ترمینال مسافری به همراه هتل مجاور و چند آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما می تواند شهر فرودگاهی قلمداد شود. در حالی که اینها نطفه شکل گیری شهر فرودگاهی به حساب می آیند و عملا در تمامی فرودگاه های جهان به عنوان زیرساخت های اولیه فرودگاهی وجود دارند.

مطابق با نظریه ابرشهر فرودگاهی جان دی کاسردا (aerotropolis)، شهر فرودگاهی شامل فرودگاه بزرگ بین المللی و مجموعه های تجاری، ورزشی، مالی، فرهنگی و اقامتی در جوار فرودگاه است و در واقع فرودگاه نقش محوری و مرکزی را ایفا کرده و موتور پیشران مجموعه به حساب می آید. اما در مورد نظریه کاسردا باید به دو نکته توجه شود:

نخست آنکه کاسردا این نظریه را بر اساس مولفه های اقتصادی بیان کرده و هدف او اقتصادی کردن فرودگاه هاست، چرا که همچنان بسیاری از فرودگاه های جهان با مشکل عدم سود دهی مواجه هستند که در جهت رفع این چالش راهکار های متعددی ارائه شده است که همچنان در حال آزمون و خطا توسط مدیران صنعت قرار دارد.

نکته دوم آنکه نظریه ابرشهر فرودگاهی در ایالات متحده مطرح شده که مهد هوانوردی جهان است و فرودگاه ها نقش اساسی را در جابجایی مسافران بین این کشور و دیگر نقاط جهان و همچنین مابین شهرهای آمریکا ایفا می کنند.

این کشور علی رغم آمار بالای پرواز و جابجایی مسافر، همچنان فرودگاه های غیر اقتصادی و فرسوده متعددی دارد که بودجه های چند صد میلیارد دلاری را برای بازسازی می طلبد. لذا ارائه چنین دست نطریاتی در پهنه گسترده آمریکا با آن اقتصاد قدرتمند می تواند امری محتمل و واقع گرایانه باشد که با اقتصاد ایالات متحده سنخیت دارد. 

آیا ایران می تواند شهر فرودگاهی داشته باشد؟

با ذکر سه دلیل هیچ امیدی نیست که کشورمان بتواند الگوی شهر فرودگاهی را به اجرا در بیاورد:

عدم توسعه مطلوب زیرساخت های فرودگاهی

    هر چند در سال های گذشته فرودگاه های جدید در مناطق مختلف کشور احداث شده اند، اما این فرودگاه ها نوعا مطامع افراد ذی نفوذ را پاسخ گفته و زیان ده نیز بوده اند.

 فرودگاه های بزرگ کشور نظیر فرودگاه امام خمینی و هاشمی نژاد مشهد ظرفیت کافی برای میزبانی از مسافران بسیار زیاد در یک واحد زمانی را ندارند (در قیاس با فرودگاه های بزرگ منطقه). همچنین هیچ فرودگاهی در ایران توانایی پذیرش هواپیمای غول پیکری همچون ایرباس A380 را ندارد که در دنیای امروز به عنوان یک معیار برای توان سنجی فرودگاه های بزرگ در میزبانی پروازهای دور برد به حساب می آید.

حال با این عملکرد ضعیف در توسعه زیرساخت های فرودگاهی قطعا انتظار نمی رود که یک شبه معجزه شود و هزاران میلیارد تومان سرمایه برای توسعه فرودگاه های اصلی کشور اختصاص یابد.

 تحریم های فلج کننده و عقب ماندگی ایران از سهم بازار هوایی

هوانوردی ایران از سال ۵۸ به این طرف و همزمان با اشغال سفارت آمریکا تحت شدیدترین تحریم های آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفت، به طوریکه امروزه پیکر نیمه جان این صنعت آخرین نفس های خود را می کشد.

پرنده های فرسوده با چند واسطه و قیمت های گزاف وارد کشور می شوند که یکی از وظایف آنها انتقال مسافران کانکشن به فرودگاه های همسایه نظیر دبی و استانبول بوده که نهایتا سود اصلی را در جیب رقبا واریز می کنند.

از طرف دیگر، آمار دقیقی از هواپیماهای بر خط در هیچ مبدا رسمی وجود ندارد که بدانیم کجای کار ایستاده ایم. همچنین کشورمان برای پرواز به مقاصد اروپایی با مشکل تحریم بنزین طرف است که عملا بخش مهمی از پروازهای بین المللی ایران را به همسایگان واگذار می کند.

این در حالیست که رقبای منطقه ای ایران صدها فروند هواپیمای تازه نفس در اختیار دارند و صدها فروند دیگر نیز سفارش داده اند. در صورتی می توانیم یک ابرشهر فرودگاهی را در ایران داشته باشیم که ناوگان هوایی کشورمان بتواند از مبدا ایران پروازهای متعددی را به سرتاسر دنیا انجام دهد، به مانند ترکیه، قطر و دبی. وگرنه شهر فرودگاهی که در آن هواپیمایی پرواز نکند عملا کارایی نخواهد داشت و از اجنبی هم نمی توان انتظار داشت که ناوگان هوایی خود را برای پروازهای ایران به کار گیرد.

طرد شدگی اقتصادی ایران در نظام بین الملل

 کشورمان در طول ده ها سال گذشته رفته رفته با شدیدترین تحریم های بین المللی مواجه شده که تبعات اقتصادی آن به وضوح در زندگی ایرانیان قابل مشاهده است. عدم اقبال بسیاری از کشورهای جهان (از جمله کشورهای همسو با ایران در سیاست نظیر چین، روسیه و هند) برای سرمایه گذاری در ایران عملا کشورمان را به گوشه کنجی انداخته که ورود هر گونه سرمایه بین المللی را غیر ممکن ساخته است.

بنابراین بعید است حتی در صورت توسعه فرودگاه امام (ساخت ترمینال مسافربری جدید)، سرمایه گذاران خارجی برای توسعه دیگر بخش های شهر فرودگاهی امام خمینی وارد ایران شوند. کشورهای به اصطلاح دوست نیز در سال های اخیر در کلام خود را مشتاق سرمایه گذاری در ایران نشان داده اند، اما در عمل هیچ آبی از آنها گرم نشده است و اتفاقا همسایگان ایران را مقاصد امن تری برای خواباندن سرمایه هایشان دیده اند. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • سرمربی پورتو: اینتر با طارمی قدرتمند‌تر می‌شود
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • معرفی حریفان ایران در تنیس روی میز کانتندر زیر ۱۹ سال فیلیپین