Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا نصوری گفت: علت پیدایش مدعیان ظهور علاوه برحرکت جزیره ای دربحث مهدویت در کشور، نبود متولی واحد در این امر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظهور حضرت مهدی یکی از مهمترین و البته پرسوال ترین باور های شیعه است ، بزرگان دین در تمام این سال ها تلاش کرده اند به این شبهات پاسخ دهند اگرچه دشمنان هم بیکار ننشسته وبا  شبهه افکنی و فرقه سازی باعث گمراهی افراد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد رضا نصوری معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دررابطه با این موضوع با خبرنگار مرآت به گفت وگو پرداخته است.

وی با بیان اینکه تبین درست جایگاه مهدویت وگسترش مسایل معنوی تنها راه جلوگیری از گسترش عرفان های نوظهور است، گفت:طبق آیه 73 سوره انبیا کسانی را باید به عنوان امام و شاخص قرار دهیم که ما را دعوت به خدا کنند و نگاه شریعت محور داشته باشند ، اما عرفان های نوظهور و بدعت گزاران با دو صفت عقل گریزی و علم گریزی در تقابل با شریعت حرکت می کنند. آنها مردم را به جای خدا محوری ، شخص محور می کنند ونقطه تقابل مهدویت با عرفان های کاذب درهمین مورد است و منتظر واقعی باید هوشیار باشد و با افزایش معرفت خود را مصون سازد.

منجی گرایی فصل مشترک تمام ادیان الهی

نصوری با بیان اینکه در تمام ادیان الهی در بحث منجی گرایی یک دکترین وحدت وجود دارد، خاطر نشان کرد: اعتقاد به ظهور منجی قبل از پایان دنیا فصل مشترک تمام ادیان الهی است به طوری که در مسیحیت حضرت مسیح ، در دین یهود ماشیعه و در بین زرتشتیان سوشیان و هندوها کالکی و در بین ما مسلمانان چه شیعه و سنی اعتقاد به ظهور حضرت مهدی وجود دارد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی با اشاره به اختلاف اسلام و مسیحیت در بحث علایم ظهور و نقش حضرت مسیح در حکومت آخرالزمانی گفت: براساس روایات اهل سنت و شیعه زمانی که حضرت مهدی ظهور می کند به سمت بیت المقدس می رود و در آنجا با حضرت مسیح بیعت می کند  و با بیعت حضرت مسیح جمعیتی از مسیحیان نیز ایمان می آورند و نقطه اشتراک بین مسلمانان و مسیحیان از اینجا آغاز می شود و اینکه هردو یک هدف عدالت محوری و معنویت محوری دارند اما اختلاف انها در این است که گروههای اوانجلیستی به دنبال ساختن علایم ظهورهستند و اینده سازی را مطرح می کنند. و در کتاب عهد جدید علائم ظهور به این صورت آمده است : گوساله سرخ در برابر حضرت مسیح باید ذبح شود، بیت المقدس در اختیار یهودیان باشد و دو مسجد الاقصی توسط یهودیان خراب و به جای آن معبد سلیمان ساخته شود و در جنگ بزرگ آرماگدون جنگ با دجال صورت بگیرد.

بحث مهدویت در کشور متولی واحدی ندارد

وی علت پیدایش مدعیان ظهور را علاوه برحرکت جزیره ای دربحث مهدویت در کشور، نبود متولی واحد دانست و در ادامه اظهارکرد: بعضی عوامل تحریک کننده مانند تعیین زمان برای ظهور و ملاقات گرایی با حضرت و جعل حدیث دراین مورد و جای خالی معارف مهدویت در کتب درسی چه در سطح دانشگاهی و دانش آموزی  و کم کاری های علمی و اجرایی د راین زمینه ازعلل پیدایش منحرفین و مدعیان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تمام ادیان الهی حضرت مسیح حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار کرد: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

کد خبر: 1229005 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی