Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@21:27:42 GMT

رفع لکه‌های پوستی با مصرف "یاسمن سفید"

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۴۶۸

به گزارش ایسنا، مهندس محسن پویان با اشاره به این‌که یاسمن سفید را با نام‌هایی چون گل هاشم، یاسمن، یاسمن بستانی، یاسمن بوّا، سجلاب می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است.

وی با بیان اینکه گیاه یاسمن سفید برای رفع لکه‌های سیاه پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد، ادامه داد: بوییدن گل آن در تسکین سردرد موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مصرف دم‌کرده گل یاسمن سفید را شادی‌آور دانست و ادامه داد: دم‌کرده آن برای رفع بلغم، سودا و زرداب اثرات مفیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس پویان درباره فواید این گیاه اظهار کرد : یاسمن سفید برای دفع کرم روده مفید است و دم‌کرده آن برای فلج، لقوه، خواب رفتن اعضا و درد مفاصل اثربخش است.

وی افزود: ریشه یاسمن سفید به‌صورت جوشانده برای درمان بیماری‌های قارچی پوست اثربخش است و برای تهیه دم‌کرده آن، از ۱ تا ۲ گرم گل در یک لیوان آب جوش استفاده می‌شود.

مهندس پویان تاکید کرد: مصرف بیش از حد یاسمن سفید مضر بوده و باعث تشنج می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: دم کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در جریان برگزاری رقابت های تور جهانی جوانان که در زمین های تنیس آسایش مازندران در حال برگزاری است، بازیکنان راه یافته در مرحله یک چهارم نهایی برای رسیدن به جمع ۴ تنیسور برتر با هم دیدار کردند.

در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری، دانیال مشتاقی فر، کیارش حنیفی و سام پازوکی با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی ، کیمیا ثاقب تهرانی ، ملینا عباس زاده و هانا سلطانی جواز حضور در این مرحله را کسب کردند.

در بخش دونفره نیز تیم‌های پارسا اشجاری – کیارش حنیفی و مهراد منصوری- بردیا شریفی به فینال دونفره رسیدند و در بخش دختران کیمیا ثاقب تهرانی- یاسمن یزدانی به‌ همراه بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به این مرحله راه یافتند.

این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه در زمین های تنیس آسایش مازندران آغاز و ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرت برتر به پایان می رسد. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان است و امیر مهذب نیا مدیریت بازی ها را بر عهده دارد.

کد خبر 6089701

دیگر خبرها

  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال