Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار قم گفت: استاندارد، پشتیبان و حامی تولید و برندسازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، بهرام سرمست در دیدار با شریعتی رئیس سازمان استاندارد کشور در مورد اهمیت استاندارد اظهار داشت: در سال تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها قرار داریم و باید بر اساس ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در جهت استانداردسازی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم افزود: استاندارد، پشتیبان و حامی تولید و برندسازی است و مانعی برای تولید به شمار نمی‌رود چراکه استاندارد موجب برندسازی و ارزش‌افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این ذهنیت باید تغییر کند که استاندارد برای تولید مانع‌تراشی می‌کند زیرا ارتقای کیفیت موجب رونق و توسعه و به نفع تولیدکننده است.

افزایش جوجه‌ریزی در قم نسبت به اسفندماه برای تعدیل قیمت اتفاق افتاده است350 پرونده در رابطه با تخلف در تولید و عرضه مرغ در قم تشکیل شده است

سرمست بیان کرد: ما به استاندارد نگاه سلبی نداریم، بلکه کاملاً نگرش ما ایجابی است و بادید استانداردها را توسعه دهیم و دراین‌باره ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: تسلط مدیرکل استاندارد قم به حوزه تولید و صنعت یک ظرفیت مهم و رویکردی مثبت است و باید از آن در جهت ارتقای کیفیت تولیدات و برندسازی در قم استفاده کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: توجه به مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در مسیر استانداردسازی ابلاغ‌شده است وادارات و سازمان‌ها در عرصه استانداردسازی باید ابتدا از خود شروع کنند.

وی تصریح کرد: در سطح کلان کشور نگاه مثبتی به صنعت ساختمانی وجود ندارد، درحالی‌که استاندارد یک دستگاه نظارتی است و باید در استحکام و ضد زلزله بودن سازه و کیفیت مصالح حرف اول را بزند.

سرمست گفت:برخی ملاحظات اجتماعی اجازه ارتقای کیفیت در صنعت ساختمانی را نمی‌دهد، درحالی‌که باید این معیارها را عملیاتی کنیم، در این زمینه ارتقای کیفیت آسانسورها در صنعت ساختمانی در دستور کار قرارگرفته و این نوع استانداردسازی را از دستگاه‌های اجرایی آغاز کردیم.

وی افزود: مرکز ملی فرش ایران نیز باید استانداردهایی را در سطح کشور در نظر بگیرد، متأسفانه از فرش دستباف قم، کپی‌برداری می‌شود و در برخی از شهرهای هم‌جوار با کپی‌برداری در صادرات قم اخلال ایجاد می‌کنند.

استاندار قم بیان کرد:اگر از منظر استاندارد وارد شویم و برند معروف قم را به‌درستی معرفی کنیم می‌توانیم مانع از جعل و کپی شویم، دراین‌باره برخورد با هر نوع جعل و کپی از فرش دستباف قم در دستور کار است و برای صیانت از فرش دستباف قم به‌طور قانونی ورود کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری نیز باید حداقل استانداردها را موردتوجه قرار دهند، در استان قم نیز در مورد صنعت حلال و صنعت ساختمانی و مصالح نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است.

انتهای پیام/457

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت ساختمانی ارتقای کیفیت استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان استاندارد، ضمن اعلام کسب کرسی ریاست کمیته کشاورزی اسمیک در این جلسه عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کارگروه‌های تهیه دستورالعمل‌های لازم برای مجمع اسلامی نهاد‌های تایید صلاحیت کننده حلال سازمان همکاری اسلامی IFHAB, کارگروه تجهیزات پزشکی شورای اندازه شناسی، عضویت در کمیته صلاحیت عضویت‌های هیئت مدیره و تصویب واگذاری ریاست کمیته محصولات کشاورزی به سازمان ملی استاندارد ایران توسط شورای مدیریت استانداردسازی در جلسه هیئت مدیره مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت.

همچنین در جلسه مدیریت استانداردسازی، مسئولیت ۸ پروژه از ۸۸ پروژه‌ای که در اسمیک در دست اجراست بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد.

در این موسسه ۲۴ کارگروه تدوین نیز در حال فعالیت هستند که سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی آنها عضویت دارد.

گفتنی است، بیست و هفتمین اجلاس هیئت مدیره موسسه اسمیک (موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشور‌های اسلامی) با حضور روسا و نمایندگان استاندارد ۱۳ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول درحال برگزاری است.

مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد