Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:44:35 GMT

داد و ستد تازه عبدالله و اشرف غنی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۳۶۲۰

داد و ستد تازه عبدالله و اشرف غنی

خبرگزاری تسنیم: یک منبع به رسانه‌ها فاش کرده است که اختلافات عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بر سر برکناری «مسعود اندرابی» وزیر کشور حل شده است.

به گفته این منبع، قرار است به زودی «ادیب فهیم» پسر مارشال فهیم به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه شود و وزارت کشور افغانستان نیز به تیم اشرف غنی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع به پژواک گفته است که اختلافات بر سر برکناری وزارت کشور افغانستان حل شده است که عبدالله در ازای دادن وزارت کشور به تیم اشرف غنی، وزارت امورخارجه افغانستان را تحویل می‌گیرد.

 در نتیجه حل این اختلافات، عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان پذیرفته است که ادیب فهیم به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه این کشور منصوب شود.

گفته می‌شود که عبدالله پیش از این «سید منصور سادات نادری» و «مصطفی مستور» را برای وزارت امور خارجه افغانستان پیشنهاد کرده بود؛ اما طرفین درباره ادیب فهیم به توافق رسیدند.

آوا نیز نوشته که ادیب فهیم معاونت امنیت ملی و معاونت ریاست اقتصادی وزارت امور خارجه افغانستان را در کارنامه خود دارد.

رئیس جمهور افغانستان، در 29 اسفند سال گذشته (حدود دو هفته قبل)، پس از برکناری «مسعود اندرابی»، وزارت کشور را به «حیات الله حیات»  سپرد.

با این حال، عبدالله ضمن مخالفات با این انتصاب، تاکید کرد که چنین کاری خلاف تفاهم سیاسی امضا شده طرفین است.

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان وزارت امور خارجه وزارت کشور اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم