Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:09:48 GMT

مبارزه جهاد کشاورزی اهر با آفت لکه سیاه سیب

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۳۶۵۸

مبارزه جهاد کشاورزی اهر با آفت لکه سیاه سیب

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی اهر از اولویت کاری این اداره را مبارزه با آفت‌های کشاورزی و باغی به خصوص لکه سیاه سیب که سال‌های متعدد به عنوان تهدیدی برای تولیدات سیب منطقه است، خبر داد.

محمد اسدی در جلسه طرح یاوران تولید با محوریت بررسی مسائل و راهکارهای عملی و علمی کنترل بیماری "لکه سیاه سیب" در اهر، گفت: شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های پیشرو در بروزرسانی اطلاعات مبارزه با بیماری‌ها، حفظ نباتات، انتقال دانش فنی برای کشاورزان و باغداران در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم تا امسال با خدمات و تلاش هرچه بیشتر به باغداران در سالی که به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، شاهد تولید محصول بیشتر سیب سالم و افزایش راندمان در واحد سطح اهر باشیم.

وی، ارتقای دانش فنی باغداران را با توجه به آموزش‌های مستمر به صورت حضوری و مجازی و ارائه اطلاعیه‌های فنی و تلاش در جهت نفوذ ضریب دانش فنی در جامعه کشاورزان را توسط کارشناسان این مدیریت مهم و از اولویت‌های کاری این مجموعه برشمرد و گفت: این جلسه نیز با دعوت از محققان و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت