Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز جوانپور روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر تبریز اظهار کرد: شرکت کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا در تبریز به صورت حضوری در شعبه رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند و همزمان در همان شعبه به صورت سنتی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و رای خود را به صندوق می اندازند.

وی افزود: رای دهندگان کد چهار رقمی نامزدهای شوراهای شهر تبریز که ۱۳ نفر خواهند بود را به صورت الکترونیکی ثبت می کنند و امسال برای نخستین بار انتخابات شوراهای اسلامی کلانشهرها به این صورت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جوانپور همچنین اظهار کرد: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا از طریق مراجع چهارگانه تایید می شوند که در حال انجام است سپس اسامی به فرمانداری ها اعلام و پس از تایید هیات اجرایی با معرفی فرماندار به هیات نظارت ارسال می شود که حداکثر در ۲ هفته مدارک بررسی و تایید نهایی می شوند البته در این دوره از انتخابات هماهنگی کامل بین شورای نظارت و شورای اجرایی وجود دارد و افراد معتمد مشترک هستند. 

دبیر شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر، یادآوری کرد: در این شیوه برگزاری انتخابات و شمارش آرا تسهیل و تسریع می شود در واقع سلامت انتخابات تقویت شده و رای های باطله نیز به نوعی وجود نخواهد داشت. 

جوانپور با اعلام اینکه بیش از چهار هزار نفر در شهرها، بخش ها و سرصندوق ها از طرف شورای هیات نظارت بر انتخابات شوراها حضور خواهند داشت و بر روند رای گیری و انتخابات در آذربایجان شرقی نظارت می کنند، ادامه داد: تاکنون یک دوره آموزشی برای ناظران برگزار شده است و این آموزش ها استمرار می یابند. 

تبلیغات زودهنگام از مصادیق تخلف انتخاباتی است

دبیر شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: آیین نامه تبلیغات توسط وزارت کشور ابلاغ می شود و تا زمان آغاز تبلیغات هر گونه تبلیغات زودهنگام مصداق تخلف انتخاباتی بوده که می تواند در نهایت منجر به رد صلاحیت شود. 

جوانپور با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخاب های خود بیشتر دقت کنند، تاکید کرد: سرنوشت شهر، عمران و آبادی، اعتبارات شهری همه به دست شورای شهر سپرده می شود و با انتخاب درست می توان به توسعه بیشتر شهر امیدوار بود.

وی افزود: ۲۲ سال از عمر شوراهای اسلامی شهر می گذرد اما هنوز مشکل حاشیه نشینی تبریز به قوت خود باقی است، یک سوم جمعیت تبریز روی گسل زندگی می کنند و این کلانشهر زلزله خیز است بر این اساس برنامه ریزی درست باید برای رفع این مشکلات انجام شود اینجاست که اهمیت و نقش شوراها خود را نشان می دهد. 

جوانپور یادآور شد: شورها نقش مهمی در رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی، فرهنگی و شهری دارند و بر این اساس مردم باید در انتخاب خود دقت کنند تا به افرادی رای دهند که درد مردم و مشکلات شهر را بدانند و نسبت به رفع مشکلات اهتمام داشته باشند. 

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد برگزار می شود.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی اخبار کنکور انتخابات شوراهای شهر آذربایجان شرقی اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده بستان آباد - تبریز ۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مورد این تصادف زنجیره‌ای، اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودرو سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز، کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵ ،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل، جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

کد خبر 750552

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز