Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@12:39:39 GMT

فیلم| بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی قرن چگونه انجام شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۰۰۷

فیلم| بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی قرن چگونه انجام شدند؟

‍‍‍‍‍‍

سرقت داده‌ها که بر میلیون‌ها کاربر فضا‌های مجازی در جهان تاثیر می‌گذارد، بسیار شایع است.

خبرگزاری میزان - تا چندی پیش، حملات سایبری که داده‌های چند میلیون نفر را به خطر بیندازد خبر بزرگی به حساب می‌آمد اما اکنون، تخلفاتی که صد‌ها میلیون یا حتی میلیارد‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد بسیار شایع است.

حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد نفر تنها در ۱۵ مورد از بزرگترین سرقت‌های این قرن، اطلاعات شخصی خود را سرقت شده دیده اند.

به گزارش «سی اس او آنلاین»، کوچکترین حادثه در این فهرست شامل سرقت اطلاعات مربوط به ۱۳۴ میلیون نفر است.

در اینجا چند مورد از بزرگترین نقض داده‌ها در سال‌های وجود دارد، از جمله اینکه چه کسی تحت تاثیر قرار گرفته است، چه کسی مسئول بوده و چگونه شرکت‌ها به این موضوعات پاسخ داده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

ادوبی (Adobe)

 

تاریخ: اکتبر ۲۰۱۳
تاثیر بر: ۱۵۳ میلیون کاربر

جزییات: همانطور که در اوایل اکتبر سال ۲۰۱۳ توسط «برایان کربس»، وبلاگ نویس، گزارش شده بود، در ابتدا «ادوبی»، گزارش داد که هکر‌ها تقریبا ۳ میلیون پرونده کارت اعتباری رمزنگاری شده مشتری‌ها را به سرقت برده اند، به علاوه داده‌های ورود به سیستم برای تعداد نامشخصی حساب کاربری.

در اواخر همان ماه، «ادوبی»، تخمین زد که این سرقت شامل شناسه و رمز‌های عبور رمزگذاری شده برای ۳۸ میلیون کاربر فعال بوده است.

پایگاه «کربس» گزارش داد که فایلی که تنها چند روز قبل از گزارش مذکور ارسال شده بود، نشان می‌داد که این سرقت اطلاعات شامل بیش از ۱۵۰ میلیون نام کاربری و رمز عبور بوده است.

دابسمش (Dubsmash)


تاریخ: دسامبر ۲۰۱۸
تاثیر بر: ۱۶۲ میلیون حساب کاربری

جزییات: در دسامبر ۲۰۱۸، ۱۶۲ میلیون آدرس ایمیل، نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد سرویس پیام ویدئویی مستقر در نیویورک، دابسمش، به سرقت رفت، که همه آنها برای فروش در «دارک وب» قرار گرفت.

 

ایبی (Ebey)


تاریخ: می ۲۰۱۴
تاثیر بر: ۱۴۵ میلیون کاربر

جزییات: «ایبی»، گزارش داد که طی یک حمله سایبری در ماه می‌ سال ۲۰۱۴، فهرست حساب کابری ۱۴۵ میلیون کاربر خود شامل نام ها، آدرس ها، تاریخ تولد و رمز‌های عبور رمزگذاری شده، به سرقت رفته است.

مای اسپیس (MySpace)

 

تاریخ: ۲۰۱۳
تاثیر بر: ۳۶۰ میلیون حساب کربری

جزییات: شرکت «مای اسپیس» در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که اطلاعات ۳۶۰ میلیون حساب کاربری توسط هکر‌ها به سرقت رفته است که در «دارک وب»، به میزان ۶ هزار دلار به فروش گذاشته شده بود.

بیشتر بخوانید: حمله سایبری گسترده به مایکروسافت با ۶۰ هزار قربانی در سراسر جهان حمله سایبری به ۳۰ هزار نهاد و سازمان آمریکایی

لینکداین (LinkedIn)

 

تاریخ: ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶
تاثیر بر: ۱۶۵ میلیون کاربر

جزییات: «لینکداین» به عنوان شبکه اصلی اجتماعی برای متخصصان تجارت، به هدفی جذاب برای مهاجمان تبدیل شده است که قصد انجام حملات مهندسی اجتماعی را دارند.

با این وجود، «لینکداین» در گذشته نیز قربانی نشت اطلاعات کاربر شده است.

در سال ۲۰۱۲ این شرکت اعلام کرد که ۶.۵ میلیون رمز عبور غیرمجاز توسط مهاجمان به سرقت رفته و به یکی از انجمن‌های هکری ارسال شده است.

با این حال، تنها در سال ۲۰۱۶ بود که دامنه کامل این حادثه فاش شد.

مشخص شد که همان هکر فروش داده‌های «مای اسپیس» آدرس ایمیل و رمز‌های عبور حدود ۱۶۵ میلیون کاربر «لینکداین» را تنها با ۵ بیت کوین (در آن زمان حدود ۲ هزار دلار) به فروش گذاشته بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

یاهو


تاریخ: ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
تاثیر بر: ۳ میلیارد حساب کاربری

جزییات: «یاهو» در سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ قربانی بزرگترین سرقت داده‌ها در تاریخ شده است.

مهاجمان نام واقعی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و شماره تلفن ۵۰۰ میلیون کاربر را به سرقت بردند.

یاهو ادعا کرد که بیشتر رمز‌های عبور سرقت شده از پیش در معرض خطر بوده اند.

سپس در دسامبر ۲۰۱۶، یاهو حملات دیگری را از سال ۲۰۱۳ توسط یک مهاجم دیگر فاش کرد که باعث سرقت نام، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و گذرواژه‌ها و سوالات و پاسخ‌های امنیتی یک میلیارد حساب کاربری شده بود.

یاهو این تخمین را در اکتبر ۲۰۱۷ اصلاح کرد تا این سرقت‌ها شامل ۳ میلیارد حساب کاربری خود شود.

 

سینا ویبو


تاریخ: مارس ۲۰۲۰
تاثیر بر: ۵۳۸ میلیون حساب کاربری

جزییات: «سینا ویبو»، برنامه‌ای مانند توییتر است.

در مارس ۲۰۲۰ گزارش شد که نام‌های واقعی، نام‌های کاربری سایت، جنسیت موقعیت مکانی و شماره تلفن‌های آنها برای فروش در بازار‌های دارک وب ارسال شده است.

این اطلاعات مربوط به ۵۳۸ میلیون حساب کاربری بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل یاهو گوگل لینکداین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حملات سایبری حوادث بین الملل یاهو گوگل لینکداین میلیون حساب کاربری میلیون کاربر رمز های عبور تاریخ تولد آدرس ایمیل داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف ۴۵ فقره سرقت در کاشمر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن مشهدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل از یک شرکت در سطح شهرستان کاشمر، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی سرقت‌های انجام شده و انجام تحقیقات میدانی، به سرنخ‌هایی از خرید و فروش اموال مسروقه در یک انبار ضایعات در حاشیه شهر کاشمر دست یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این انبار مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل؛ ۲۰۰ کیلوگرم سیم و کابل مسی و ۲۰ عدد کنتور آب را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک مالخر اموال مسروقه، خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده پس از انجام بازجویی‌های فنی پلیس به خرید اموال سرقتی از متهمان به سرقت اعتراف کرد.

مشهدی تصریح کرد: با دستگیری این متهم تاکنون ۴۵ فقره سرقت از اماکن دولتی کشف شده است و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6100436

دیگر خبرها

  • عامل ۸۰درصد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران چیست؟
  • دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف ۴۵ فقره سرقت در کاشمر
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!