Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@00:33:22 GMT

حمایت اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات آتی فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۰۳۰

به گزارش شفقنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا نوشت:، «سون کوه وون بورگسدورف»، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تأکید کرد که این اتحادیه از انتخابات آینده فلسطین به ویژه با اطمینان از حضور کافی ناظران در آن حمایت می کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقابل مقر کمیته مرکزی انتخابات در رام الله گفت: در طول آماده سازی یک عملیات پیچیده مانند مأموریت هیأت نظارت بر انتخابات، اتحادیه اروپا باید یک مأموریت شناسایی وابسته به آن، ماهها قبل از انتخابات برای ارزیابی وضعیت به فلسطین بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اتحادیه اروپا افزود: در ۸ فوریه و با توجه به محدودیت های موجود و مداوم سفر و محدودیت های دسترسی برای افراد غیر مقیم به دلیل همه گیری کرونا، وزارت امور خارجه اروپا یک درخواست رسمی به وزارت امور خارجه تل آویو برای ورود تیم شناسایی اتحادیه اروپا از طریق تل آویو به فلسطین ارسال شده است و این که علی رغم تماس مداوم با مقامات تل آویو در پنج هفته گذشته، هنوز پاسخی دریافت نشده است.

او همچنین هشدار داد: این تاخیر ممکن است به میزان قابل توجهی در محدود کردن گزینه های اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات قانونگذاری در ۲۲ مه تاثیر بگذارد و یک بحث داخلی درباره گزینه های دیگر در جریان است.

به گفته این نماینده، اتحادیه اروپا در سالهای اخیر به منظور آماده سازی شرایط برگزاری انتخابات معتبر، فراگیر و شفاف برای همه فلسطینیان ، به حمایت و تأمین مالی کمسیون مرکزی انتخابات ادامه داده و تأکید کرده است که اتحادیه برای همکاری با مقامات مربوطه برای حمایت از روند انتخابات آمادگی دارد.

بورگسدورف درباره ادعاهایی که مقامات صهیونیستی به اتحادیه اروپا اطلاع داده اند که اجازه نمی دهند انتخابات در قدس شرقی برگزار شود، گفت: موضع اصولی در مورد قدس شرقی همچنان که در بیانیه سخنگوی در ۱۶ ژانویه تعریف شده است، همچنان باقی مانده است که اتحادیه اروپا بر اساس آن مقامات تل آویو را برای تسهیل برگزاری انتخابات در تمام مناطق سرزمین فلسطین فرا می خواند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که ما هنوز هیچ اطلاعات دیگری درباره موضع تل آویو در خصوص انتخابات فلسطین دریافت نکرده ایم.

یشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند