Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:04:45 GMT

هشت برنامه فرهنگی برای اجرا در مدارس کشور سازماندهی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۰۷۳

هشت برنامه فرهنگی برای اجرا در مدارس کشور سازماندهی شد

علی رمضانی روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا درکرج با اشاره به اینکه در زیست بوم جدید، وزارت آموزش و پرورش به بسترسازی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری و اردویی درفضای مجازی پرداخته است،افزود: با استفاده از قابلیت‌های شبکه شاد با تشکیل کانال‌ها و گروه‌ها و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و محیط‌های جدید یادگیری برای دانش‌آموزان اقدامات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بیش از ۱۹ کانال اصلی و فضای جدید در صفحه اصلی شبکه شاد زیرمجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۳۰ کانال تخصصی متمرکز ملی و ۲۲ باشگاه دانش‌آموزی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در شبکه شاد برای اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف در دسته بندی‌های گوناگون ایجاد شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در زیست بوم جدید وزارت آموزش و پرورش از فعالیت‌های فرهنگی هنری و اردویی وزارت آموزش و پرورش بهره مند شوند

رمضانی تصریح کرد: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره های فرهنگی و هنری فردا و فرهنگی و هنری ویزه کانون‌های فرهنگی تربیتی، بیست و یکمین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهور و دانایی توانایی از جمله این برنامه های شاخص است.

وی ازبرگزاری ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه، پیش بینی دوره ۲۴ ساعته توانمند سازی مدیران و عوامل اجرایی کانون‌های فرهنگی تربیتی، تولید محتوا از سوی باشگاه‌های ۲۲ گانه و مسابقه از محتوا برای دانش‌آموزان عضو انجمن‌ها را از دیگر برنامه های فرهنگی مهم درسال ۱۴۰۰ نام برد.

 مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری فردا، سومین دوره فرهنگی و هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی، پنجمین جشنواره دانایی توانایی و بیست و دومین پرسش مهر ریاست جمهوری نیز از جمله این برنامه های مهم است.

وی اظهارداشت: برگزاری یادوراه شهدا و فعالیت تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز تدوین شده است.

برچسب‌ها البرز وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی البرز وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی دانش آموزان اخبار کنکور کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش فرهنگی و هنری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری