Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:04:59 GMT

۱۲ فروردین؛ روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۶۶۶

۱۲ فروردین؛ روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران

۱۲ فروردین یادآور روزی است که ملت ایران به فرمان امام راحل به پای صندوق های رای آمدند و با آرای ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و به جهان فهماندند که ایرانی هرگز ظلم را نمی پذیرد و امروز بعد از ۴۲ سال پای انقلاب وخون شهدا ایستاده اند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود و سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۱۲ فروردین ۵۸ زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حکومت به دستور رهبر کبیر انقلاب فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این روز ساختار جدید سیاسی و اجتماعی بر مبنای آرای ۹۸.۲ درصدی مردم انقلابی ایران تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را ملت مسلمان ایران تأیید کرد و به امام راحل لبیک گفتند.

 

۱۲ فروردین۵۸؛ روز احیای دین مبین اسلام

۱۲ فروردین روز پر برکتی است چرا که در این روز خون شهیدان انقلاب اسلامی به ثمر نشست و ملت شریف ایران در راه شهدای گران قدر قدم برداشتند و در راستای فرمایشات امام راحل به میدان رفراندوم آمدند و با آرای سبز خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

 

در یوم الله ۱۲ فروردین ۵۸ جهانیان دیدند که نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را دگر باره نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلّی ساخته است و جمهوری اسلامی به همه مردم جهان اعلام کرد که نور اسلام هیچ گاه خاموش نمی شود.

 

شعار اصلی انقلاب اسلامی توجه به استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه ها در جای جای ایران اسلامی آن را فریاد کشیده بودند و این شعارها، حکومتی را پایه ریزی می کرد که برپایی و احیای عدالت اسلامی از هدف های والای آن بود.

 

تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می توانند بعد از قرن ها رنج و درد جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند، همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را که در  قران کریم آن را نوید می دهد.

 

 

نقش بی بدیل مردم در تحقق بخشیدن انقلاب اسلامی در ۱۲ فروردین ۵۸

هدف اصلی مردم در شعارهایشان برپایی نظام جمهوری اسلامی بود و کلمه «جمهور» به معنای توده مردم است و گنجانده شدن چنین کلمه ای برای نظامِ بعد از انقلاب، مردمی بودن آن را نشان می دهد و تأثیر رأی مردم را در سرنوشت خودشان، بیان می کند و واژه «اسلامی» نیز آن را از دیگر نظام های جمهوری جدا می کند و بر حاکمیت ارزش های الهی و قرآنی بر اجزای نظام تاکید دارد.

 

ولی فقیه در جمهوری اسلامی باید بر اساس قانون الهی، ولایت امر و امامت اُمت را بر عهده بگیرد و علاوه بر تأمین زندگی مردم، مسئول هدایت آنان نیز هست و بدین ترتیب برای تحقق چنین امر بزرگی باید رسما نظام مشخصی بر ایران حاکم می شد تا زمینه دست یابی به آن هدف های بزرگ را فراهم آورد و این گونه بود که ۱۲ فروردین پدید آمد و نظام پربرکت جمهوری اسلامی، بر کشور عزیز ما سایه افکند.

 

مردم ایران اسلامی در ۱۲ فروردین ۵۸ به زیبایی، توطئه های دشمنان را از بین بردند و آنان را که حکومتِ جمهوری را بی اسلام می خواستند به کناری افکندند و این مردم بودند که در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی در پای صندوق های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.

 

۱۲ فروردین روز تحقق آرمان های بلند مردم بود؛ مردمی که در راه انقلاب، زندان ها، تبعیدها، شکنجه ها، سختی ها و محرومیت های زیادی کشیدند و شهادت بهترین فرزندان خود را دیدند و بعد از پیروزی انقلاب در یک همه پرسی تاریخی، برای تحقق آرمان های والای شهیدان، به استقرار جمهوری اسلامی، رأی دادند.

 

مردم ایران اسلامی در یوم الله ۱۲ فروردین به استکبار جهانی فهماندن که باید از ایران اسلامی دست بکشد و بداند که عمرش رو به زوال است چرا که ایران اسلامی متعلق به صاحب الزمان(عج) است و روزی ایشان با پرچم سبز خود به انتقام از خون شهیدان کربلا و همچنین کربلای ایران و یمن ظهور خواهند کرد و عدالت علوی را برای دفاع از مظلومین عالم بر پا می کنند.

 

امروز یادآور روزی است که ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبز، به نشانه روییدن و طراوت و شادابی و خرمی و به نشانه به ثمر رسیدن آن بذرها و شکفتن آن شکوفه ها، مگر نه آن که شکوفه آزادی این ملت در دشت خونین ژاله، کاشته شد و در لاله زار بهشت زهرا ریشه در خاک سرخ دوانید و از وزیدن نسیم عطر آگین انقلاب، گلشنی دمیده از ژاله و روییده در بهشت پدید آمد.

 

در 12 فروردین جمهوری اسلامی نشان داد که مردم حق انتخاب سرنوشت خود را دارند و این یکی از بزگترین نعمت ها و برکات انقلاب اسلامی بود چرا که در دوران پهلوی مُهر سکوت بر لبان مردم خورده بود و هیچ کس حق نداشت منتخب خود را انتخاب کند.

 

اکنون که جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد مردم شریف ایران اسلامی در راستای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش خواهند کرد تا فردی اصلح را بر روی کُرسی ریاست جمهوری بنشانند تا شاهد شکوفاشدن بیش از پیش این نظام در جهان باشند.

 

۱۲ فروردین در کلام بزرگان انقلاب اسلامی

امام راحل، در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی فرمودند: «مبارک باد بر شما، چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کُرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند. فقط و فقط کرامت، در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوتی بین زن و مرد و بین اقلیت های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست.»

 

مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در یوم اللّه ۱۲ فروردین و رأی قاطع آنان را رأی اسلام و اندیشه های اسلامی برشمرده و می فرمایند: «مردم اسلام را می خواهند. این از روز اوّل گفته شد و در طول سال های متمادی نیز تجربه گردید. امروز هم واضح ترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور می خواهند که مسلمان باشد و اسلام را در جامعه تحقق ببخشد. این حکومت و این نظام، با این نام در دنیا اعلام شد و تشکیل گردید. مردم هم رأی دادند، و نام جمهوری اسلامی را حاکی از اسلام دانستند لذا آرایشان را به نام جمهوری اسلامی در صندوق ریختند.»

 

استاد شهید مطهری نیز در خصوص «جمهوری اسلامی» می گوید: «مسأله جمهوری مربوط است به شکل حکومت؛ یعنی این که مردم حق دارند سرنوشت خود را خودشان در دست بگیرند و کلمه «اسلامی» محتوای این حکومت را بیان می کند. به این ترتیب، جمهوری اسلامی؛ یعنی حکومتی که شکل آن انتخاب رئیس حکومت، از سوی عامه مردم است و محتوای آن هم اسلامی است و با اصول و مقررات اسلام اداره می شود.»

 

12 فروردین روز پایان حکومت 2500 ساله شاهانه

حجت الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: روز جمهوری اسلامی روز تثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرآغاز حکومتی بی نظیر بر اساس مردم سالاری دینی بعد از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است.

 

وی با بیان اینکه در 12 فروردین 58 بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، افزود: در این روز مردم ایران با رهبری امام راحل به حکومت شاهانه 2هزار و 500 ساله پایان دادند و حکومت مردم سالاری دینی را روی کار آوردند.

 

12 فروردین چه تاثیری بر روی افکار جهانیان گذاشته است؟ 12 فروردین یکی از مهم ترین روزهای تاریخی انقلاب اسلامی است و برکات این روز نه تنها شامل ملت شریف ایران بلکه شامل سایر ملت های آزادی خواه دنیا شده است و امروز هر حرکتی که در دنیا برای رسیدن به عدالت رخ می دهد از انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

 

جمهوری اسلامی به الگویی برای سایر ملت های آزادی خواه تبدیل شده است و در برخی از کشورها اتفاقات خوبی رخ داد از جمله در کشور یمن که با اقتدا به جمهوری اسلامی و پیروی از این اندیشه پیش می روند و پیروزی هایی را به دست می آورند.

 

سه عامل مهم مردم، رهبری و وحدت کلمه در تثبیت انقلاب اسلامی اثرگذار بوده است و اگر هر کدام از این موارد تنها بودند جمهوری اسلامی شکل نمی گرفت و بدون شک یکی از آثار مهم تداوم انقلاب اسلامی بحث ایجاد تمدن اسلامی خواهد بود.

 

منظور امام راحل از برپایی جمهوری اسلامی چه بود؟ به چه دلیل رفراندوم برگزار کردند؟ در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد به دنبال اهداف شخصی خود و برپایی جمهوری دموکراتیک بودند و به اسلام کاری نداشتند اما امام خمینی(ره) به دنبال این بودند تا نظام جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد شکل بگیرد.

 

امام راحل به دنبال این بودند تا جمهوری اسلامی در کشور پیاده شود و مردم راه درست و صحیح و روشن را پیدا کنند و هیچ وقت به دنبال ایجاد جمهوری دموکرات نبودند و به همین دلیل رفراندوم برگزار کردند تا مردم نظر خود را بدهند و مردم نیز راه درست را انتخاب کردند.

 

آیا اهداف انقلاب اسلامی و امام راحل تحقق پیدا کرده است؟ یک بخشی از آرمان های انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده است و اکنون به دنبال تحقق بخش دیگر از اهداف انقلاب اسلامی هستیم.

 

انقلاب اسلامی فقط در ایران خلاصه نمی شود بلکه امام راحل از همان آغاز به دنبال ایجاد تمدن اسلامی بودندو انقلاب اسلامی آثار و برکات بسیاری را نصیب ملت ایران کرده است و هنوز مشکلاتی وجود دارد و باید در مسیر رسیدن به سایر آرمان های انقلاب اسلامی تلاش بسیاری کنیم تا پرچم این نظام را در دستان امام زمان(عج) قرار دهیم.

 

با توجه به اینکه استکبار جهانی بحث اقتصاد و وضعیت معیشتی ملت ایران را نشانه گرفته است بحث رونق تولید و اقتصاد مقاومتی چه تاثیری بر روی تداوم انقلاب اسلامی خواهد داشت؟ ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هیچ گاه به دنبال جنگ با کشوری نبوده است و همواره اندیشه دفاعی داشته است و امروز نیز اگر کشوری بخواهد به ایران حمله کند با دفاع جانانه رو به رو خواهد شد.

 

دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال تخریب و از بین بردن این نظام بوده است و طی چند سال اخیر دست به تهاجم فرهنگی زد و آثار شومی را بر جا گذاشت اما به نتیجه دلخواه نتوانست دست یابد.

 

متاسفانه دشمن اکنون به جنگ اقتصادی روی آورده است و یک تحریم همه جانبه علیه ملت ایران شکل داد و این موضوع یک سری سختی برای مردم داشته است و امیدواریم مردم با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و بحث جهش تولید در مقابل نقشه های دشمن پیروز و سربلند شود.

 

اگر تحریم ها نبود شاید امروز ایران اسلامی یک کشور وابسته می بود اما تحریم ها باعث شد تا ایران اسلامی به دستاوردهای بزرگی دست یابد و در برخی از موضوعات حرف اول را بزند.

 

با توجه به اینکه نزدیک سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم ملت ایران باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهند؟مردم ایران در وهله اول باید حضور حداکثری در انتخابات را مدنظر قرار دهند چرا می توانند با حضور حداکثری خود دشمنان را ناامید کنند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام بزنند.

 

مردم در انتخابات باید فرد اصلح را انتخاب کنند یعنی کسی که دلسوز نظام و با مردم صادق و اهل مبارزه با فساد باشد و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوعات تاکید دارند و امیدواریم مردم تحت تاثیر شعارهای پوچ برخی افراد قرار نگیرند.

 

سخن آخر؛

جمهوری اسلامی یکی از نعمت های بزرگ الهی است که خداوند متعال به مردم شریف ایران عطا کرده است و امیدواریم قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و با حضور با شکوه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خون شهدا و امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و استکبار جهانی و بدخواهان نظام را به خاک بنشانیم.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمهوری اسلامی روز ۱۲ فروردین خون شهیدان انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی ۱۲ فروردین ۵۸ ایران اسلامی ریاست جمهوری امام راحل شریف ایران مردم ایران سرنوشت خود ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند