Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:56:02 GMT

خاطرات تلخ بارسلونا در تاریخ فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۷۵۱

خاطرات تلخ بارسلونا در تاریخ فوتبال

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم فوتبال بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای این فصل مقابل تیم پاری سن ژرمن در مجموع ۲ بازی نتوانست به پیروزی برسد و به روند شکست‌های اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد.

در این گزارش به لحظاتی از تاریخ این باشگاه اشاره خواهیم کرد که طرفدارن بارسلونا آرزو دارند آن را فراموش کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. جام برندگان اروپا ۱۹۸۴/ بارسلونا - منچستر یونایتد

بارسلونایی که در آن سال مارادونا را در تیم خود داشت در بازی رفت به راحتی توانست منچستریونایتد را  با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد، اما در بازی برگشت بارسلونایی که فکر نمی‌کرد با وجود مارادونا شکست را تجربه کند در یک بازی عجیب با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و در آن سال از جام برندگان اروپا حذف شد.

۲. نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۰/ بارسلونا - والنسیا

کاتالان‌ها که در آن سال‌ها ستارگانی مانند ریوالدو و کلایورت را در خط حمله خود می‌دیدند ، در بازی رفت لیگ قهرمانان به راحتی تیم والنسیا را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادند و در حالی که کسی باور به بازگشت تیم والنسیا در بازی برگشت نداشت، آن‌ها توانستند در دیداری عجیب بارسلونای در اوج را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند و خاطره تلخی را برای کاتالان‌ها بسازند.

۳. آخرین دیدار لالیگا  فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶/ بارسلونا - اسپانیول

فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ بارسلونا دربازی آخر آن فصل برای قهرمانی تنها به یک پیروزی نیاز داشت، اما یک گل از تامودو بازیکن تیم اسپانیول در آخرین دقایق آن بازی و همچنین پیروزی رئال مادرید در آخرین بازی آن فصل، قهرمان لالیگا را عوض کرد.

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۸/ رم - بارسلونا

فصل ۲۰۱۸ بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف تیم رم ایتالیا می‌رفت دیداری که روی کاغذ برای آبی اناری‌ها مسابقه‌ای ساده به نظر می‌رسید.

بازی رفت این ۲ تیم در نیوکمپ برگزار شد. بارسلونا در دیداری کاملا برتر موفق شد این تیم را ۴ بر یک شکست دهد و با خیال راحت برای برگزاری دیدار برگشت به پایتخت ایتالیا رم برود. اما در دیداری عجیب و در حالی که حتی طرفداران رم نیز باور به پیروزی تیم خود نداشتند این تیم توانست بارسلونا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و اجازه ندهد مسی و یارانش به نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.

۵. نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ لیورپول - بارسلونا 

کاتالان‌ها این فصل را با قدرت آغاز کردند و به راحتی به نیمه نهایی این مسابقات راه یافتند. بارسلونا در این مرحله به مصاف تیم پر قدرت لیورپول رفت تیمی که با هدایت یورگن کلوپ آلمانی بار دیگر در اروپا روز‌های خوشی را پشت سر می‌گذاشت.

بازی رفت در نیوکمپ برگزار شد و بارسلونا با درخشش لیونل مسی توانست با نتیجه ۳ بر صفر لیورپول را شکست دهد تا با خیالی راحت به بندر لیورپول سفر کند، اما تاریخ برای کاتالان‌ها تکرار شد و در کمال ناباوری  بارسلونا بازی را با نتیجه ۴ بر صفر باخت و باز هم نتوانست به فینال لیگ قهرمانان صعود کند.

۶. یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰/  بارسلونا - بایرن مونیخ 

بارسلونا در این سال به دلیل تغییر در مربی و همچنین اختلافات داخلی میان بازیکنان و مربیان شرایط خوبی را نه در مسابقات لالیگا و نه در دیدار‌های لیگ قهرمانان نداشت، اما با این وجود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

در این فصل مسابقات دیدار‌های مرحله‌های حذفی لیگ قهرمانان اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت تک حذفی و در یک کشور واحد برگزار شد و طبق قرعه کشی بارسلونا باید به مصاف بایرن مونیخ می‌رفت تیمی که در آن فصل با هدایت هانسی فلیک آلمانی نتایج عجیبی را در لیگ قهرمانان و  بوندسلیگا گرفته بود.

این بازی برگزار شد حتی بارسایی‌ها در ۲۰ دقیقه ابتدایی موفق به زدن گل نیز به حریف پر قدرت خود شدند، اما در کمال ناباوری بارسلونا بازی را در هر ۲ نیمه با نتیجه ۴ بر یک و در مجموع با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد. شکستی که با باخت‌های ۲ فصل گذشته این تیم تفاوت‌های زیادی داشت، اما شاید تنها قاب مشترک این ۳ شکست نا توانی بهترین بازیکن جهان مسی بود، بازیکنی که در ۳ بازی آخر حضور داشت و نتوانست از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید

سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ بارسلونا فیلم گل‌های بازی دیشب بایرن مونیخ و بارسلونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارسلونا اسپانیا لیونل مسی لیگ قهرمانان اروپا نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک چهارم نهایی بر صفر شکست کاتالان ها نیمه نهایی برگزار شد بازی رفت شکست دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت

سرمربی پیشین رئال مادرید خاطره‌ای از دوران حضورش در رئال مادرید تعریف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو در گفت‌‌وگو با سرویس رسانه‌ای «آمازون پرایم ویدئو» با یادآوری  شکست رئال مادریدِ تحت‌هدایتش مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا که رؤیای قهرمانی‌شان در آن فصل را به باد داد، گفت: ما در آن مقطع بهترین تیم اروپا بودیم. ما فاتح لالیگا شده بودیم و رکورد بیشترین امتیار و رکورد گلزنی را شکسته بودیم و می‌توانستیم در صورت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به پیروزی برسیم. شکست مقابل بایرن در ضربات پنالتی بدترین شب دوران مربیگری‌ام بود.

وی افزود: بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در حال رانندگی به سمت خانه‌ داشتم گریه می‌کردم و این تنها باری بود که این کار را کردم. کمی بعد ژرژ مندز (مدیر برنامه‌های رونالدو و مورینیو) به من زنگ زدم و گفت "یک لطفی به من کن و برو به خانه کریستیانو چون او حالش خیلی بد است". من هم در جواب به مندز گفتم که "که من هم حال خوشی ندارم"، اما به خودم گفتم که خودت را جمع و جور کن، گریه بس است و برو به خانه کریستیانو. ما پس از آن شکست نابود شده بودیم.

نظر مورینیو درباره دوران مربیگری‌ در رُم و مقصد بعدی‌‌اش

رئال مادرید بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. دو تیم در تاریخ 11 اردیبهشت در بازی رفت و در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا به مصاف هم خواهند رفت که بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی «اکیپ»، کلمنت تورپین از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غافلگیرکننده‌ترین دریبل تاریخ (فیلم)
  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم