Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:39:47 GMT

نجات ۵ نفر از میان شعله‌های آتش در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۵۵۷

نجات ۵ نفر از میان شعله‌های آتش در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتشپاد مسعود ظهوریان گفت: در پی وقوع حریق، یک مجتمع مسکونی ۴ طبقه در بولوار شهید موسوی قوچانی مشهد، ۵ نفر از جمله یک کودک از میان شعله‌های آتش و دود توسط آتش نشانان ۳ ایستگاه آتش نشانی نجات پیدا کردند.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر مشهد گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی و گرفتار شدن ساکنان در میان آتش و دود، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۰،۱۲،۲۸ و خودرو نردبان ۳۲ متری آتش نشانی را به محل حادثه در بولوار شهید موسوی قوچانی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد، حریق در یک منزل مسکونی حدودا ۱۰۰متری، در طبقه سوم یک مجتمع ۴ طبقه و هنگام حضور نداشتن مالک آن به وقوع پیوسته و ۵ نفر از ساکنان شامل ۱ کودک ، ۳خانم و یک آقا که همگی از ساکنان واحدهای مسکونی دیگر در این مجتمع بودند، هنگام فرار در راه پله به دلیل قفل بودن درب پشت بام گرفتار دود شده اند، که آتش نشانان بلافاصله در عملیاتی همزمان نسبت به نجات افراد محبوس شده و اطفاء حریق واحد مسکونی اقدام کرده و پس از دقایقی نیروهای امدادی ضمن انتقال محبوس شدگان به مکان امن، آتش سوزی این منزل را نیز مهار کردند.

این گزارش می افزاید؛ در پی این آتش سوزی بخشی از این منزل مسکونی خسارت دید و سایر طبقات این مجتمع نیز دچار دودگرفتگی شد که آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه و انجام عملیات تهویه در محل آتش سوزی به ماموریت خود پایان داده و به ایستگاه‌های خویش مراجعت کردند.

علت دقیق وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل آتش نشانی شهر مشهد عملیات نجات آتش سوزی آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد