Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:13:58 GMT

روز طبیعت، کرونا و توسعه‌ی پایدار

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۶۲۹

روز طبیعت، کرونا و توسعه‌ی پایدار

شهرام شرفی

اما امسال نیز همچون پارسال با شرایط قرمز کرونایی روبه‌رو هستیم و دورهمی‌های شلوغ خانوادگی اگرچه در فضای باز طبیعت است اما می‌تواند تشدید کننده شیوع موج دیگری از اپیدمی کرونا یا همان کووید ۱۹ شود. 
پس با نگاهی عقلانی و برپایه نگرش‌های علمی و بهره‌مندی از ذهنیتی علمی در شرایط فعلی، می‌بایست کوشش کنیم از اینگونه دورهمی‌های شلوغ خانوادگی و خویشاوندی، پرهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به واقع در اینجا، نگاه به نگرش علمی، به ما می‌گوید که انعطاف‌پذیری فکری، رفتاری در این وضعیت داشته باشیم و رفتارهای برآمده از سنت‌های اصیل‌مان، متناسب با شرایط موجود قرمز کرونایی، تغییر یابد. 
البته نهادهای ذی‌صلاح نیز مسئولیت دارند تا جایی که برایشان مقدور است و تا آنجا که قانون به آنها اجازه می‌دهد و شدنی است اجازه ندهند ما مردم، با ازدحام جمعیت، دورهمی‌های شلوغ‌گونه در کنار یکدیگر در وضعیت فعلی قرمز کرونایی در این روزها، برپا کنیم.
سیزدهم فروردین‌ماه هر سال به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است. 
به طبیعت احترام بگذاریم و طبیعت و منابع طبیعی را تخریب نکنیم و نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار و احترام به محیط زیست و صیانت از محیط‌زیست داشته باشیم. 
پیام سیزده‌به‌در، توسعه‌ی پایدار است؛ توسعه و پیشرفتی که اساس آن، صیانت از محیط‌زیست و طبیعت برای نسل‌های حال و آینده است. 
بخشی از توسعه‌ی پایدار، تلاش برای سلامت انسان است و در این شرایط تهدید کننده سلامت بشر به علت وضعیت قرمز کرونایی، بهترین راهکار، پرهیز از دورهمی‌های شلوغ خانوادگی و خویشاوندی است.   

نویسنده :  شهرام شرفی

46

کد خبر 1500328

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان دورهمی های شلوغ قرمز کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد