Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ورود خودرو‌های شخصی غیربومی به شهر‌های زنجان، ابهر و خرمدره ممنوع است، گفت: در صورت تخطی جریمه خواهند شد و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز به شدت کنترل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه میزان خروج خودرو‌های بومی استان زنجان در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، افزایش ۱۲۰ درصدی دارد، افزود: ورود خودرو‌های شخصی به این استان نیز ۱۱۸ درصد افزایش داشته که این موضوع نشانگر  کم توجهی به وضعیت کرونایی حاکم است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از علل مهم تغییر وضعیت زرد کرونایی شهر زنجان به نارنجی ورود مسافران برای دید و بازدید نوروزی است، ادامه داد: در حال حاضر افزایش شمار مبتلایان کرونایی استان زنجان به روز‌های قبل از عید نوروز باز می‌گردد که روند کنونی، خود را طی هفته‌های آینده نشان خواهد داد.

او با اشاره اینکه با توجه به شرایط نارنجی کرونایی شهر‌های زنجان، ابهر و خرمدره فرمانداران این شهرستان‌ها بایستی به موارد مهمی توجه داشته باشند، گفت: با توجه به در پیش بودن ۱۳ فروردین " روز طبیعت" با هدف پیشگیری از کرونا، استفاده عموم از پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع بوده و فرماندار طارم نیز در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهد.

حقیقی با اشاره به اینکه برای میدانی کردن این مهم، فرمانداران سه شهر یاد شده با تشکیل جلسه امنیتی- خدماتی تمهیدات لازم برای روز طبیعت را انجام دهند، افزود: در این روز فرمانداران سه شهر با استقرار کمیته امنیتی - خدماتی، کنترل و نظارت لازم را انجام خواهند داد همچنین قرارگاه مرکزی ستاد روز ۱۳ فروردین به ریاست معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی در استانداری تشکیل و موضوع را رصد می‌کند.

او ادامه داد: محدودیت‌های دیگر سه شهر نارنجی استان زنجان نیز بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اجرایی خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، وسیله نقلیه مورد نیاز را در اختیار امور بهداشتی شهر‌های یاد شده قرار دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام گرفته گفت: با ساز وکار‌های لازم میزان تست پی سی آر کرونا در استان زنجان به ۹.۲ درصد رسید، به طوری که به ازای هر یکهزار نفر جمعیت، بالای ۱۹۰ نفر تست انجام گرفته است.

او افزود: به ازای یک نفر ۱۲ نفر رهگیری شده است و در این میان نقاهتگاه مطلوب برای افراد دارای پی سی آر مثبت ایجاد شود و برای مقابله با این بیماری خطرناک عموم مردم باید همراه و همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه پیش از این نیز نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اجتناب از سفر‌های نوروزی و برگزاری دورهمی و تجمعات تاکید شد، اما عده‌ای بی توجهی کردند، ادامه داد: همین وضعیت به طغیان بیماری در برخی از روستا‌های استان زنجان منتهی شد و از طرفی بازگشت بالای ۲۰ هزار زنجانی شاغل در دیگر استان‌ها به زنجان بدون انجام تست پی سی آر با وجود توصیه‌های قبلی بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده شده است.

حقیقی گفت: همه اصناف استان زنجان به ویژه در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی موظفند دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند که ناظرین سلامت نیز بر این روند نظارت خواهند داشت.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار زنجان ممنوعیت تردد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان

مرتضی روزبه افسرکشیک سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲۲ و نوزده دقیقه دیشب در آزادراه قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج تصادف خودرو پژوپارس باکامیون اعلام شد که بلافاصله دوتیم امداد و نجات واطفایی از ایستگاه‌های شماره ۵ پونک و ۹ شهرک دانش رابه محل حادثه اعزام شدند.

روزبه افزود: آتش نشانان راننده فوت شده را از خودرو خارج کردند وتحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات