Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشی‌های شیائومی، از جمله ساب‌برند محبوب آن ردمی، با وجود غیبت در بازار آمریکا به خاطر قیمت پایین تراشه‌هایشان با وجود عملکرد نزدیک به پرچمدارها محبوب و رشک‌انگیز بوده‌اند. البته قیمت این گوشی‌ها همراستا با سایر اسمارتفون‌ها افزایش یافته است ولی گوشی‌های Mi و ردمی به طرز قابل توجهی ارزان‌تر از همتایانشان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این وضعیت ممکن است خیلی دوامی نداشته باشد، نه صرفا به خاطر افزایش قیمت قطعات بلکه به ویژه به خاطر کمبود عرضه تراشه (چیپ) در سطح جهان. دلیل اخیرالذکر سناریوی مطرح شده توسط وانگ ژیانگ رییس شیائومی در یک جلسه توجیهی اخیر این شرکت است.

به نقل از اسلش‌گیر، با وجود افزایش قیمت این تراشه‌های بسیار مهم به علت کمبود عرضه و تقاضای بالا، اما ممکن است که بتواند در برابر افزایش قیمت اسمارتفون‌هایش مقاومت کند، چرا که وانگ همچنان بر این باور است که وضعیت شرکتش قابل قبول است، حداقل فعلا.

این در حالیست که شیائومی با محدودیت‌های جدید مصوب ایالات متحده مواجه شده که شرکت‌های آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در این غول تکنولوژی چینی محروم کرده است. البته این فرمان در ماه جاری میلادی توسط یک قاضی منطقه‌ای ایالات متحده لغو شد ولی این به هیچ عنوان به معنای پایان مشکلات پیش روی شیائومی نیست.

این شرکت تنها OEMی نیست که با این کمبود تراشه مواجه شده است، به ویژه در زمانی که این کمبود خود کوالکام را نیز متاثر کرده است. مشخصا مودم‌های 5G این تولیدکننده تراشه با مشکل تعطیل شدن کارخانه تولیدی سامسونگ در آمریکا مواجه شده است و این، به نوبه خود، بر قابلیتش در اجابت تقاضای تامین تراشه از سوی تولیدکنندگان اسمارتفون تاثیرگذار بوده است.

منبع: ایتنا

لینک کوتاه: asriran.com/003GBP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا طی امروز و فردا در برخی ساعات رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان وجود دارد.

همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی امروز و فردا یکشنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی وضع هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا