Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:00:31 GMT

روز طبیعت برای پیشگیری از کرونا درخانه ها می مانیم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۸۲۱۶

روز طبیعت برای پیشگیری از کرونا درخانه ها می مانیم

فرهنگیان البرز با ارسال پیام های مختلف برای دانش آموزان و والدین در بستر شبکه شاد و پیام رسان های داخلی خواستار درخانه ماندن در روز طبیعت به حرمت ایثار و فداکاری کادر پزشکی و درمانی که به صورت شبانه روزی برای مراقبت از جان هموطنان مقابل کرونا درواقع از جان خود گذشته ونه عیدی داشتند و نه روز طبیعت، روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرآموزش و پرورش ناحیه  چهار کرج دراین زمینه گفت: با توجه به تداوم شیوع  ویروس کرونا، معلمان دانش آموزان و خانواده ها را به ماندن در خانه در روز طبیعت با هدف حفظ سلامت و همراهی با مدافعان سلامت ترغیب می کنند.

مراد مالمیرافزود: معلمان در فضای مجازی از دانش آموزان، اولیا و سایر شهروندان خواستار نه به سیزده بدر کرونایی با در خانه ماندن شده اند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا آفتی است که بدون دعوت میهمان همه مردم درجهان از جمله ایران شده است، خاطرنشان کرد:  درایران هم این ویروس باعث مختل شدن بسیاری ازامور شده است به همین دلیل باید وحدت عمومی و اجتماعی را درشرایط بحران ساز چون سیزده بدربرای شکست این بیماری تحکیم کنیم.

وی بیان داشت: بسیاری ازمردم امسال به سفررفتن و دید و بازدید نوروزی نه گفتند لذا ضرورت دارد در سیزده بدر نیز این نه گفتن ها به خاطرمشارکت آنان در خانه نشینی کرونایی ادامه یابد.

مالمیریادآورشد: اگررعایت بهداشت را جدی نگیریم ، شیوع بیماری کرونا گسترش می یابد وآمار مبتلا شدگان به این بیماری بالا می رود و آمارمرگ و میردر کشوربالا می رود.

وی پیشگیری بهترین راه برای کاهش آماربیماران کرونایی درکشوراست دانست و ادامه داد:  پس درسیزده بدرامسال درخانه می مانیم تا حلقه انتشار این بیماری در جامعه گسسته شود و ضریب سلامتی مردم ارتقاء یابد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم گفت: با توجه به اینکه سیزده بدرسیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است و در تقویم‌های رسمی ایران این روز به نام روز طبیعت نامگذاری شده‌است اما مردم برای حفظ سلامتی خود در این شرایط کرونایی از خانه خارج نمی شوند.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: امسال مردم سیزده به دررا همانند سال گذشته در خانه می گذرانند تا سلامتی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه سیزده بدریک آیین کهن ایرانی است که درآن خانواده ها گردهم می آیند تا روز خوش را در آخرین تعطیلات نوروز سپری کنند، افزود: مردم توجه به شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند زیرا کسانی که بدون توجه به هشدارها تردد می‌کنند با جان خود و دیگران بازی می کنند.

وی بیان داشت: روز طبیعت عاملی مهم برای گسترش ابتلا به کرونا ست لذا باید ازاین رفتارکه حاصل تصمیم گیری حود ماست پرهیز کرد.

شعبانی یادآورشد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت انتظاردارند تا رفع خطر شیوع ویروس کرونا ازهر گونه طبیعت گردی ، گردش و تفریح درعرصه‌های جنگلی و مرتعی خودداری کنند تا درکاهش دغدغه جهادگران و مدافعان عرصه سلامت به سهم ملی خود جامه ی عمل بپوشانند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزهم بردرخانه ماندن در روز طبیعت تاکید کرد وگفت: احترام به قوانین و توصیه های بهداشتی اعلام شده درواقع احترام به حقوق دیگران است و امیدوارم مردم رعایت کنند.

 سالار قاسمی کرد: مردم به اقدام های پیشگیرانه درشیوع کرونا توجه کنند زیرا موضوع مهم و حیاتی زنده ماندن دربین است که هر گونه غفلت از آن مساوی با از دست دادن سلامتی است.

وی افزود: انتظار می‌رود همه با هم به درخواست معلمان عمل کنیم و در تحقق اهداف کاهش زنجیره انتقال بیماری و در نتیجه پیشگیری از ابتلاء خود و خانواده  و سایر شهروندان به این بیماری بکوشیم.

وی عنوان کرد: کادردرمانی- بهداشتی از زمان شیوع بیماری کرونا درایران درمیدان خدمت به مردم حاضر شدند وهمه ما شاهد ایثارگری مدافعان سلامت در کشور از جمله درالبرز هستیم.

وی افزود: روزسیزده بدر به رسم کهن آیین ایرانی درراه است لذا به حرمت پرستاران و پزشکانن که از آنان به عنوان  مدافعان سلامت در راه بیماری کرونا یاد می شود در خانه می مانیم.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی دارد.

 پنج شهرستان تابعه البرز نارنجی و ۲ شهرستان  دیگر زرد کرونایی است.

برچسب‌ها مدافعان سلامت ویروس کرونا البرز روز طبیعت فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدافعان سلامت ویروس کرونا البرز مدافعان سلامت ویروس کرونا البرز روز طبیعت فرهنگیان اخبار کنکور مدافعان سلامت ویروس کرونا روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض